Koszt zakupu 20 Pendolino od Alstomu to ok. 2,64 mld zł. Koszt zakupu 20 Dartów od Pesy to 1,32 mld zł.
W 2011 roku PKP Intercity zdecydowało się kupić od francuskiego Alstomu 20 pociągów Pendolino za 400 mln euro (~1,64 mld zł). Kolejne 265 mln euro (~1,0 mld zł) miało trafić na konta Alstomu w ramach umowy serwisowej. W 2013 roku ta sama spółka kolejowa zdecydowała się dokupić kolejne 20 pociągów. Tym razem zamówiła je w polskich zakładach Pesa. Okazało się, że rachunek (wraz z 15 letnią umową serwisową) opiewał na kwotę 1,32 mld zł - czyli 50 proc. mniej, niż całkowity rachunek za francusko-włoskie Pendolino.
Znowu problemy z Pendolino, nie kursuje co najmniej 5 składów
W ostatnich dniach Pendolino znowu zastępowane są klasycznymi składami wagonowymi. Z ruchu wyłączonych jest co najmniej 5 jednostek ED250. Czym jest to spowodowane?
Pierwszy pociąg Pendolino w barwach PKP Intercity wyruszył z pasażerami z Krakowa do Warszawy 14 grudnia 2014 roku. Pierwszy milion 20 składów pokonało w dwa miesiące, a pierwsze 10 mln km - w czerwcu 2016 r. Natomiast w czerwcu 2019 r. przejechały łącznie trasę 30 mln kilometrów. Pendolino wprowadziły na polskie tory pociągi dużej prędkości oraz nową jakość usługi, premium, znaną w kilku krajach zachodnich od 20-30 lat.
Jednostki ED250 mają już homologacje na Czechy i Niemcy – poinformował Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk. A to oznacza, że składy te mogłyby kursować na trasach międzynarodowych. Na razie przeszkodą jest pięcioletnia karencja, wynikająca z unijnego dofinansowania.
Pendolino pędziło 200 km/h na trasie z Warszawy do Gdańska
Po raz pierwszy na kolejowej trasie Warszawa – Gdańsk pociągi testowe zwiększyły prędkość do 200 km/h - poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe. Oznacza to że podróż nad polskie morze na trasie Warszawa – Gdynia w połowie roku będzie mogła się skrócić. Zwiększy się także przepustowość linii.
Pendolino do Poznania? Raczej nie, bo trasa tylko na 160 km/h.
Teoretycznie Pendolino mogłoby zacząć kursować na trasie Warszawa – Poznań już w 2025 roku. Ale wydaje się to mało prawdopodobne, bo pociągi mogą tam kursować tylko 160 km/h.
Jest stanowisko PKP Intercity w sprawie wypadku ED250-001 w Niemczech
8 kwietnia doszło do wypadku jednostki ED250 Pendolino należącej do PKP Intercity. Do zderzenia doszło w okolicach Monachium.
Jak informuje Policja Federalna, do wypadku z niską prędkością doszło podczas jazd pomiarowych pomiędzy stacjami Allach i Olching pod Monachium. Prawdopodobną przyczyną była awaria sprzęgu. Maszynista został lekko ranny.
Pendolino wróciło do Polski po wypadku w Niemczech
Pociąg Pendolino, który 8 kwietnia w pobliżu Monachium uległ poważnemu wypadkowi, 23 kwietnia przyjechał do Polski.
Czoło ED250 001 zostało poważnie uszkodzone po najechaniu na lokomotywę, która ciągnęła skład. Jazdy testowe, podczas których doszło do zderzenia, organizował Alstom, z uwagi na konieczność otrzymania dopuszczenia do ruchu w Niemczech dla polskiego Pendolino.
Zagraniczne dopuszczenia dla Pendolino opóźnione. Kontrakt nie przewiduje kar.
Z końcem marca minął ostateczny termin uzyskania przez producenta pociągów Pendolino PKP Intercity dopuszczenia do poruszania się na zagranicznych sieciach kolejowych. Dokumentów jednak wciąż nie ma i nie wiadomo, kiedy zostaną wydane.
Alstom w ciągu 5 lat nie był w stanie zdobyć dopuszczeń dla ED250
Jutro (31 lipca) kończy się termin kolejnego zezwolenia na testowanie ED250 w Czechach. Mimo kilku już wizyt u naszych sąsiadów jednostki te nie mają dopuszczenia do kursowania w żadnym innym niż Polska kraju.
9 lat temu Pendolino rozpędziło się do 291 km/h. Po blisko dekadzie cieszymy się jak jedzie 200 km/h
Dokładnie 9 lat temu ED250 na testach na CMK rozpędziło się do 291 km/h. Dzień później pobito rekord, bo Pendolino pojechało 293 km/h. Prawie dekada inwestycji i… na CMK nadal Vmax to 200 km/h, a na około 45% LK nr 9 obowiązuje prędkość 200 km/h.
Alstom, producent i dostawca jednostek ED250 dla PKP Intercity zakończył proces homologacyjny, tym samym teoretycznie Pendolino mogłoby już wjechać na terytorium Niemiec, ale obowiązuje wciąż umowa o dofinansowanie projektu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum