Wasiak: Na kolej w Łódzkiem i Mazowieckiem trzeba patrzeć razem.
Plany rozwoju kolei w regionie łódzkim powinny być spójne z planami województwa mazowieckiego – przekonywała wczoraj w Łodzi Maria Wasiak, minister infrastruktury. Jednym z elementów realizacji takiego spojrzenia może być utworzenie połączenia Łódź – Warszawa w oparciu o Łódzką Kolej Aglomeracyjną i Koleje Mazowieckie. Możliwość otwarcia takiej międzywojewódzkiej linii wskazywał łódzki marszałek Witold Stępień.
Weekendowe „sprintery” ŁKA zestawione z trzech Flirtów.
W najbliższą sobotę i niedzielę łódzka spółka samorządowa planuje wzmocnić obsługę trasy do Warszawy. Do składów łączących region łódzki ze stolicą kraju dołoży więc trzecią jednostkę Stadler Flirt. Przewoźnik spodziewa się bowiem bardzo dużego zainteresowania swoimi usługami w związku z odbywającą się w Skierniewicach dużą imprezą o charakterze ogrodniczo-gastronomicznym.
Aby uruchomić połączenia sezonowe, PKP Intercity na okres letni pozbawiło pasażerów kursujących między Warszawą a Łodzią kilku pociągów. Warunki podróży w tych co pozostały są trudne do zniesienia.
Pociągi Przewozów Regionalnych z Łodzi do Warszawy od grudnia kursować będą nie osiem, a dziesięć razy dziennie. Spółka nadal uruchamiać będzie także kursy międzywojewódzkie z Łodzi do Poznania, Wrocławia i Torunia. Ich liczba nie zmieni się względem obecnie obowiązującego rozkładu jazdy.
O połączeniach Warszawa – Łódź krążą legendy. Zwłaszcza dotyczy to połączeń realizowanych przez PKP Intercity. Sprawdziłem. W styczniu pojechałem na spotkanie do Łodzi pociągiem. I żadnych złych praktyk nie widziałem. Jechałem na pokładzie pociągu Dart wyprodukowanego przez bydgoską Pesę. 9:16 z dworca Warszawa Zachodnia.
Mniej podróżnych w pociągach PKP IC Łódź – Warszawa. Praca zdalna czy remonty?
Na ok. 130-kilometrowej trasie łączącej dwa największe miasta centralnej Polski pasażerów jest obecnie mniej niż trzy lata temu – wynika z danych przekazanych nam przez PKP Intercity. Przewoźnik tłumaczy, że musiał zmniejszyć liczbę pociągów w związku z licznymi pracami infrastrukturalnymi zarówno w łódzkim, jak i w warszawskim węźle kolejowym. Czy zmiany na tym obszarze rynku są stałe, czy mają jedynie charakter przejściowy?
Łódź – Warszawa. Końca opóźnień pociągów nie widać
Po korekcie marcowej przybędzie pociągów, które najkrótszy dystans między stacjami w Łodzi i Warszawie pokonają w ciągu godziny i 5 minut. Głównym problemem jest jednak nie rozkład, ale jego realizacja – opóźnienia przekraczają miesięcznie tysiąc minut, dla kierunku do stolicy są bliskie dwóch tysięcy. Co gorsza, nie wiadomo nawet, kiedy zakończy się przebudowa stacji Warszawa Zachodnia, będąca jedną z głównych przyczyn utrudnień – wynika z odpowiedzi Ministerstwa Infrastruktury na interpelację poselską.
Łódź – Warszawa: Samorządowe pociągi nadal poza głównymi dworcami.
Samorząd województwa łódzkiego przedstawił ofertę, jaka będzie obowiązywać od 11 grudnia na trasie do Warszawy. Finansowane z kasy regionu kursy będą kończyć bieg przede wszystkim na Dworcu Głównym. Mimo braku obsługi stacji Warszawa Centralna i Warszawa Wschodnia UMWŁ jest zadowolony z wyników frekwencji w swoich pociągach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum