Zamiast budowy ekspresówki w stronę Helu zelektryfikujmy tam kolej.
Podróż pociągiem z Gdyni do Helu zajmuje ok. 1 godzinę i 30 minut. Po wykonaniu elektryfikacji czas ten można by skrócić nawet o 30 minut.
Rząd ogłosił plany budowy drogi Via Maris z Gdyni do Władysławowa, czyli przedłużonego OPAT-u. Planowana droga jednak nie zmniejszy korków - przesunie je w inne miejsce przed rogatki Władysławowa. Większe korzyści dla Pomorza przyniosłaby elektryfikacja linii do Helu - uważa Maciej Naskręt.
PKP Intercity uruchomią TLK na trasie Hel – Gdynia Główna.
Coraz więcej propozycji dla pasażerów chcących dostać się na Półwysep Helski mają przewoźnicy kolejowi. W tym roku, oprócz Przewozów Regionalnych i Arrivy, na trasie Gdynia – Hel pojedzie też TLK PKP Intercity.
To nowość w ofercie przewoźnika. Dotychczas spółka nie uruchamiała połączeń na tak krótkiej trasie. Tabor obsługujący połącznia dalekobieżne stał na bocznicy w Helu niemal całymi dniami. Teraz PKP Intercity częściowo wykorzystają go do obsługi nowego pociągu.
Wakacyjny pociąg do Helu w nietypowym zestawieniu z "bonanzą".
Przez Trójmiasto porusza się pociąg osobowy pod nazwą "Tur", który często jest w nietypowym zestawieniu - dwa szynobusy, a między nimi wagon z lat 70. ubiegłego wieku, albo po prostu jako "piętrus". Dlaczego kolejarze zdecydowali się zaprezentować podróżnym tak nietypowe składy? Wyjaśniamy.
Liczy się komfort podróży czy zapewnienie możliwości przejazdu każdemu?
O linii na Hel robi się głośno co roku w okresie wzmożonych wakacyjnych wyjazdów. Polacy chętnie odwiedzają Morze Bałtyckie, a szczególnie chętnie lubią mieć z nim kontakt właśnie na Półwyspie Helskim. Zainteresowanie jest tak duże, że sytuacja w pociągach kursujących w tym kierunku wygląda często dużo poważniej niż w innych częściach kraju. Rodzi się zatem pytanie o priorytety w podróżach koleją – zwłaszcza na tak popularnej trasie – czy przewoźnik powinien w pierwszej kolejności zapewnić komfort podróży czy jednak zapewnić możliwość przejazdu wszystkim, którzy tego oczekują. Za tym wszystkim kryje się oczywiście jeszcze inny problem – taborowy.
Jak poinformował Jerzy Szmit, Podsekretarz Stanu, projekt elektryfikacji linii kolejowej Reda – Hel nie został uwzględniony na liście projektów zamieszczonej w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu, co ogranicza możliwość finansowania tego zadania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020. Dodatkowo, z uwagi na wykorzystanie całej dostępnej alokacji, nie jest możliwe finansowanie przedmiotowego projektu ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego lub środków krajowych. W związku z powyższym w obecnej perspektywie finansowej nie jest planowana realizacja inwestycji na linii kolejowej nr 213 Reda – Hel.
Bardzo słuszna decyzja. Sama elektryfikacja nic by nie zmieniła, a pochłonęła by duże nakłady finansowe. Na tej linii w miarę możliwości technicznych, potrzeba dobudowania większej ilości mijanek, oraz wydłużenia peronów, tak aby przewoźnicy mogli wydłużać składy. Piętrowe bohuny i bipy wieczne nie będą, a nie wyobrażam sobie innych składów na tej linii przy obecnych parametrach linii.
MIB: plany elektryfikacji linii na Helu wstrzymane do 2020 r.
Jest odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa w nawiązaniu do przesłanej 29 lipca br. interpelacji nr 14468 posła Pawła Kobylińskiego w sprawie elektryfikacji linii kolejowej na Helu. Wygląda na to, że planowane inwestycje na linii nr 213 będą mogły być zrealizowane najwcześniej po 2020 r.
Pomorski Bhp kończy służbę w Przewozach Regionalnych?
Jeszcze w wakacje na trasie do Helu można było spotkać wagon Bhp. Po raz ostatni na trasę wyjechał z końcem sierpnia. I to by było na tyle. Jak donosi Chojnickie Stowarzyszenie Miłośników Kolei wagonu tego już prawdopodobnie nie zobaczymy.
PKP PLK udostępniają tory do Helu, Marszałek nie korzysta w pełni.
W odpowiedzi na interpelację Posłanki Małgorzaty Zwiercan w sprawie połączenia kolejowego na półwysep Helski stanowisko przedstawił wiceminister Andrzej Bittel. W swoim wystąpieniu Posłanka zwróciła uwagę na fakt, iż linia kolejowa na Półwysep Helski została gruntownie zmodernizowana. Remont trwał trzy lata, a już po roku od jego zakończenia ograniczono na tej trasie ruch. Pociągi uruchomiono na trasie Gdynia Główna-Władysławowo (ok. 40 km), zaś dalsze 35 km na Hel jest obsługiwane tylko przez wybrane pociągi lub Regiobusy. Jak stwierdziła posłanka pojawiły się głosy o małej rentowności tej trasy. Trzeba jednak zauważyć, że wielu mieszkańców półwyspu pracuje poza nim i muszą dojeżdżać do pracy. Również część uczniów wybrało szkoły poza miejscem swojego zamieszkania i dojeżdża nawet do Gdyni. Przejazd z przesiadką z pociągu na autobus znacznie wydłuża czas dotarcia mieszkańców półwyspu do celu – napisała Małgorzata Zwiercan w interpelacji.
Niedawno przebudowana linia helska ma słabą przepustowość. Będą poprawiać.
PKP PLK niedawno zakończyły przebudowę linii nr 213 Reda – Hel. Po kilkunastu miesiącach okazało się, że ta ma słabą przepustowość i trzeba ją znowu … przebudować.
Tak patrzę na rozkład sezonowy helski i widzę aż 4 pary pociągów PR na wagonach? NA czym to jeździ? Wszystkie składy to piętrówki ? 2 składy piętrusów robiące po 2 kursy?
Przewozy Regionalne znowu nie poradziły sobie z obsługą Półwyspu Helskiego.
Jak co roku Przewozy Regionalne nie poradziły sobie z obsługą połączeń Gdynia – Hel. Chodzi o długi weekend czerwcowy, a informacje dostaliśmy od naszych Czytelników. Ten sezon na Półwyspie Helskim będzie szczególny, z uwagi na koronawirusa. To co działo się w długi czerwcowy weekend to tylko zapowiedź tego, co może czekać pasażerów w wakacje. A to co działo się w weekend opisali nam Czytelnicy.
Jechałem raz z Helu, właściwie jako pasażer kierowałem lokowaniem podróżnych. Zacznijmy od tego że ludzie nie umieją czytać rozkładu i twierdzili że za 15 minut jest następny pociąg, dotyczyło to relacji po sezonie. Uświadomiłem ludzi i zacząłem robić porządek w moim wagonie . Po pierwsze krzyknąłem kto jedzie do Władka ma przejść na sam koniec wagonu , trzeba było krzyknąć bo prośbą to nikt nie posłucha , do tego poprosiłem o otwarcie ubikacji , zmieściło się tam 6 dziewczyn w sumie do wagonu weszło jeszcze 50 osób. Moja rodzina miała ubaw z całej akcji. Do obsługi pociągu nie mam żadnych pretensji , co mają zrobić dwie osoby , proszę nie wyżywać się na konduktorach. Ja wiem że to najprościej , ale oni mają na to najmniejszy wpływ.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum