Przewozy Regionalne zostają na Podkarpaciu. Drogo i bez klimatyzacji
Przewozy Regionalne postawiły warunki, a Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego je zaakceptował. Nie mając innego wyjścia. Tak w skrócie wyglądał przetarg na świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich organizowanych przez Województwo Podkarpackie oraz w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.
Kibelki ostatnią ostoją klasycznej kolei. Bipy znikły, Bonanz praktycznie nie ma. Kibelki pozostały. W Małopolsce też trochę jest. Zatem trzeba jeździć czasem na jakieś małe kółeczka Kibelkami bo niedługo znikną jako, że pasażer dojeżdżający do miasta do pracy chce wyciszony tramwaj z klimatyzacją (swoją drogą od wyciszenia niektórzy mają nudności lokomocyjne jako że wibracje nie są połączone z bodźcem dźwiękowym a od klimatyzacji można dostać różnych chorób w tym koronawirusa, ja wolę w letni dzień otwierane okna, powąchać zapach snopków siana czy sosnowego lasu). Tak czy siak trzeba jeździć, bo zaraz się obudzimy tak jak z Bipami, że nieprzerobione kibelki (na jakieś plastikowe AKM z klimą) będą tylko na specjalnych imprezach.
No to zapraszam na Dolny Śląsk. Tu kible będą jeździć do 2030 roku
Nawet nie wiesz ile bym dał, żeby pozbyć się tej "stylowej klasyki" z mojego województwa.
Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego zaakceptował ofertę firmy NEWAG S.A., na dostarczenie dwóch pojazdów hybrydowych. Koszt zakupu jednostek objętych zamówieniem podstawowym, które będą realizowały przewozy regionalne, to 49,2 mln zł brutto. Pojazdy objęte zamówieniem podstawowym pojawią się na torach nie później niż do końca 2021 r.
Prawie 466 mln zł to wartość podpisanej w środę w Rzeszowie umowy między samorządem województwa podkarpackiego a zarządem Polregio. W ramach umowy spółka będzie świadczyła przewozy pasażerskie na Podkarpaciu w latach 2021-2025.
Linia Rzeszów – Strzyżów w przebudowie. Nowoczesne pociągi odstawione
Od 5 lutego z Rzeszowa do Strzyżowa i Jasła nie dojedziemy pociągiem. PKP PLK rozpoczęło prace związane z lepszych przygotowaniem fragmentu linii 106 do ruchu aglomeracyjnego. Nowoczesne pociągi, które Podkarpacie kupiło do obsługi linii do Strzyżowa zostały odstawione i służą jako rezerwa.
Mnóstwo odwołanych pociągów na Podkarpaciu. Nie kursują też nowe pojazdy
Polregio odwołuje pociągi na wielką skalę nie tylko w województwie Lubuskim. Ze względu na braki kadrowe spółka nie jest w stanie zapewnić obsługi dla kilkudziesięciu pociągów na Podkarpaciu. Na zaplanowane w rozkładzie jazdy kursy nie wyjeżdżają także kupione za unijne pieniądze Impulsy, a za część pociągów nie ma autobusów zastępczych. Dla pasażerów brakuje kompletnej informacji które pociągi danego dnia pojadą, a które nie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum