Lokomotywy elektryczne z Newagu dla PKP Intercity na ostatniej prostej
Kończą się odbiory fabryczne pierwszych nowoczesnych lokomotyw elektrycznych serii EU160 Griffin, które Newag produkuje dla PKP Intercity. Już niebawem przewoźnik odbierze pierwszych osiem pojazdów. Wartość całego kontraktu, zakupu 30 nowych lokomotyw, przekracza miliarda złotych.
Pod koniec roku ogłoszono kilka postępowań, o których mówiło się w ostatnim czasie:
- zakup 10 lokomotyw manewrowych (pokroju EffiShunter 300)
- zakup 10 + w opcji 5 sztuk lokomotyw wielosystemowych o prędkości 200km/h
- naprawy główne (poziom P5) 40 wagonów Z1A/Z1B (popularnie zwane Henschelami)
- naprawy główne z modernizacją (poziom P5) 90 wagonów 111A/141A na wagony typu 174A - na bazie dokumentacji przygotowanej przez FPS
- naprawy główne z modernizacją (poziom P5) 125 wagonów 111A/141A na wagony bezprzedziałowe typu 111A-20 - na bazie dokumentacji przygotowanej przez Pesa.
Co ciekawe część z tych postępowań (o ile nie wszystkie) przewoźnik zamierza sfinansować z własnych środków, tzn. bez udziału wsparcia UE.
W Poznaniu trwa produkcja nowych wagonów dla PKP Intercity
Fabryka Pojazdów Szynowych realizuje zamówienie na dostawę 81 wagonów dla PKP Intercity. O stanie zaawansowania tego projektu mówił Prezes spółki Hubert Stępniewicz.
Jesteśmy w trakcie badań pierwszego wagonu – mówił. Przeprowadzone zostały już badania zderzeniowe, m.in. w Żmigrodzie, obecnie wykonujemy badania statyczne pudła. Jak zapewnił szef FPS uruchamiana jest również produkcja kolejnych wagonów. W tym roku będzie gotowych kilkadziesiąt jednostek.
PKP Intercity planuje w tym roku przeznaczyć na zakup i modernizację taboru 995 mln zł – poinformował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Spółka chce kupić 185 nowych wagonów i zmodernizować 703.
PKP Intercity wraca do pomysłu zakupu piętrowych zestawów Push-pull
Na początku marca PKP Intercity rozpoczęło rekrutację osoby, która zajęłaby się realizacją projektu związanego z zakupem piętrowych zestawów Push-pull.
Ogłoszenie pojawiło się na jednej z platform do rekrutowania pracowników. Poszukiwany był kandydat „na stanowisko ds. realizacji projektu taborowego związanego z zakupem piętrowych zestawów Push-pull”. PKP Intercity potwierdziło nam, że wraca do pomysłu kupna wagonów piętrowych.
PKP Intercity opublikowały informację o dialogu technicznym dotyczącym 7-wagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z lokomotywami wielosystemowymi.
PKP Intercity rozpoczęło dialog techniczny z producentami taboru celem zakupu zestawów piętrowych systemu push-pull. Przewoźnik zakłada, że składy pomieszczą 800 miejsc siedzących, będą wyposażone w trzy systemy zasilania, pozwolą osiągnąć prędkość 200 km/h. Przewidziano dopuszczenie do ruchu w Czechach.
PKP Intercity nie wyklucza ogłoszenia w tym roku przetargu na pociągi piętrowe.
PKP Intercity nie wyklucza, że jeszcze w tym roku ogłosi przetarg na dostawę pociągów typu push-pull, które będą się składały z wagonów piętrowych - poinformował prezes kolejowej spółki Marek Chraniuk.
Czyżby minister sugerował ustawianie przetargów pod Pesę??
"W ostatnich latach większość remontu taboru kolejowego jest realizowana przez PESĘ. Nam udaje się, oczywiście w ramach konkurencyjnego postępowania, tak się porozumiewać i klarować zamówienia, by odpowiadały oczekiwaniom i możliwościom PESY, która potem je realizuje - powiedział w programie "Money. To się liczy" Waldemar Buda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej"
Produkcja pierwszego Flirta dla PKP Intercity coraz bardziej zaawansowana
W siedleckim zakładzie Stadler Polska trwa produkcja pierwszego elektrycznego zespołu trakcyjnego FLIRT dla PKP Intercity. Jest to pierwszy z 12 nowoczesnych pociągów, które trafią do przewoźnika w ramach wartej ponad miliard złotych brutto umowy, podpisanej w zeszłym roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum