Pozytywna decyzja Komisji Europejskiej o dofinansowaniu przebudowy linii radomskiej
Projekt modernizacji linii kolejowej na odcinku Warka – Radom z programu Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) dostał pozytywną decyzją o dofinansowaniu z Komisji Europejskiej.
Na linii kolejowej Warszawa - Radom trwa modernizacja odcinków Czachówek – Warka i Warka – Radom.
Nowy most nad Pilicą, gotowe konstrukcje peronów oraz pierwsze kilometry drugiego toru - na linii kolejowej z Warszawy do Radomia trwa modernizacja odcinków Czachówek – Warka i Warka – Radom. Dzięki inwestycji pasażerowie zyskają komfortowe perony, łatwiejszy dostęp do kolei i atrakcyjny czas podróży. Inwestycja współfinansowana jest ze środków POIiŚ.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ma problemy z rozliczeniem części prac wykonanych w ramach modernizacji linii Warszawa – Radom. Jak dowiedział się dwumiesięcznik „Z Biegiem Szyn”, do sfinansowania w ramach unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko nie zostały zakwalifikowane wydatki w łącznej kwocie sięgającej 60 mln zł.
Z Warki do Radomia pociągiem dopiero w grudniu 2020
Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel przyznał, że pociągów po linii 8 między Warką a Radomiem nie uda się uruchomić we wrześniu 2020. Teraz w grę wchodzi grudzień.
Obecnie, aby z Warszawy dojechać do Radomia, w Warce trzeba przesiąść się na autobusową komunikację zastępczą lub skorzystać z bezpośredniego pociągu PKP Intercity jadącego przez Dęblin lub Idzikowice i Przysuchę. Taka sytuacja miała trwać do września.
Pociągi nie wrócą do Radomia w grudniu. PKP PLK nie ma nawet pozwoleń.
Jeszcze kilka tygodni temu PKP PLK utrzymywały, że w grudniu 2020 roku pociągi wrócą na trasę Warszawa – Radom. Teraz już tak nie twierdzą. Pociągi, które w ocenie posła Marka Suskiego mogły być prowadzone lokomotywami spalinowymi, nie wrócą w tym roku.
Oczywiście winnych tego stanu rzeczy brak. Gdyby robotnik albo specjalista spóźnił się z czym kolwiek w ramach swoich obowiązków to już zostali by ukarani ale jeśli chmara zleżałych dyrektorów nie radzi sobie, to kary nie będzie.
_________________ Nie kupuję produktów Made in China
Ministerstwo Infrastruktury i PKP Polskie Linie Kolejowe zabrnęły w kłamstwa na temat terminu powrotu pociągów na linię Warszawa - Radom, która modernizowana jest już od 13 lat.
Warszawa – Radom: Ruszyły jazdy zapoznawcze na nowym torze na odcinku Warka – Dobieszyn
Między Warką a Dobieszynem od 8 lutego pociągi pojadą pierwszym nowym torem. Stacja Dobieszyn i przystanki Strzyżyna oraz Grabów nad Pilicą przygotowane są dla podróżnych. Prace wykonane na odcinku Warka – Radom zbliżają do sprawniejszych podróży koleją między Radomiem a Warszawą.
Od niedzieli (14.03 br.) po dwóch torach do Dobieszyna na linii Warka – Radom.
Od 14 marca na linii Warszawa – Radom podróż dwoma torami będzie możliwa do Dobieszyna. To skracanie o kolejne kilometry „jednotorówki” - wąskiego gardła miedzy Warką a Radomiem. Wykorzystany będzie nowy most nad Pilicą. Od Dobieszyna do Radomia budowane są nowe przystanki, tory i wiadukty. Inwestycja za ponad 600 mln zł jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z udziałem środków UE z POIiŚ.
Z dniem 8 lutego 2021 r. na modernizowanej linii z Warszawy do Radomia powrócił ruch pociągów na zamknięty od 2019 r. 18-kilometrowy odcinek Warka – Dobieszyn, który został w tym czasie rozbudowany z linii jednotorowej do ciągu dwutorowego (w miejscu mijanek Grabów nad Pilicą i Strzyżyna powstały przystanki osobowe).
W maju pociągi Kolei Mazowieckich z Warszawy dojadą bliżej Radomia
Choć mocno poza pierwotnymi terminami, prace przy linii nr 8 postępują teraz w szybkim tempie. Na tyle szybkim, że 18 maja pociągi Kolei Mazowieckich zbliżą się na odległość 15 kilometrów od Radomia. Ale jest bardzo wątpliwe, czy zgodnie z kilkoma deklaracjami, pociągi KM dotrą do samego Radomia w czerwcu.
PKP Intercity planuje w czerwcu pociąg przez Warkę do Radomia. Nie wiadomo, czy pojedzie?
Czy z uwagi na toczące się prace (w samym Radomiu na dużej części linii wciąż nie są gotowe perony na nowych przystankach, nie zawieszono sieci trakcyjnej, część obiektów inżynieryjnych nie jest gotowa, a miejscami wciąż nie położono torów) PKP PLK zdoła otworzyć ją 13 czerwca, tak jak wciąż deklaruje, a Intercity zdoła wypuścić na założoną trasę „Sienkiewicza”? Nie jest to wcale pewne. Dziś (17 maja) pociągu nie ma już na intercity.pl i nie można kupić na niego biletów.
Ja myślę, że jak jeszcze trwają prace remontowe na tej trasie z Radomia do Warszawy, to tam cały czas kursuje komunikacja zastępcza - autobusowa.
Miałem w małych planach wybrać się z Radomia do Warszawy, ale jeżeli nie ma tam jeszcze normalnego dojazdu pociągiem, to nie wiem, czy wróciłbym potem z Warszawy autobusem, bo te autobusy kursują może krócej? Teraz nie wybiorę się do Warszawy.
Do Radomia z Warszawy 160km/h pojedziemy dopiero w 2024 r. W niecałą godzinę
Do Radomia z Warszawy prędkością 160 km/h pojedziemy dopiero w 2024 r. po uzyskaniu wszystkich zezwoleń na dopuszczenie trzech podsystemów strukturalnych do eksploatacji. Czas podróży będzie trwał niecałą godzinę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum