Jak wyglądała punktualność pociągów w III kwartale 2019 r.?
W trzecim kwartale punktualnie do stacji docelowej przyjechało ponad 92% wszystkich pociągów pasażerskich - podał Urząd Transportu Kolejowego.
W tym czasie, z uwagi na liczne wyjazdy, przewoźnicy uruchomili większą liczbę pociągów. Na tory wyjechało ponad 441 tys. pociągów - o 19,7 tys. więcej, niż w poprzednim kwartale i o 8,1 tys. więcej, niż w III kwartale roku 2018. W trzecim kwartale współczynnik punktualności na przybyciu był porównywalny. W lipcu osiągnął wartość 92,18%, w sierpniu 92,47%, a we wrześniu 91,98%.
Punktualność pociągów w Polsce. PKP Intercity na końcu stawki.
Ponad połowa pociągów PKP Intercity spóźniła się w poprzednim roku - wynika z analizy Urzędu Transportu Kolejowego. Ten wynik plasuje przewoźnika na przedostatnim miejscu w Polsce pod względem punktualności. O tym, że godzina przyjazdu pociągu często nie odpowiada rozkładowi jazdy, wiedzą pasażerowie. Niemal 50 proc. z nich "źle" lub "bardzo źle" ocenia punktualność pociągów w Polsce.
Punktualność i pewność przejazdu zaliczają się do najważniejszych czynników oceniających funkcjonowanie kolei. Urząd Transportu Kolejowego przeanalizował dane pochodzące od zarządców infrastruktury kolejowej i na ich podstawie przygotował kompleksowy raport dotyczący skali oraz przyczyn opóźnień i odwołań pociągów. Opracowanie pozwala lepiej zrozumieć specyfikę punktualności przewozów pasażerskich, poznać wzajemne zależności oraz najważniejsze powody, dla których pociągi nie docierają na czas do miejsca przeznaczenia. Wyniki analizy pozwolą również właściwym podmiotom na wypracowanie nowych rozwiązań i podjęcie działań naprawczych.
Punktualność pociągów pasażerskich w 2020 r. na poziomie 95%
W 2020 r. punktualnie do stacji końcowej dojechało niemal 95% pociągów pasażerskich i nieco ponad 46% składów towarowych. Punktualność poprawiła się w porównaniu z 2019 r. Także w przypadku tego parametru widoczny był wpływ epidemii koronawirusa.
Kolej opóźniona. Tak źle z punktualnością nie było od lat
W ostatnim kwartale punktualność polskiej kolei gwałtownie spadła. Tak źle nie było, odkąd Urząd Transportu Kolejowego zbiera dane o opóźnieniach.
W III kwartale 2021 r. do stacji końcowej punktualnie przyjechało niespełna 89% pociągów pasażerskich oraz ponad 41% pociągów towarowych. Współczynnik punktualności w obu przypadkach w III kwartale osiągnął najniższą wartość w tym roku. Przewoźnicy kolejowi uruchomili w trzecim kwartale niemal 567 tys. pociągów (prawie 452 tys. pasażerskich oraz ponad 115 tys. towarowych).
Co 10. pociąg nie dojechał do stacji końcowej punktualnie
Średnia punktualność pociągów w ubiegłym roku wyniosła 90,1 proc. Oznacza to, że blisko co 10 pociąg nie dojechał do stacji końcowej punktualnie - wynika z raportu Urzędu Transportu Kolejowego. Dodano w nim, że w roku 2020 do stacji końcowej punktualnie dojechało 94,6 proc. pociągów.
W I kw. 2022 r. do stacji końcowej punktualnie przyjechało ponad 91% pociągów pasażerskich
W pierwszych trzech miesiącach 2022 r. punktualnie do stacji końcowej dojechało 91,03% pociągów pasażerskich. Jest to wzrost o ponad jeden punkt procentowy względem poprzedniego kwartału. Najwyższą wartość współczynnika punktualności w przewozach pasażerskich odnotowano w lutym – 91,97%. W styczniu było to 91,61%, natomiast w marcu 89,62%.
Ale zawsze jakieś pociągi się będą spóźniały, ponieważ na to ma wpływ kilka czynników.
Np. pogoda, wichury, ulewne deszcze, które to niektóre pociągi, na niektórych trasach opóźniają i będą opóźniać.
I nie tak dawno ta sytuacja z awarią pociągów w ruchu, gdzie odwołano ileś składów pociągów, a niektóre mocno opóźnione.
Także, takie rzeczy na kolei się zdarzają i będą się zdarzać raczej zawsze. Nie tylko w Polsce.
Od kwietnia do czerwca 2022 r. punktualnie do stacji końcowej dojechało 89,7% pociągów pasażerskich (przy opóźnieniach powyżej 5 minut 59 sekund). Najwyższy poziom punktualności pociągów pasażerskich w II kwartale odnotowano w kwietniu – 91,7%. W maju współczynnik ten osiągnął wartość 90,4%, natomiast w czerwcu – 87,2%.
Jak MI zamierza przeciwdziałać opóźnieniom pociągów PKP Intercity?
Posłanka Henryka Krzywonos-Strycharska skierowała do ministra infrastruktury interpelację w sprawie opóźnień pociągów. Poznaliśmy właśnie odpowiedź resortu.
Poziom punktualności przewozów pasażerskich w 2022 r. wyniósł 88,6%. Łączna liczba uruchomionych pociągów pasażerskich przekroczyła 1,8 mln. Najniższy współczynnik punktualności odnotowano w IV kwartale, gdy osiągnął on 86,6%. Na pogarszający się wynik punktualności wpłynęło wiele czynników – niektóre z nich były krótkotrwałe, a inne powtarzające się okresowo. W przewozach towarowych odnotowano wzrost punktualności rok do roku na poziomie 1,91 punktu procentowego.
W II kwartale 2023 r. poziom punktualności pociągów pasażerskich wyniósł 91,1%, a towarowych 53,5%. Stanowi to wzrost punktualności pasażerskiej o 0,2 punktu procentowego i towarowej o 5,1 punktu procentowego w porównaniu do I kwartału 2023 r. Łącznie przewoźnicy uruchomili ponad 464 tys. pociągów pasażerskich oraz blisko 100 tys. pociągów towarowych.
Jeden na cztery pociągi Intercity się spóźnia. Oto powody
W zeszłym roku polska kolej przewiozła 374 mln podróżnych. To najlepszy wynik od 1999 roku. Wciąż wiele do życzenia pozostawia jednak punktualność pociągów. Według danych Urzędu Transportu Kolejowego biorąc pod uwagę kursy wszystkich przewoźników, punktualność wyniosła ogółem 90,1 proc. Za punktualne uznawane są nie tylko pociągi, które na stacji końcowej przyjechały o czasie, ale także te, których opóźnienie nie było większe niż 5 min 59 sek. W przypadku poszczególnych spółek przewozowych wygląda to bardzo różnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum