Wysłany: 25-09-2019, 15:54 Newag pokazuje hybrydowego Impulsa 2
24 września wieczorem Newag zorganizował premierowy przejazd swojego najnowszego produktu. 35WEh jest hybrydowym zespołem trakcyjnym, który może być zasilany zarówno prądem z pantografu, jak i olejem napędowym z baku.
Ostatecznie pojazd trafi do województwa lubuskiego, które zamówiło jednak pojazdy wyłącznie spalinowe.
- Województwo to będzie miało możliwość nabycia pojazdu hybrydowego, jeśli wyrazi taką chęc. Jeśli nie, urządzenia do jazdy pod siecią trakcyjną zostaną zdemontowane
Ileż to razy, niby bezpośrednie pociągi relacji Poznań - Kostrzyn kursowały w układzie: Impuls z Poznania do Krzyża, tam przesiadka i dalej jazda SZT-em?
Raczej wystarczająco dużo żeby się nad hybrydą zastanowić.
Pierwsza hybryda polskiej produkcji. Newag pokazał elektryczno-spalinowy Impuls2
W trybie spalinowym może jechać z maksymalną prędkością 120 km/h, na silnikach elektrycznych – nawet do 160 km/h. Impuls 2 nowosądeckiego zakładu Newag to pierwsza polska konstrukcja tego typu. Hybrydowym zespół trakcyjny może być bowiem zasilany zarówno prądem z pantografu, jak i olejem napędowym z baku. Trwają testy homologacyjne pojazdu na polskim rynku – przekazał w rozmowie z portalem tvp.info rzecznik producenta Łukasz Mikołajczyk.
Po trzech postępowaniach przetargowych na pociągi hybrydowe wiemy już nieco więcej na temat cen takiego składu. Wiemy też, że zainteresowanie ich produkcją wykazuje tylko jedna firma czyli nowosądecki Newag.
Mnie nurtuje pytanie, czy sprzedaż hybryd na polskim rynku będzie na tyle duża, by dostawami zainteresował się jakiś inny producent. Stadler nie musi walczyć o przerwanie stąd nie spodziewam się by składali oferty poniżej kosztów, natomiast oczekiwania cenowe klientów są mocno zaniżone.
Były konsultacje m.in. na temat cen i szacowano pomiędzy 20 a 30 mln netto, a zamawiający próbują czarować sytuację przygotowując budżety poniżej 20 mln.
Druga strona medalu to lubuski SZT na bazie Impulsa, który jest aktualnie prototypową hybrydą testuje się już dość długo, ale jest na ten temat dość mała ilość informacji, jak to się sprawuje w praktyce.
Pierwszy polski pociąg hybrydowy dopuszczony do eksploatacji! UTK wydał zezwolenie
NEWAG poinformował o dopuszczeniu do eksploatacji swojego nowego pojazdu – hybrydowego Impulsa, którego prezentacja miała miejsce rok temu na XIII targach TRAKO.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum