15 milionów złotych na rewitalizację odcinka linii kolejowej z Dzierżoniowa do Bielawy
15 milionów złotych będzie kosztować rewitalizacja 5-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Dzierżoniowa do Bielawy. Trzy miesiące temu przejął ją od kolei Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. W przetargu wybrano wykonawcę, a już we wrześniu na trasę mają wjechać pierwsze pociągi.
Obwodnica Dzierżoniowa pod znakiem zapytania. Problem: skrzyżowanie obwodnicy i torów
Przetarg na drugi etap budowy obwodnicy Dzierżoniowa został unieważniony, bo droga skrzyżowałaby się z rewitalizowaną linią kolejową do Bielawy. To oznacza wielomiesięczne opóźnienie inwestycji i prawdopodobnie większe koszty. Obie inwestycje realizuje ta sama instytucja – Dolnośląska Służba Dróg i Kolei.
Trwają prace przy rewitalizacji linii kolejowej 341 od Dzierżoniowa do Bielawy. Jest niemal pewne, że pociągi do Bielawy dotrą jeszcze w tym roku.
Prace miały zostać zakończone z końcem sierpnia, a według pierwszych zapowiedzi powrót pociągów miał mieć miejsce we wrześniu. Prace przesunęły się jednak nieznacznie, co musi prowadzić do korekty tych planów.
Prace przesunęły się jednak nieznacznie, co musi prowadzić do korekty tych planów.
nieznacznie? Wczoraj jechałem wzdłuż, położona nowa podsypka, w sumie nasypana, nie wyrównana - ot, zaawansowanie prac. Ni śladu po szynach czy podkładach...
Krzyżówka torów i obwodnicy, niezadowolenie mieszkańców i zainteresowanie prokuratury.
Prokuratura sprawdza czy samorząd województwa nie złamał prawa, rozpoczynając rewitalizację linii kolejowej do Bielawy. Inwestycja koliduje z budową obwodnicy Dzierżoniowa i – jak twierdzi część mieszkańców – jest... samowolą budowlaną.
PLK na stacji Dzierżoniów pracuje bez zmian ( i tutaj pewnie ten odcinek skończą bez problemów ).
kaja805 -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-09-2019, 10:51
Tak się zastanawiam czy inwestycje prowadzone przez PKP PLKa np. rewitalizacja do Jedliny Zdrój również odbywa się tylko na zgłoszenie czy wykonano raport oddziaływania na środowisko?
Rewitalizacjia linia do Trzebnicy również była robiona tylko na zgłoszenie. Ciekawe co z tym fantem zrobią
Bez wgłębiania się w szczegóły wnioskuję, że rabanu narobiła jedna rodzina lekarzy z Bielawy, która ma interes przy torach i pociągi będą im przeszkadzać (brakuje legalnego przejazdu kolejowego do ich posiadłości, a oni korzystają z „dzikiego”). Czy tak? Jednak bez względu na to urzędnicy UMWD/DSDiK mogliby się bardziej postarać, żeby cała inwestycja była lege artis. W końcu za to im płacimy!
list_otwarty.jpg
Plik ściągnięto 67 raz(y) 152.68 KB
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum