Przed uruchomieniem pociągów EIC Premium spółka PKP Intercity przeprowadziła wewnętrzną rekrutację drużyn konduktorskich obiecując pracownikom, że będą stanowili elitę w swoim fachu. Okazuje się jednak, że zarobki konduktorów EIP są niższe od apanaży konduktorów składów TLK.
Związki zawodowe zawarły porozumienie z PKP Intercity. W drodze mediacji ustalono wypłatę jednorazową 1200 zł dla każdego etatowego pracownika. Od 1 lipca 2017 r. podwyżka w uposażeniu zasadniczym wyniesie średnio 130 zł. Natomiast w styczniu zespół dwustronny rozpocznie rozmowy na temat zmian w systemie wynagrodzenia.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
W dniu wczorajszym podczas spotkania partnerów społecznych podpisano Porozumienie płacowe, określające podział środków na podwyżki wynagrodzeń w PKP Intercity S.A., które obowiązywać będą od 1 lipca 2017 r.
Proces wdrażania podwyżek podzielono na 2 etapy: etap 1 – wyrównania w poszczególnych grupach zawodowych do średniej w grupie zawodowej w zakładzie pracy. Etap 2 – podwyżka wynagrodzeń dla każdego pracownika w kwocie nie mniejszej niż 65 PLN. Łączna kwota podwyżki z 1 i 2 etapu wyniesie średnio 130 PLN na pracownika.
Szczegóły porozumienia, sposoby naliczania przedstawią przewodniczący odpowiednich organizacji związkowych, działających na terenie Zakładu Pracy.
Od września 2017 zespół ds. wynagrodzeń będzie kontynuował prace nad zmianami w systemie wynagradzania.
Centrale związkowe działające w PKP Intercity wszczęły dialog społeczny w sprawie wdrożenia podwyżki wynagrodzeń dla pracowników spółki w wysokości od 550 do 990 złotych - już od 1 lipca.
Jak tłumaczą związkowcy, oczekiwana podwyżka jest związana z dobrą kondycją finansową spółki oraz wykonaniem zwiększającej się pracy przewozowej w warunkach niedoboru pracowników. Uzasadniona jest także wzrostem wynagrodzeń w polskiej gospodarce oraz inflacją. Związki tłumaczą, że PKP IC musi wdrożyć podwyżki, by utrzymać konkurencyjność na rynku pracy.
Związek Zawodowy Maszynistów poinformował dziś (11 lipca), że dialog społeczny na tle płacowym z zarządem spółki PKP Intercity zakończył się wczoraj zawarciem porozumienia. Jak czytamy, związkowcy odeszli od swoich żądań - podwyżka zostanie wdrożona od września 2018 r. i wyniesie 215 zł miesięcznie średnio na jednego zatrudnionego dla wynagradzanych wg ZUZP, a dla wynagradzanych wg wskaźnika wywalczono wzrost tzw. iloczynu. W sierpniu zostanie przyznane jednorazowe wynagrodzenie dodatkowe w wysokości 500 zł brutto.
„Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pracowników 10 lipca br. Zarząd PKP Intercity oraz organizacje związkowe działające w naszej Spółce zakończyły podpisaniem porozumienia zapoczątkowany w maju br. dialog społeczny w kwestii podwyżek wynagrodzeń. W wyniku osiągniętego porozumienia PKP Intercity (pracodawca) zobowiązało się do wypłaty pracownikom w sierpniu jednorazowej kwoty dodatkowego wynagrodzenia w wysokości 500 złotych brutto (proporcjonalnie do wysokości etatu danego pracownika). Ponadto Spółka wdroży z dniem 1 września br. podwyżki wynagrodzeń zasadniczych dla pracowników wynagradzanych z ZUZP dla pracowników zatrudnionych przez jednostki organizacyjne wchodzące w skład PKP Intercity w kwocie 215 złotych miesięcznie średnio na jednego pracownika wynagradzanego według ZUZP (proporcjonalnie do wymiaru etatu) według stanu na 1 sierpnia 2018 r. Środki na podwyżki w uposażeniu zasadniczym zostaną podzielone na poszczególne zespoły pracownicze w Zakładach.”
@Polska Policja
Zawarcie Porozumienia kończy protest co uzgadniają wspólnie wszystkie strony. Od 1 stycznia 2019 r. 655.-zł. Od 1 stycznia 2020 r. nie mniej jak 500,-zł. Prawo do emerytury po 25 latach służby (bez wymogu 55 lat życia).
No i co kolejarze powiecie?
Te 200 PLN co Wam rzucili w tym roku przy tym co dostanie Policja to marne ochłapy.
Protestować trzeba umieć. 500 PLN min co rok a u Was 200 PLN raz na 10 lat.
I z grupy macie pewnie niektórzy mniej niż najniższa krajowa.
[ Dodano: 23-02-2019, 21:35 ]
Czy PKP IC planuje jakieś podwyżki w tym roku? Bo wśród kadry słyszę głosy ,że za wypłatę nie da się już godnie żyć
[ Dodano: 08-04-2019, 09:18 ]
Władze PKP IC rzuciły jednorazowy ochlap w kwocie 500 PLN brutto z miesięcznym opóźnieniem. Warunkiem otrzymania tej premii jest 95% frekwencja w pracy. Na wrzesień planowane są rozmowy o podwyzkach(znając życie będzie to około 200pln do grupy).
Czy w tej firmie ktoś ma jaja by porozmawiać poważnie o strajku?
Ruszył dialog społeczny w PKP Intercity. Temat: podwyżka wynagrodzeń
Związkom zawodowym działającym w PKP Intercity nie udało się przekonać zarządu spółki do podwyżki uposażeń pracowników od 1 sierpnia. Ale piłka wciąż jest w grze.
O podwyżki dla pracowników PKP Intercity solidarnie zwróciły się związki zawodowe z 10 organizacji pracowniczych. Związkowcy przekonują zarząd przewoźnika, że wzrost liczby pracowników i stabilna sytuacja ekonomiczna firmy to powód do podniesienia uposażeń wszystkich grup zawodowych w PKP IC.
Jak przekonują przedstawiciele centrali związkowych, podwyżka jest tym bardziej zasadna, że wzrosły płace w całej polskiej gospodarce, a do tego spadła siła nabywcza w związku z inflacją. Podkreślają, że drożeją towary spożywcze. Związkowcy chcieliby także, w interesie społecznym, uchronić pracodawcę przed odpływem pracowników do innych spółek, gdzie za pracę np. maszynisty, płaci się lepiej. Zarobki mogłyby także zachęcić młodych, do szukania pracy w PKP Intercity.
To co napisali na RK to komunistyczna demagogia. Komu jak komu, ale związkowcom wcale nie zależy na interesie społecznym: pracodawcy, maszynisty a już na pewno nie przejmują się odpływem młodych wykształconych maszynistów do innych przewoźników Kpina do potęgi n Mówiąc wprost w interesie zz leży własny interes i własny portfel a nie interes pracowników, których mają reprezentować. To właśnie przez tą patologię z IC uciekają ludzie. Spółki grupy PKP to najbardziej uzwiązkowione miejsce pracy w Polsce, w której panuje największa patologia i kolesiostwo związkowe. W obecnym systemie płac zarobią tylko nieliczni, podczas gdy pozostali muszą się zadowolić tym co zostało ...
Dlatego nie chodzi tu o jednorazową podwyżkę do "grupy" i związkową ochronę tego co jest (czyli patologii płacowej) i aby trwało jak najdłużej - CHODZI O CAŁKOWITĄ PRZEBUDOWĘ SYSTEMU PŁAC, którą bardzo skutecznie blokują centrale związkowe i zakładowi związkowcy.
W tej chwili system wynagrodzenia maszynisty w IC jest bardzo niejasny i uzależniony od wielu "dodatków". To ile się zarobi przy normie godzin decyduje liczba godzin świątecznych (niedziele i święta) oraz liczba tzw "szybkich kilometrów" (pociągi powyżej 130 km/h), które płacone są trzy razy więcej niż pozostałe. Ten "dodatek" jest najbardziej istotny jeśli chodzi o wysokość poborów, potem ilość niedziel..... To dlatego nieliczni mają w harmonogramach same "szybkie" pociągi, 3 albo 4-ry niedziele, zmiany dzienne a pozostała reszta musi brać to co zostało. Wiadomo kto obsługuje "szybkie pociągi" - związkowcy, reszta musi zadowolić się tym co zostało po podziale. Są sekcje gdzie szybkich pociągów nie ma w ogóle i tam place są żałosne w porównaniu z sekcjami, gdzie są ekspresy. To dlatego jest sensowna i nieunikniona całkowita przebudowa systemu płac. Musi on być przejrzysty i transparentny, aby zatrzymać naszych maszynistów, którzy uciekają do innych przewoźników, aby godnie zarobić. Aby wyrównać maszynistom nie-związkowcom w sekcjach gdzie nie ma szybkich kilometrów. Nie zanosi się szybko na zmianę systemu płac, proces ciągnie się od wielu lat, bardzo skutecznie jest blokowany przez związki i nigdy nie wejdzie w życie .... Z tą patologią po prostu należy nauczyć się żyć
Tak po prostu wygląda rzeczywistość i nie dajmy czarować się demagogii, którą wciskają mediom związkowcy Jednorazowe podniesienie tzw "grupy" o proponowane 500 zł brutto, spowoduje to że "związkowiec" dostanie 500, nie-związkowiec 300 a "młody" 50 zł do grupy - mówiąc krótko zwiększy jeszcze bardziej patologię
Związki zawodowe działające w PKP Intercity porozumiały się z zarządem spółki w sprawie podwyżek uposażenia pracowników. Rozmowy w tej sprawie nie trwały długo.
Jak informuje spółka, podwyżka wyniesie 250 zł miesięcznie średnio na jednego zatrudnionego pracownika wynagradzanego wg zakładowego układu zbiorowego, proporcjonalnie do wymiaru etatu.
Nie zanosi się szybko na zmianę systemu płac, proces ciągnie się od wielu lat, bardzo skutecznie jest blokowany przez związki i nigdy nie wejdzie w życie .... Z tą patologią po prostu należy nauczyć się żyć
Podzielam Twój pogląd w sprawie patologii w PKP Intercity. Ja bym na to spojrzał szerzej, dogłębniej wskazując źródło tego bagna wchłaniającego nieustannie pieniądze podatników.
Po pierwsze jest za dużo różnego rodzaju dyrektorów, kierowników = qasi menadżerów. Im bardziej osoba jest zasiedziała na stanowisku dyrektorskim tym bardziej odważnie „produkuje” podległych mu naczelników i innych poganiaczy. To generuje niepotrzebne koszty. Tak się dzieje za przyzwoleniem związków zawodowych (tych, którzy mają swoich przedstawicieli w Radzie Nadzorczej PKP Intercity). Oczywiście nic za darmo (za przyzwolenie na rozrost armii poganiaczy – karbowych). W zamian rodziny związkowców i ich kmotrowie obłowili się przez ostatnie lata. W tej kwestii żaden rząd nie radził sobie z tymi pijawkami. Ten obecny widzi w klanach związkowych sojusznika, kupując ich posłuszeństwo za pomocą coraz nowszych posad. To kwestia czasu jak trzeba będzie zwalniać pracowników (ale oczywiście nie związkowców), bo konkurencja w przewozach, która mam nadzieję rzeczywiście pojawi się wymusi takie zmiany. Nie będzie można w nieskończoność prowadzić pasażerskich przewozów kolejowych w cenie większej niż przelot samolotem lub autem.
Po co o tym piszę tak rozwlekle? Otóż widzę jak na dłoni winowajców.
Począwszy od prezesa, który oprócz politycznych poleceń zwierzchników wykonuje przede wszystkim polecenia rzekomo swojej podwładnej. Taki z niego nic nieznaczący prezes. Oczywiście chodzi o panią, której nazwa stanowiska zmieniała się wielokrotnie a oficjalnie zajmuje się kadrami. Ona zastygła jak mucha w miodzie (lub w czymś gorszym) od co najmniej 2010 r. w PKP Intercity. Sama zajmuje się fluktuacją kadr ale jakoś nie ma odwagi dać ani jednego kroku z PKP IC. Co więcej, zamuliła się tak, że szczyci się tym zasiedzeniem. Wyjaśniam, że to zasiedzenie nie wynika z jej kwalifikacji. Teoretyczne ma dobre. Jednakże jeśli chodzi o trafność podejmowania decyzji to powinna już dawno być wyautowana. Co taka zblazowana i wypalona zawodowo osoba może zrobić dla PKPIC (w domyśle m.in. dla pracowników). Nic, jej celem jest trwanie w PKP IC dłużej niż Kim Dzong Un.
Następny pasożyt to dyrektor, któremu podlega audyt i kontrola. Wymaga od audytorów posiadania zawodowych certyfikatów międzynarodowych. A sam ukończył byle co w szkole sobotnio-niedzielnej. A zanim został funkcjonariuszem PKP IC przez kilkanaście lat dziurkował bilety w pociągach. Zaczynając w Wielkopolsce a obecnie udając Warszawiaka. Podobna sytuacja – zasiedzenie od 2011 r. na tym samym stanowisku z krótką przerwą kiedy uległ wypadkowi samochodowemu i postradał zmysły. Po powrocie ogłosił, że pisze książkę o swoich zwidach, nawiedzeniach i z tym związanych przeżyciach. Ku zadowoleniu wszystkich książki nie dokończył pisać bo pracując wyzdrowiał.
Ale nie ma jednak gorszego pasibrzucha jak kobieta urodzona w 1954 r. Jak na starą Kolejarę( – przodowniczkę pracy, w przeszłości wajchową a aktualnie od kilku lat będąca na ewidencji w kadrach jako naczelnik a następnie oddelegowana dożywotnio do mieszania …) uprawniona jest do odejścia na emeryturę od ponad 10 lat. O co zresztą walczyła organizacja, którą reprezentuje. Zachęcam do analizy numerów Pesel w Krajowym Rejestrze Sądowym dotyczących PKP Intercity https://ekrs.ms.gov.pl/web/wyszukiwarka-krs/strona-glowna/index.html
_________________ Nienawidzę wszelakich banksterów i innych szczurów po SGH
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum