Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 166, 167, 168 ... 172, 173, 174  Następny
Frekwencja w dolnośląskich pociągach
Autor Wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-01-2020, 13:37    Odpowiedz z cytatem

voyager1231 napisał/a:
Co to jest 18 milionów złotych

To jest 13,6% ogólnej kwoty jaką UMWD wyda w tym roku na dotowanie przewozów, czyli wcale nie tak mało. Za to spokojnie można by uruchomić kilka pociągów.

voyager1231 napisał/a:
Przecież to jest sabotaż, oni zrobili coś przeciwnego do tego co jest konieczne!

A ktokolwiek spodziewał się innej decyzji?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-01-2020, 13:47    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, racja. Dla decydentów z UMWD i KD jest to łatwa kasa, bez żadnego wysiłku z ich strony. A że przy okazji ucierpi na tym komfort podróży (tłok w pociągach niczym w tramwajach)... Nikogo to nie obchodzi, poza pasażerami. Ale pasażer to tylko zło konieczne. Najważniejsza jest dotacja!

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 06-01-2020, 14:09    Odpowiedz z cytatem

Ale z drugiej strony za 18 mln zł można kupować po jednym EZT rocznie (a przy jakimś dofinansowaniu i wkładzie własnym) nawet więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 06-01-2020, 14:34    Odpowiedz z cytatem

Pirat napisał/a:
Beatrycze napisał/a:
Spodziewajmy się więc dalszego wzrostu frekwencji na linii zgorzeleckiej, co będzie musiało skutkować wzrostem liczby połączeń. Inaczej ludzie zaczną się tratować jak w pekińskim metrze.

Ludzie już się tratują. Doświadczyłem tego we Wrocławiu:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=383928#383928

To mnie zainspirowało do działania. Otóż zabawię się w literatkę. Tak, napiszę opowiadanie! A kto wie... może i książkę. Mam już koncept. Będzie śmiesznie, ale i strasznie. Futurystycznie, ale realnie. Także niepoprawnie politycznie, gdyż wtrącę wątek obyczajowy. Może takie publiczne nietypowe ośmieszenie spowoduje, że beton UMWD i KD pójdzie po rozum do głowy i zacznie wreszcie coś z tym robić (zakup nowego taboru, więcej połączeń, lepszy rozkład jazdy).

Główny bohater: młody mężczyzna ze Zgorzelca, który pracuje we Wrocławiu.
Miejsce akcji: pociągi KD, dworzec Wrocław Główny.
Czas akcji: rok 2025.

Zabieram się do pisania... Happy

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 06-01-2020, 14:44    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Za to spokojnie można by uruchomić kilka pociągów.

Mogę wiedzieć czym chcesz obsługiwać te nowe połączenia skoro obiegi w KD są tak wyżyłowane, że w przypadku awarii wysyłają na trasę ENdolino? A obecne władze i KD i UMWD zachowują się tak, jakby panicznie bały się nowych zakupów.

Cytat:
A ktokolwiek spodziewał się innej decyzji?

Na przykład ja. I wypowiedzi przedstawicieli KD w mediach (np. Radio Wrocław) również sugerowały rozwiązanie tej umowy.

Cytat:
Ale z drugiej strony za 18 mln zł można kupować po jednym EZT rocznie (a przy jakimś dofinansowaniu i wkładzie własnym) nawet więcej.

To jest kwota na DWIE spółki, guzik za nią KD kupi! Przejedzą ja na bieżące wydatki.

Noema, z chęcią przeczytam Smile

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-01-2020, 14:55    Odpowiedz z cytatem

voyager1231 napisał/a:
Mogę wiedzieć czym chcesz obsługiwać te nowe połączenia skoro obiegi w KD są tak wyżyłowane, że w przypadku awarii wysyłają na trasę ENdolino? A obecne władze i KD i UMWD zachowują się tak, jakby panicznie bały się nowych zakupów.

A muszą jeździć KD? Jakby przycisnąć PR-y, to powyciągaliby z krzaków kilka EN57, zrobili rewizję i można by coś uruchomić. Z dwojga złego lepiej jechać złomem spod znaku Polregio, niż nie jechać wcale.

voyager1231 napisał/a:
Na przykład ja. I wypowiedzi przedstawicieli KD w mediach (np. Radio Wrocław) również sugerowały rozwiązanie tej umowy.

Tylko tak straszyli, by wymusić kasę z miasta. Nikomu tak na prawdę nie zależało na jej rozwiązaniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 08-01-2020, 09:39    Odpowiedz z cytatem

Frekwencja dzisiaj w porannych pociągach.

Zgorzelec -> Wrocław Gł. (przyj. 7.03), skład 31 WE. Do Miękini pociąg przyjechał z zapełnieniem grubo powyżej 100%, ale nie było problemów, by wejść do składu. W Leśnicy już ścisk, zwłaszcza w przedsionkach drzwi. Na Nowym Dworze już dopychanie się, aby wejść. Przed dłuższe wysiadanie/wsiadanie do składu, pociąg złapał 5 minut spóźnienia. Po przyjeździe do Wrocławia Gł. skład ten przeszedł jako osobowy 7.15 do Szklarskiej Poręby.

Wrocław Gł (odj. 8.17) -> Legnica, skład 45WE. Na starcie w pociągu niewielka frekwencja, około 20-25 pasażerów. Grupka osób wysiadła na Muchoborze, w Leśnicy wysiało 5 osób, a w Miękini 3. Dalej w pociągu pozostały pojedyncze osoby, góra kilkanaście.
Na Nowym Dworze pociąg złapał 7 minut opóźnienia, bo przepuszczał pociąg PKP IC rel. Katowice-Świnoujcie, który jechał przez Gądów.

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 08-01-2020, 14:43    Odpowiedz z cytatem

jano, poranne pociągi do Legnicy (z Wrocławia o 7:21 i 8:17) zawsze jeżdżą puste i zwykle są to Impulsy 5-członowe co jest marnotrawstwem taboru, którego brakuje. Za to pociąg o 7:43 do Lubania zawsze ma przyzwoitą frekwencję.

Ja bym to inaczej zrobiła:
7:21 do Lubania
7:43 do Legnicy
8:17 do Zgorzelca (przyspieszony)

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek1963 Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 08 Sty 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 08-01-2020, 22:57   Szklarska Poręba - Jelenia Góra Odpowiedz z cytatem

Bez sensu kursy do Szklarskiej w tygodniu.
Pociągi na odcinku JG -Szklarska jeżdżą puste.
Z tego co mówił konduktor to jedynie w weekendy są chętni.
Po co budowane te kosztowne perony, gdy wystarczyłby tylko w Cieplicach.
Marnotrawstwo pieniędzy (i łapówki) większe niż za komuny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marcinek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2019

PostWysłany: 09-01-2020, 12:39    Odpowiedz z cytatem

W 2019 kolej przewiozła w obrębie Wrocławia około 4 milionów pasażerów. W 2020 miasto Wrocław na konta obu spółek kolejowych przeleje 18 milionów złotych, nawet jeżeli założymy ze koleje przewiozą 5 milionów pasażerów w 2020 w obrębie Wrocławia to mamy opłatę nieco poniżej 4 zlotych/pasazera.

Czy to mało czy dużo? Chcę podkreślić, ze dla spółek to są czyste pieniądze - ani nie musza martwic się o sprzedaż analogicznej ilości biletów, ani nie wykonują dodatkowych kursów.

Gdyby nie Urban Card to ile przewoziliby pasazerow w obrebie Wroclawia? Kilka tysięcy? Kilkanaście?

18 milionów to jednak te 13 procent wydatków UMWD na organizowanie przewozów. 18 milionów pozwala jednak na jakieś tam finansowanie własnych zakupów taborowych.

EDIT.

Załóżmy, że średnio pasażer przejeżdża od 6-10 kilometrów w obrębie Wrocławia. Ile biletów jednorazowych przewoźnicy musieliby sprzedać, żeby uzyskać te 18 milionów? Około 3 milionów 600 tysięcy. Ile miesięcznych? 158 tysięcy.

Dla spółek to są czyste pieniądze, promocja kolei w ogóle w świadomości mieszkańców Wrocławia, a że spółki nie potrafią sobie poradzić z potokami pasażerskimi? To nie jest wina miasta. A wypowiadanie umowy to byłby przejaw kolejwoego betonu i niedasizmu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marosław Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-01-2020, 21:02   Re: Szklarska Poręba - Jelenia Góra Odpowiedz z cytatem

Arek1963 napisał/a:
Bez sensu kursy do Szklarskiej w tygodniu.
Pociągi na odcinku JG -Szklarska jeżdżą puste.
Z tego co mówił konduktor to jedynie w weekendy są chętni.
Po co budowane te kosztowne perony, gdy wystarczyłby tylko w Cieplicach.
Marnotrawstwo pieniędzy (i łapówki) większe niż za komuny.

Nie do końca się z Tobą zgadzam, ponieważ ludzie jeżdżą też i w tygodniu. Moja żona do Piechowic jeździ od czasu do czasu w tygodniu. Rodzina ze Szklarskiej, aby załatwić sprawy w ZUS-sie we Wrocławiu też przyjechała w tygodniu. PKS mieli tylko z przesiadką w Jeleniej.

Po drugie, gdyby pociągi jeździły tylko w weekendy i wakacje, to IZ Wałbrzych dawno by tę linię zamknął lub byłaby wieczna 20-stka od Piechowic do Szklarskiej.

Po trzecie, konduktor w KD, PR i innych ma bilety sprawdzać/wystawiać a nie zajmować się wyrażaniem swoich opinii pasażerom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 10-01-2020, 15:18    Odpowiedz z cytatem

Arek1963 napisał/a:
Bez sensu kursy do Szklarskiej w tygodniu.
Pociągi na odcinku JG -Szklarska jeżdżą puste.
Z tego co mówił konduktor to jedynie w weekendy są chętni.
Po co budowane te kosztowne perony, gdy wystarczyłby tylko w Cieplicach.
Marnotrawstwo pieniędzy (i łapówki) większe niż za komuny.

Także się nie zgodzę że w tygodniu jeżdżą puste. Mieszkańcy Szklarskiej i Piechowic korzystają z pociągów do Jeleniej ponieważ jest taniej i szybciej . Moja kuzynka i kuzyn np. korzystają z biletu miesięcznego na dojazd do szkoły . Wiadomo że frekwencja nie jest jak na odcinku Wałbrzych-Wrocław ale pociągi są potrzebne .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 11-01-2020, 16:25    Odpowiedz z cytatem

Na filmiku poranny REGIO 67921 Wrocław-Poznań
https://www.youtube.com/watch?v=_BoDIksxBmg

Każdego poranka, nawet w soboty i niedziele PR Wrocław wydaje do Poznania dwie swoje najlepsze jednostki, w podwójnym zestawieniu. Jak widzicie, pociąg jest kompletnie pusty - i tak codziennie, nawet w soboty i niedziele!. W tym samym czasie do Wrocławia przyjeżdża zapchany do granic możliwości stary kibel (pojedynczy!) z Głogowa, bo przecież pasażerom linii gorszego sortu podwójna jednostka nie przysługuje.

Podobnie KD - do Rawicza wprost uwielbia wysyłać swoje najdłuższe 45WE, zupełnie nie wiadomo po co. Krew mnie ostatnio zalała jak musiałem jechać do Miękini zapchanym do granic możliwości krótkim 31We do Bolesławca a obok podstawiono długiego 45We do Rawicza.

Zupełnie nie rozumiem wypuszczania tak długich składów na muchowozy w kierunku linii 271. A może ktoś ważny z UMWD po prostu mieszka w jakichś Obornikach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 11-01-2020, 17:42    Odpowiedz z cytatem

Bartuś, coś jest na rzeczy, bo tydzień temu widziałam we Wrocławiu niemal kompletnie pusty skład wagonowy „Kamieńczyka” ze Szklarskiej Poręby do Poznania. Aż nie mogłam uwierzyć własnym oczom i podeszłam bliżej.

Co tu dużo mówić... Do Poznania jeździ się raczej pociągami PKP Intercity, zaś odcinek Wrocław - Rawicz poza godzinami szczytu (dojazdy do/z pracy i szkoły) w ruchu regionalnym nie generuje dużej frekwencji. Bo i co ma tę frekwencję generować? Największe miejscowości na tej trasie to Oborniki Śl. (9,1 tys. mieszkańców), Żmigród (6,5 tys. mieszkańców) i Rawicz (20,4 tys. mieszkańców), czyli w sumie mniej niż jedno miasto Bolesławiec (40,1 tys. mieszkańców).

W ubiegłym roku dość często jeździłam pierwszym porannym (ok. 4:30) pociągiem Wrocław - Lubań. Mniej więcej w tym samym czasie był pierwszy pociąg PR do Żmigrodu. Bywało, że te dwa pociągi jechały równolegle po estakadzie. No i widziałam kompletnie pusty skład do Żmigrodu (dosłownie zero pasażerów), podczas gdy w pociągu do Lubania pasażerów było kilkudziesięciu. To o czymś świadczy...

Podejrzewam, że mieszkańcy Rawicza w równym stopniu ciągną do Wrocławia co i do Poznania, wszak Rawicz to już woj. wielkopolskie. Dlaczego więc KD z takim zamiłowaniem pchają tam swoje najdłuższe składy? Raczej nie po to, żeby wozić powietrze, ale – jak sugerujesz – żeby przypodobać się jakiemuś dygnitarzowi z UMWD. Warto powęszyć.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-01-2020, 18:36    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Kiedyś często jeździłam pierwszym porannym (ok. 4:30) pociągiem Wrocław - Lubań. Mniej więcej w tym samym czasie był pierwszy pociąg PR do Żmigrodu. Bywało, że te dwa pociągi jechały równolegle po estakadzie. I widziałam kompletnie pusty skład do Żmigrodu (dosłownie zero pasażerów), podczas gdy w pociągu do Lubania pasażerów było kilkudziesięciu. To o czymś świadczy...

No ale po co ktoś miałby jechać do Żmigrodu o 4:30? To jest klasyczny podsył na pociąg o 5:32, a logiczne, że im krótsza relacja, tym chętnych na podróż o tak wczesnej porze jest mniej, albo w ogóle. Ja kiedyś jechałem w dzień roboczy pierwszym pociągiem do Szklarskiej Poręby (wówczas jechał jakoś po 5 rano) i ze zdziwieniem stwierdziłem, że w 36WEa praktycznie na każdej czwórce ktoś siedział, w sumie z setka ludzi się zebrała.

Co do Rawicza, to szczytowe kursy są jednak mocno obłożone, mimo krótkiej relacji. Co prawda sardynek nie ma, ale np. w piątek rano widziałem 45WE na Mikołajowie i zajęte były wszystkie miejsca siedzące i sporo osób stało w przedsionkach. Ogólnie z tym miastem jest podobny problem co z Brzegiem, Nysą, czy Żarami: leży niby w innym województwie, ale bardziej ciągnie do Wrocławia, tym bardziej że jest bliżej niż do Poznania.

Kwestii dysponowania taborem przez obu regionalnych przewoźników poruszał nie będę, bo to że pociągi są za mało pojemne, wiemy nie od dzisiaj, ale przewoźnicy/organizator przewozów chyba już niekoniecznie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 167 z 174 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 166, 167, 168 ... 172, 173, 174  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl