Na jeleniogórskich portalach pojawiły się artykuły opisujące prośbę mieszkańców Marciszowa do Prezydenta JG o interwencję u KD, aby te nie likwidowały wprowadzonego w grudniu kursu przed 5 rano z Wałbrzycha do JG (i dalej do Goerlitz).
Słyszał ktoś o tych planach?
Pociągu jeszcze nie ma, a rozkład jazdy już wzbudza emocje.
Już tylko niespełna trzy miesiące zostały do planowanego powrotu pasażerskich pociągów, regularnie kursujących między Lubinem a Wrocławiem. Czekają na to nie tylko lubinianie, lecz również mieszkańcy miejscowości leżących wzdłuż remontowanej właśnie linii kolejowej 289. Ich niepokój wzbudził jednak ostatnio opublikowany w Internecie rozkład jazdy, z którego wynika, że na mniejszych stacjach pociąg nie będzie się zatrzymywał.
Wrocław – Krotoszyn: Pociągi jeżdżą od tygodnia, ale ustaleń ws. skomunikowań nie ma.
Spotkanie samorządów, na którym planowano rozmawiać m.in. o skomunikowaniach z nowo uruchomionymi pociągami KD Wrocław – Krotoszyn, nie odbyło się przed datą inauguracji obsługi połączenia. Pasażerowie muszą więc czekać na dworcu nawet kilka godzin, by pojechać z którejś z dolnośląskich stacji dalej niż do Krotoszyna. Nowe ustalenia w sprawie połączeń przesiadkowych mają zapaść w połowie kwietnia.
UMWD nie zmieni rozkładu jazdy, by wprowadzić skomunikowania w Krotoszynie
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego nie widzi podstaw, by zmienić rozkład jazdy kursów do Krotoszyna tak, aby powstały dogodne skomunikowania dla podróżujących do Jarocina i Poznania. Przy stanowisku wielkopolskiego samorządu regionalnego oznacza to, że pasażerowie nie będą mogli liczyć na dogodne przesiadki pomiędzy kursami Kolei Dolnośląskich i Kolei Wielkopolskich.
W rozkładzie jazdy obowiązującym od 1 września pociągi Kolei Dolnośląskich będą kursować bez większych rewolucji.
Przewoźnik jedynie uwzględniając uwagi samorządów dotyczące połączenia z Wrocławia do Krotoszyna przez Milicz zadecydował aby dwie pary pociągów do/z Krotoszyna pomijały stację Oleśnica (zaplanowano postój na przystanku Oleśnica Rataje), co pozwoli na osiągnięcie czasu przejazdu na odcinku Milicz – Wrocław Gł. poniżej 70 minut. Inne zmiany, głównie dotyczące dokładnych godzin kursowania pociągów, spowodowane są prowadzonymi przez PKP PLK pracami. Z tego względu pociąg 69761 relacji Jelcz-Laskowice 16:24 – Wrocław Gł. 17:11 nadal będzie kursował z pominięciem przystanku Wrocław Brochów. Koleje Dolnośląskie przedłużają również na wrzesień kursowanie pociągu relacji Wrocław Gł. – Adrspach (w ubiegłym roku kursował tylko do końca wakacji).
Jak co roku, ze względu na ogromne zainteresowanie pielgrzymów, Koleje Dolnośląskie uruchomią w dniu 12 października 2019r. dodatkowy pociąg odwozowy po uroczystościach w Trzebnicy. Skład zostanie przygotowany na około 800 osób. Odjazd z Trzebnicy zaplanowany jest na godzinę 18:46, przyjazd do Wrocławia Głównego o 19:30. Pociąg zatrzyma się na wszystkich przystankach i stacjach na drodze przebiegu.
Szczegółowy rozkład jazdy:
Trzebnica o. 18:46
Brochocin Trzebnicki p. 18:50
Pierwoszów Miłocin p. 18:53
Siedlec Trzebnicki p. 18:56
Pasikurowice p. 19:00
Ramiszów p. 19:02
Wrocław Pawłowice p. 19:06
Wrocław Psie Pole p. 19:10
Wrocław Sołtysowice p. 19:13
Wrocław Nadodrze p. 19:18
Wrocław Mikołajów p. 19:24
Wrocław Główny p. 19:30
https://www.kolejedolnoslaskie.pl/dodatkowy-pociag-dla-pielgrzymow-z-trzebnicy/
Kolej zmieni rozkład, żeby nie było tłoku w pociągu
W listopadzie Przewozy Regionalne zmienią godziny kursowania składów jadących do Wrocławia z Brzegu oraz z Oławy. Przewoźnik liczy, że dzięki temu część pasażerów wybierze połączenia o innych porach, dzięki czemu zmniejszy się tłok w porannych składach.
Dziś wracałam z Wrocławia do domu pierwszym pociągiem o 4:37. W Legnicy stoimy, stoimy, stoimy... Myślę: znów coś padło, jak zwykle gdy akurat ja jadę. Coś mnie tknęło i sprawdziłam rozkład w internecie. A tam planowy 10-minutowy postój. Czy ktoś może mi podać racjonalny powód tak długiego postoju w Legnicy? Racjonalny! Nie głupie tłumaczenia dla idiotów. Jestem blondynką, ale nie idiotką z kawałów.
Pierwszy pociąg z Wrocławia i Legnicy, ludzie spieszą się do pracy w Bolesławcu oraz w Okmianach (Amazon), a kolejarze trzymają pociąg na stacji 10 minut. Bez sensu! Przed korektą ten pociąg był w Bolesławcu parę minut przed godz. 6. Teraz o 6:17. Rano sporo ludzi wysiada w Bolesławcu (dużo więcej niż w Legnicy!), niemało w Okmianach, większość zapewne do pracy. Kolejarze jednak mają to w d...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema , to taki sam debilizm jak likwidacja ostatniego KD z Wrocławia do Szklarskiej który dojeżdża po 20 do celu . Tylko po to aby po 5 rano puścić muchowóz z Jeleniej do Szklarskiej .Ucierpią mieszkańcy a zwłaszcza turyści .Ostatni pociąg z Wrocławia do Szklarskiej o 15 . Tylko w piątki o 17 . Znam frekwencję na tym pociągu i wielu turystów korzystało z tego połączenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum