Wysłany: 08-12-2012, 13:52 Problem ze zwrotem biletu
Witam
Dnia 16.10.2012 na stacji w Aleksandrowie Kujawskim zakupilem bilet do swinoujscia za kwote 65zł . Kolo godziny 20.00 dostalem telefon ,ze jednak mam przyjechac w innym terminie. Biletu nie moglem juz zwrocic do kasy poniewaz kasa w Aleksandrowie Kujawskim jest czynna do 18.00 wiec nastepnego dnia na otwarcie kasy stawilem sie z biletem i chcialem go zwrocic( zgodnie z przepisami powinienem odzyskac 90% biletu) jednak pani w kasie nie chciala oddac 90% ceny biletu tylko napisala mi na odwrocie biletu cytuje.."Podrozny zglosil sie dnia.17.02.2012 godzina 5.50 rano na st. Aleksandrow Kujawski" i podbila pieczatka po czym powiedziala ,ze mam wyslac do administracji w Olsztynie to zwroca mi pieniadze bo ona nie moze co poczynilem niezwlocznie i dostalem odpowiedz 29.10.2012 roku ze Biuro Rozlioczen i Kontroli dochodow w Olsztynie przesyla w zalaczeniu reklamacje do rozpatrzenia wedlug kompetencji....co mam przez to rozumiec..?
po co ten caly cyrk...a pieniedzy jak nie ma tak nie ma..ile bede musial jeszcze czekac?
Moim zdaniem trzeba było "załatwić" poświadczenie o niewykorzystaniu biletu .
Nie udowodnisz że nie jechałeś tym pociągiem . Możesz mieć problemy ze zwrotem.
To oczywiście moja opinia tylko.
Jak mógł załatwić "poświadczenie" skoro kasa już była zamknięta...wychodzą właśnie teraz "pozorne" oszczędności. Domyślam się że jeszcze niedawno kasa biletowa w Aleksandrowie miała dłuższy czas "urzędowania" i nie było by problemu.
Pozostaje droga reklamacji i jak rozumiem pierwsze kroki zostały poczynione, trzeba czekać bodajże 30 dni na odpowiedź. Obecnie analizują Twoją reklamację - spokojnie jest szansa że "coś" Ci zwrócą.
ps.
Bilet jest bez cech kontrolnych więc było by dziwne że nikt z organów kontrolnych go nie odkasował. Uwraażam że sprawa jest do wygrania.
Napisz jaki to był bilet, czyli na jaki pociąg lub połączenie go pierwotnie kupiłeś. Jeżeli tylko na TLK to bilet mogłeś zwrócić na drugi dzień w kasie, ponieważ ważność takiego biletu wynosi 24 h, a bilet można zwrócić w terminie jego ważności bez względu na to jaki to dzień. Chyba że minąl okres 24 h no to droga reklamacji.
Ale to jest chore, kupuję bilet, nie jadę pociągiem, nie ma pieczątki drużyny, to znaczy że nie jechałem. I tłumaczenie że nie udowodnię, że nie jechałem jest bezsensu. Nie ma stempla? Nie jechałem, znaczy, że mogę oddać. Jak podróżny ma uzyskać poświadczenie o niewykorzystaniu jeżeli np. jest kasa nieczynna, w ogóle jej nie ma itd?
Witajcie, jedno krótkie pytanie: czy bilet PKP IC kupiony w ich kasie mogę zwrócić w dowolnej kasie prowadzącej sprzedaż biletów tego przewoźnika? Chodzi mi konkretnie o zwrot w kasie PR.
Ścisle rzecz biorąc zwrócić mozna "w każdej kasie biletowej upoważnionej do sprzedaży biletów ‘PKP Intercity’ (oznaczonej logotypem ‘PKP Intercity’)". Źródło
Mam pytanie jak to jest ze zwrotem, a nawet bardziej przebukowaniem biletu zakupionego w biletomacie Avista. Mam bilet zakupiony na piątek, jednak z powodu pogrzebu jednego z członków rodziny, jestem zmuszony odpuścić ten wyjazd i przesunąć go na przyszły weekend. Bilet jest na połączenie realizowane przez PR, czyli mam podejść do ich kasy?
A mnie próbowano raz bardzo mocno zniechęcić do zwrotu biletu. Byłem odsyłany od kasy do kasy i ponoć się nie dało. Ostatecznie machnąłem na to ręką, ale uraz pozostał.
Kupił 350 biletów na pociąg po to, by je zwrócić i obnażyć patologie w PKP Intercity. Teraz grozi firmie sądem.
Klient PKP Intercity wykupił wszystkie bilety na pociąg, by pokazać trudności przy ich zwrocie. Stracił przy tym 6 tys. zł, a kolejowa spółka dała się sprowokować.
Pełny zwrot za bilet w PKP IC możliwy bez reklamacji. Trzeba jednak trochę poczekać.
Pasażerowie PKP Intercity, którzy kupili bilety na pociągi skasowane w ostatnich tygodniach ze względu na epidemię koronawirusa sami muszą zadbać o to, by sprawdzić, czy połączenie zostało anulowane. Pełnego zwrotu kosztów też nie dostaną od razu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum