Nie wiem, nie jestem diagnostą, ale mam tam znajomych więc się spytam przy najbliższej okazji. Okres ten na pewno byłby krótszy, gdyby użyto dynamicznego stabilizatora toru DGS, ale to są pewnie koszty, których chciano uniknąć
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
Porr i PKP PLK podpisały umowę na odcinek Chojna – Krzywin Gryfiński.
W poniedziałek, 10 marca w Szczecinie PKP Polskie Linie Kolejowe i Porr podpisały kontrakt opiewający na kwotę 26 389 650 zł brutto na modernizację linii kolejowej nr 273 na odcinku Chojna – Krzywin Gryfiński.
Zadanie inwestycyjne prowadzone w trybie „projektuj i buduj” obejmie remont toru nr 2, tj. w szczególności wymianę nawierzchni torowej na odcinku 12 km; modernizację 5 przejazdów; wymianę 5 rozjazdów; udrożnienie 8 przepustów oraz modernizację urządzeń elektroenergetycznych i sterowania ruchem kolejowym.
Jest to już czwarty z kolei kontrakt PORR’a na modernizację linii kolejowej nr 273 tzw. „Nadodrzanki”. Poprzednie, zakończone już remonty, prowadzone były na odcinkach: Kostrzyn – Namyślin, Zielona Góra – Czerwieńsk, Stacja Godków / Stacja Chojna. Prace mają zostać zrealizowane do 17 listopada 2014 roku.
W lutym spółka Porr i PKP PLK podpisały w Poznaniu kontrakt na modernizację linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork – Ostrzeszów. Wykonawca został wybrany już w październiku, ale podpisanie umowy przeciągnęło się do końca stycznia.
Tymczasem zniknęła dziś nierówność toru w planie i profilu w km 139,690 -139,700 w torze nr 1 do 50 km/h. Niewiele tego ale zawsze, gdyż mamy płynniejszą jazdę. Poprawka nr 3 dla WOS ZLK Zielona Góra.
Natomiast z poprawką nr 1 zniknęło ograniczenie na podg Chyrzyno w km 253,800 - 254,100 na 20 km/h w tym samym torze.
Niewiele tego ale jednak.
Aż czterokrotnie wzrośnie prędkość pociągów jeżdżących po części „Nadodrzanki”, czyli linii kolejowej łączącej Wrocław ze Szczecinem. PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą prace przy modernizacji trasy w województwach lubuskim i zachodniopomorskim.
Rusza kolejny przetarg na modernizację fragmentu Nadodrzanki.
PKP PLK rozpisały przetarg na modernizacji odcinka linii kolejowej 273 na odcinku pomiędzy Chojną a stacją Dolna Odra. To kolejny etap modernizacji północnego odicnka Nadodrzanki.
Potrzebuję info: w jakich latach był zamknięty 1 tor na odcinku Niedoradz - Stary Kisielin?
Na mapie kolejowej PL ten odcinek Nadodrzanki to jednotor. [ strona www.bueker.net ]
Kolejne inwestycje PKP PLK na Nadodrzance ruszą na wiosnę.
PKP Polskie Linie Kolejowe 22 kwietnia podpisały dwie umowy na wykonanie dalszych prac inwestycyjnych na Nadodrzance pomiędzy Szczecinem a Kostrzynem. Roboty przy infrastrukturze rozpoczną się w maju.
Kolejarze unieważnili duży przetarg na magistrali nadodrzańskiej.
PKP PLK unieważniły przetarg dotyczący modernizacji linii kolejowej 273, czyli tzw. magistrali nadodrzańskiej. Złożone oferty znacząco przewyższały budżet zamawiającego, ustalony na 96 mln zł netto.
Przetarg obejmował wymianę nawierzchni torowej wraz z robotami towarzyszącymi na odcinku Drzeńsko - Kostrzyn w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów - Zielona Góra - Rzepin - Dolna Odra wraz z łącznicami”.
Nadodrzanka: Rozpoczęła się modernizacja na odcinku Drzeńsko – Kostrzyn.
Szybsze podróże z Rzepina do Kostrzyna, 5 wygodniejszych stacji i przystanków oraz lepsze warunki dla transportu towarów zapewni modernizacja Nadodrzanki na odcinku Drzeńsko – Kostrzyn. Prace rozpoczęły się w styczniu.
Aktualnie trwają prace na odcinku Wołów - Małowice, tor nr 1 jest w trakcie wymiany, perony w Orzeszkowie i w Małowicach Wołowskich zostaną wymienione na wysokie, prace też obejmą sieć trakcyjną na ww odcinku.
Podróżni w Orzeszkowie, Małowicach Wołowskich, Grębocicach i Krzepowie wygodniej wsiadają do pociągów. Komfort obsługi na peronach poprawiają nowe wiaty, ławki, oświetlenie. PKP Polskie Linie Kolejowe za 75 mln zł modernizują linię Wrocław – Szczecin między Wołowem a Małowicami Wołowskimi oraz Grębocicami a Głogowem.
Na 5 stacjach i przystankach na Nadodrzance, między Drzeńskiem a Kostrzynem podróżni zyskali lepsze warunki obsługi. Montowany jest nowy tor, rozjazdy i sieć trakcyjna. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych za 160 mln zł zakończy się w 2018 r. Efektem będą sprawniejsze podróże i lepsze warunki przewozu towarów do portów w Szczecinie i Świnoujściu.
Poseł Michał Jaros zapytał o przyszłość linii 273 na odcinku Wrocław – Głogów. Choć stan linii w ostatnich latach poprawił się dzięki konsekwentnie prowadzonym przez PLK pracom, to jednak "dużej" modernizacji linia się nie doczekała.
W pewnym sensie jest to błogosławieństwo dla tej linii, bo pomimo tego, że nie jeździmy po niej z prędkością 160 km/h czy szybciej, to jednak cały czas zachowuje ona przejezdność i pozwala na ruch pociągów towarowych i pasażerskich pomiędzy Dolnym Śląskiem a Szczecinem, z pominięciem Poznania i rozkopanej magistrali E59.
Jest wykonawca studium Nadodrzanki. Są też oferty na stację Wróblin Głogowski.
PKP PLK wybrała wykonawcę przetargu na studium linii nadodrzańskiej (273). Na razie PLK prowadzi punktowe prace - kolejne z nich odbędą się na stacji Wróblin Głogowski; tu poznaliśmy oferty w przetargu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum