Modernizacja linii nr 7 Lublin-Warszawa jest jednym z największych projektów w Krajowym Programie Kolejowym. To strategiczny szlak kolejowy dla województwa lubelskiego. Po zakończeniu inwestycji podróż najszybszym pociągiem między Warszawą i Lublinem zajmie około 1,5 godz. Składy pojadą z prędkością do 160 km/h.
Skrócenie czasu podróży zwiększy atrakcyjność obu regionów. Szybkie połączenie Lublina z Warszawą zwiększa szanse na przyciągnięcie nowych inwestorów i przyśpieszenie rozwoju lokalnej gospodarki. Modernizowane tory to zwiększenie prędkości dla pociągów z kontenerami, węglem lub kruszywem. Nowe i przebudowane mosty oraz wiadukty zapewnią płynniejszą drogę przewozu bez zbędnych zwolnień i postojów. Lepiej wyposażone stacje z dodatkowymi torami zagwarantują sprawną obsługę składów towarowych i punktualny przejazd pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych.
Od 15 grudnia podróżni korzystają już z pociągów na całej trasie między Warszawą a Lublinem. Do dyspozycji są nowe, wygodne stacje i przystanki, m. in. Pilawa, Garwolin, Sobolew, Życzyn, Dęblin, Puławy Miasto, Nałęczów. Docelowo powstanie m. in. 77 nowych peronów na 17 zmodernizowanych stacjach i przystankach oraz 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych, które poprawią komfort obsługi. Dla zwiększenia bezpieczeństwa przebudujemy 42 przejazdy kolejowo-drogowe.
Projekt „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa-Dorohusk na odcinku Warszawa-Otwock-Dęblin-Lublin, etap I” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Inwestycja zostanie zrealizowana do 2022 r.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Centralne Biuro Antykorupcyjne kontroluje kontrakty PKP Polskie Linie Kolejowe z lat 2013-18. Agentów interesuje m.in. zamówienie publiczne na modernizację linii Lublin-Dęblin.
Drugi tor na odcinku Dęblin – Lublin prawie gotowy
Na prawie całym odcinku linii nr 7 od Dęblina do Lublina ułożono już drugi tor – informuje PKP PLK. Przebudowano pierwsze perony na stacji Puławy oraz na przystankach Puławy Miasto i Puławy Chemia, a wkrótce ma zostać otwarty przestanek Puławy Azoty.
PKP PLK: modernizacja linii kolejowej z Otwocka do Pilawy.
Przy użyciu wysokowydajnych maszyn trwa modernizacja trzydziestokilometrowego odcinka z Otwocka do Pilawy - poinformowała w poniedziałek spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Linia nr 7: Przebudowa sieci trakcyjnej na odcinku Dęblin – Nałęczów blisko zakończenia.
Dobiega końca modernizacja odcinka linii kolejowej nr 7 Dęblin – Nałęczów. Termin zakończenia robót przewidziany był do 31 października 2020 r. Wygląda na to, że prace zostaną ukończone w terminie.
Od 30 sierpnia pojedziemy pociągiem z Otwocka do Pilawy. To istotne efekty prac na 10 stacjach i przystankach, budowy torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem. Inwestycja za ponad 3,5 mld zł realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach projektu Lublin – Warszawa, istotnie ułatwi podróże w regionach i między Mazowszem a Lubelszczyzną.
30 sierpnia 2020 r., po prawie półtorarocznej przerwie, przywrócono ruch między Otwockiem i Pilawą. Rozbudowa tego odcinka do ciągu dwutorowego trwa jednak nadal. Na razie więc pociągi kursują w dwóch kierunkach jednym torem. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiada, że po dwóch torach pociągi zaczną jeździć w grudniu 2020 r.
Po dwóch miesiącach od otwarcia toru Warszawa-Lublin, znów trzeba go zamknąć
Minęły dwa miesiące od otwarcia dodatkowego toru na linii Warszawa - Lublin, a kolejarze ogłosili, że wkrótce trzeba go zamknąć. Powód - budowa tunelu w Celestynowie za ponad 30 mln zł - pisze w czwartek na warszawskich lokalnych stronach "Gazeta Wyborcza".
Lubelskie. Kładka nad torami kolejowymi gotowa od wiosny, ale wciąż zamknięta. Piesi przechodzą torami.
W miejscowości Stasin na Lubelszczyźnie nad torami kolejowymi została zbudowana kładka. Choć jest gotowa od wiosny, nadal pozostaje zamknięta dla mieszkańców, dlatego ci ryzykują i przechodzą torami. Dlaczego przejście nadal nie działa? PKP tłumaczy, że nie zostało ono jeszcze odebrane.
W grudniu 2021 r. na pierwszym fragmencie modernizowanej magistrali z Warszawy do Lublina miała zostać wprowadzona docelowa prędkość. Podniesienie prędkości do 160 km/h na odcinku Otwock – Pilawa zostało uwzględnione w „Regulaminie sieci” i służbowych rozkładach jazdy. Jednak w praktyce przed wjazdem na ten odcinek maszyniści otrzymują rozkazy pisemne obligujące ich do wolniejszej jazdy. Początkowo rozkazy zabraniały przekraczania prędkości 100 km/h, lecz po dwóch tygodniach zaczęły dopuszczać jazdę 120 km/h.
Pociągiem z Lublina do Warszawy w 90 minut dopiero w 2027 roku
W zeszłym roku udało się zakończyć inwestycję modernizacji odcinka linii kolejowej nr 7 z Otwocka do Nałęczowa. Najszybsze pociągi miedzy Warszawą a Lublinem jadą niecałe 2 godziny. Ma być półtorej, ale to dopiero za 5 lat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum