Pewnie, że kropla w morzu, większość i tak pójdzie do Wrocławia a niby te kuszety, które jeżdżą dzisiaj mają dociągnąć tylko do rewizji. Zobaczymy ile w tym prawdy.
Ale robicie aferę o te głupie 18 zł nie no nie przesadzajcie.
A co mają powiedzieć podróżni w 1 klasie TLK, gdzie w większości następny wagon jest taki sam 1 klasy jedzie jako 2 klasa.
Zwykle kupuje 1 klase nie dla siedzeń tylko po to by mieć prywatne przedziały, bo często w jedynce są puste.
oskar777 napisał/a:
Tu nie chodzi tylko o te 18zł różnicy w cenie biletu bo jest jeszcze wartość dodana chociażby w postaci mniejszej łącznej liczbie osób w całym wagonie co raczej pozytywnie wpływa na poprawę komfortu podróżowania.
Nie widać raczej poprawy w dostępie do wagonów, w których można zasnąć lub choćby położyć się wybierając podróż ze spółką Intercity nocą. Spółka argumentuje to faktem że to cyt: "w dziennych pociągach przewoźnik widzi największe "potoki pasażerskie".
Wagonem sypialnym pojedziesz w cenie kuszetki, ale z problemami.
W wyniku braku wagonów z miejscami do leżenia (kuszetki) z ważnymi przeglądami, PKP Intercity w większości przypadków oferuje przejazd w wagonach sypialnych w cenie kuszetek. Ale niektóre praktyki przewoźnika nie podobają się pasażerom. Z innych z kolei można się cieszyć.
Hej, jak jest teraz z zakupem biletu na kuszetkę? Chcę jechać TLK Sudety, z Jeleniej do Wrocławia na siedząco (w sypialnym miejsc już brak wg sprzedaży internetowej), z Wrocławia do Gdańska kuszetką - można na jednym bilecie z 2 miejscówkami? Czy trzeba oddzielne bilety brać?
Już od dłuższego czas pasażerowie PKP Intercity kupując tanią kuszetkę otrzymają najprawdopodobniej miejsce w wagonie sypialnym – teoretycznie o wiele droższe. Przyczyną są braki taborowe. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, które kontroluje dopłaty do tych przewozów z pieniędzy publicznych zapewnia, że straty finansowe dla budżetu są niewielkie.
Witam,
czy różnią się czymś przedziały sypialne T1 ("single") od T2 i T3 ("Double" i "Tourist")? Na zdrowy rozum nie powinno być żadnych, specjalnych różnic. Na dobrą sprawę to są dokładnie te same przedziały, tylko inna jest liczba rozłożonych łóżek. Z drugiej strony nawet w tym wątku kilkukrotnie padło stwierdzenie, że jednak jakieś różnice są. A ponieważ w tym roku wybieram się w podróż właśnie "singlem" to jestem ciekaw.
Przy okazji, czy gdzieś istnieje możliwość ustalenia z jakim wagonem będziemy mieli do czynienia (zmodernizowany bądź nie) oraz jaka jest kolejność wagonów dla danego składu i dla danej stacji ? Teoretycznie na stronie PKP IC istnieje taka rozpiska, pytanie jak to ma się do stanu faktycznego...
Generalnie przedziały te same tylko łóżka złożone. Różnica jest w dodawanym poczęstunku. Na stronie Warsu jest wszystko rozpisane. Różnice mogą być oczywiście w tym czy wagon jest przed czy po modernizacji. Ja na te najnowsze jeszcze nie trafiłem. A co do kolejności wagonów to się zgadzało z tym co było na stronie.
PKP Intercity chce silniej promować podróże na leżąco.
W zeszłym roku wagonami sypialnymi podróżowało prawie dwa razy więcej ludzi niż w 2016 r. Było ich jednak mniej niż w latach wcześniejszych. Czy nowy trend wzrostowy uda się utrzymać?
Główny Urząd Statystyczny opublikował niedawno zagregowane dane dotyczące całego sektora transportu za rok 2017. Zauważyć w nich można pewne zmiany dotyczące popularności przewozów w wagonach sypialnych i z miejscami do leżenia (kuszetek). W obu tych kategoriach w zeszłym roku zanotowano istotny wzrost popularności usług.
PKP Intercity bardzo ograniczyło liczbę kuszetek w składach. „Te wagony wrócą do ruchu”
PKP Intercity ograniczyło ruch wagonów z miejscami do leżenia do tego stopnia, że regularnie można je spotkać już niemal wyłącznie w IC Przemyślanin.
Pogorszenie oferty w segmencie przejazdów w kuszetkach następuje w Polsce od 3 lat. Liczba czynnych kuszetek drastycznie spadła w połowie 2016 roku, tuż przed sezonem letnim. PKP Intercity ratowało się podstawianiem wagonów sypialnych w miejsce kuszetek i ta praktyka z większym lub mniejszym natężeniem występuje do dzisiaj. Choć za bilet przy takiej korzystnej zamianie zapłacimy jak w wypadku jazdy kuszetką, to liczba miejsc do spania jest w pociągach nocnych mniejsza, a bardzo korzystną ofertę „tania kuszetka”, zlikwidowano.
Chociaż w innych krajach Europy krajowe połączenia z wagonami sypialnymi są coraz rzadszym zjawiskiem, w Polsce takie pociągi nadal kursują i cieszą się dużym zainteresowaniem podróżnych. Jak wygląda podróż w wagonach z miejscami do spania lub do leżenia? Ile kosztuje taka podróż? O czym należy pamiętać? Odpowiedzi na wszystkie te pytania znajdziecie w tym artykule!
Wagonów sypialnych i kuszetek na razie nie będzie w żadnym pociągu PKP IC
PKP Intercity zawiesiło prowadzenie wagonów kuszetek i sypialnych we wszystkich swoich pociągach z powodu sytuacji epidemiologicznej. Przewoźnik deklaruje przywrócenie ich natychmiast, gdy tylko będzie to możliwe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum