Jechałem w niedzielę Ska Pr do Skawiny i mam kilka zastrzeżeń. Biletomaty na dworcu głównym sprzedają tylko bilety jednorazowe, nie ma możliwości zakupu biletu strefowego. Ska o 13:11 - szok, zwykły EN71, kompletnie nieoznaczony (puste kieszenie boczne i wewnętrzne), czy tak ma wyglądać Ska i tak Pr przygotowały się do obsługi linii?? Odjazd z opóźnieniem. Przystanek Zabłocie-niestety brudne szyby, brudna nawierzchnia peronu, schody ruchome tylko w górę. Przystanek Podgórze w stronę Skawiny-przechylenie składu na łuku i odsunięcie od peronu, schody ruchome tylko w górę. Przystanek Bonarka-przejazd bez zatrzymania, choć torem przy peronie, tam jednak korzystało trochę ludzi. Skawina-remont dworca i placu przed dworcem-prowizoryczne dojście. Sporo osób zainteresowanych podróżą do Głównego. Dokąd jedzie pociąg? Oznaczeń brak.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Biletomaty sprzedają bilety po zawyżonej cenie - 2,95 zamiast 2,34 z Głównego do Swoszowic (nauczycielski). Jest zamieszanie z oznaczeniami i taryfami, ale! Czas przejazdu jest lepszy, choć wiem, że można znacznie więcej wycisnąć. Braku postoju na Bonarce nie rozumiem - dziś rano pani chciała tam wysiąść i musiała wyjść w Łagiewnikach.
ZUE powalczyło o budowę łącznicy w Chabówce. Skutecznie.
Przed dwoma miesiącami PLK unieważniła przetarg na modernizację linii nr 99 z Chabówki do Zakopanego oraz budowę łącznicy w Chabówce. Inwestycji groziło w związku z tym znaczne opóźnienie. Ostatecznie jednak decyzję o unieważnieniu uchyliła Krajowa Izba Odwoławcza, co pozwoliło firmie ZUE wygrać postępowanie.
Zastanawia mnie trochę jaki jest cel tych wszystkich łącznic i modernizacji trasy do Zakopanego. Dlaczego? Ano dlatego, że w 2012 roku w sezonie letnim rozkład wyglądał tak (odjazdy z Zakopanego):
3:45 - osobowy do Krakowa, kursuje codziennie
7:48 - TLK Warmia do Olsztyna, kursuje w niedziele
8:40 - Ex Małopolska do Gdyni, kursuje w soboty i niedziele
9:18 - osobowy do Krakowa, kursuje codziennie
10:15 - TLK Korczak do Białegostoku, kursuje w niedziele
12:28 - osobowy do Krakowa, kursuje w dni robocze
13:28 - Ex Morskie Oko do Warszawy, kursuje w niedziele
13:49 - IR Gubałówka do Warszawy, kursuje w soboty i niedziele
14:12 - osobowy do Krakowa, kursuje codziennie
14:45 - IR Gubałówka do Wrocławia, kursuje w soboty i niedziele
15:30 - Ex Tatry do Warszawy, kursuje codziennie
17:43 - osobowy do Krakowa, kursuje codziennie
19:21 - TLK Podhalanin do Szczecina Głównego, kursuje codziennie
19:51 - TLK Monciak-Krupówki do Gdyni Głównej, kursuje codziennie
21:55 - TLK Nosal do Warszawy, kursuje codziennie
22:17 - TLK Regle do Gdyni, kursuje codziennie
W roku 2018 mamy zaś zaplanowane:
4:58 - osobowy do Krakowa, kursuje w dni robocze
7:46 - IC Witkacy do Gdyni, kursuje codziennie
9:19 - osobowy do Krakowa, kursuje codziennie
10:53 - TLK Halny do Bydgoszczy, kursuje codziennie
15:02 - EIC Tatry do Warszawy, kursuje codziennie
15:47 - osobowy do Krakowa, kursuje codziennie
16:37 - KS do Katowic, kursuje w soboty i niedziele
16:48 - TLK Oscypek do Warszawy, kursuje w soboty i niedziele
17:15 - osobowy do Krakowa, kursuje codziennie
19:18 - KMŁ do Krakowa, kursuje w soboty i niedziele
21:06 - TLK Podhalanin do Szczecina Głównego, kursuje codziennie
22:15 - TLK Karpaty do Gdyni Głównej, kursuje codziennie
Resumując: w 2012 roku z Zakopanego w sezonie odjeżdżało w dni robocze 10 składów, a obecnie 9 (z czego jeden ucieka w Suchej w kierunku Żywca), natomiast w niedziele w 2012 roku pociągów było 15, obecnie jest 11, z czego 2 uciekają w Suchej na Żywiec. Efekt więc mamy taki, że mimo wpakowania sporej kasy liczba połączeń zmalała. Brawo.
Luxtorpeda wyruszyła z Krakowa do Zakopanego. To kolejowa alternatywa dla zakopianki.
W sobotę uruchomiono specjalne połączenie kolejowe relacji Kraków Główny - Zakopane. Pociąg "Luxtorpeda" (nazwa wybrana przez internautów) będzie kursował w wakacyjne weekendy i święta. Pasażerowie dojadą nim pod Tatry w nieco ponad trzy godziny.
Do czerwca Zakopane bez pociągów, ale z komunikacją zastępczą.
Od wczoraj do 21 czerwca podróżujący koleją na trasie z Krakowa do Zakopanego będą korzystać z zastępczej komunikacji autobusowej. Spowodowane to będzie rozpoczęciem przez PKP PLK kolejnego etapu prac modernizacyjnych na tej linii.
Rusza następny etap prac na trasie Kraków - Zakopane.
PKP PLK w poniedziałek rozpoczną następny etap prac na trasie kolejowej Kraków – Zakopane na odcinku między Skawiną a Suchą Beskidzką. Powstanie dodatkowy przystanek Radziszów Centrum, zmodernizowanych będzie 58 przejazdów kolejowo-drogowych.
Miliardowa inwestycja. Adamczyk: Podróże koleją z Krakowa na południe będą krótsze
Podpisano umowę na remont linii kolejowej Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Inwestycja warta blisko 1,5 mld zł to kolejny krok do krótszych podróży koleją z Krakowa na południe Polski – mówił na konferencji minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Rekord Luxtorpedy nadal niezagrożony. Mimo trwającej od kilku lat modernizacji odcinka Kraków – Zakopane czasy przejazdu nawet nie zbliżają się do przedwojennego rekordu 2 godziny i 18 minut.
Kolejowa „zakopianka” zmienia się dla podróżnych – po wakacjach kontynuacja prac
Podczas wakacyjnych wyjazdów na Podhale, podróżni skorzystali z ponad 3 tys. pociągów. Udostępniono im nowe perony w Lasku i w Nowym Targu a także przebudowane wcześniej między Skawiną a Suchą Beskidzką. We wrześniu rusza modernizacja ostatniego odcinka „zakopianki” Sucha Beskidzka – Chabówka oraz kontynuacja prac na trasie Chabówka – Zakopane. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych współfinansowana jest w ramach POIiŚ.
Pociągi Intercity stały w Krakowie z powodu korka na Zakopiance
Polacy wykorzystali ostatni długi weekend do masowych podróży. PKP Intercity przewiozło w tym okresie prawie pół miliona osób. Niestety co piąty pociąg przewoźnika był opóźniony. Największe oburzenie pasażerów wywołało wielogodzinne oczekiwanie w Krakowie na autobusy zastępcze, które utknęły w korku na drodze S7.
Pociągi wracają na linię Kraków-Zakopane. Jest wolniej niż było
PKP PLK od 2018 roku prowadzi prace modernizacyjne na liniach kolejowych 97, 98, 99. Jest to trasa, która łączy Kraków z Zakopanem. Na okres wakacyjny PKP przywraca ruch kolejowy dla turystów, jednak czas przejazdu, mimo postępujących prac, jest niższy niż przed remontem. Najdłużej jadący pociąg przebędzie tę trasę w niemal 4 godziny.
Dwa nowe przystanki kolejowe na jednotorowej kolejowej Zakopiance.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę dwóch przystanków kolejowych na kolejowej trasie Kraków – Zakopane. Choć ich lokalizacje wydaje się intersujące, to wpłyną one na dalsze ograniczenie przepustowości na jednotorowym szlaku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum