Zmodernizowane wagony PKP Intercity już na torach. Pół roku przed terminem
Z Warszawy Wschodniej odjechał dziś (15 stycznia) do Szczecina pociąg pasażerski PKP Intercity, w którego składzie był 90. gruntownie zmodernizowany wagon typu 111A (po modernizacji – 174A). W ten sposób dobiegł końca kolejny kontrakt tego przewoźnika z H. Cegielski - Fabryką Pojazdów Szynowych w Poznaniu.
"Rewolucja" w PKP Intercity. Częściej pojedziemy z Wi-Fi i klimatyzacją
Bydgoska Pesa odnowiła 83 wagony należące do PKP Intercity. Wszystkie są bezprzedziałowe; zyskały klimatyzację, monitoring, gniazdka elektryczne oraz dostęp do bezprzewodowego internetu. W sumie takich odświeżonych wagonów będzie 125. Za całość państwowy przewoźnik zapłaci niemal pół miliarda złotych.
Tej rewolucji będzie znacznie więcej, bo 15.10.2020 roku PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na kolejne 125 wagonów tego samego typu. Będzie to więc najdłuższa seria jednolitych wagonów dostarczona do tego przewoźnika. Poprzednia dostawa podobnej liczby wagonów miała miejsce w latach 1990-1992, kiedy dostarczono 200 sztuk wagonów 141A, przy czym wtedy jeszcze PKP Intercity nie było.
Wagony bezprzedziałowe 111A-20, bo o nich mowa, choć są w jakimś sensie jednakowe, to w ramach obecnej pierwszej serii, powstały na bazie bardzo szerokiej grupy wagonów produkowanych w latach 1979-1992, a więc wśród dawców znajdziemy wagony 111Ah z Pafawagu oraz produkty HCP, 111Ap, 111As, 111Au, 111Ay oraz wspomniane 141A.
Wagony pojeżdżą kolejne dwadzieścia kilka lat i jednego, czego należy żałować, to braku nowych cichszych wózków na kołach monoblokowych i z hamulcami tarczowymi. Miejmy nadzieję, że będzie to ostania seria modernizowanych wagonów wypuszczona na starych wózkach.
PKP Intercity chce zmodernizować 90 wagonów osobowych
PKP Intercity zamierza zmodernizować 90 wagonów osobowych typów 141A i 111A. Kolejowa spółka ogłosiła już w tej sprawie przetarg, który ma wyłonić wykonawcę.
PKP Intercity zmodernizowały wagony za prawie pół miliarda złotych
PKP Intercity poinformowały w piątek o odebraniu ostatnich z partii 125 wagonów, które dla przewoźnika modernizowały bydgoska Pesa i ZNTK w Mińsku Mazowieckim. Wartość umowy to prawie 470 mln zł brutto, dofinansowanie z UE wyniosło 140 mln zł.
PKP Intercity podpisało umowę na modernizację 125 wagonów
Inwestycje taborowe PKP Intercity nie zwalniają tempa. Zaledwie kilkanaście dni temu przewoźnik odebrał ostatnie ze 125 unowocześnionych wagonów od PESA Bydgoszcz, a właśnie podpisał umowę z bydgoskim producentem taboru na modernizację kolejnych 125 wagonów. Wartość kontraktu to ponad 540 mln zł brutto. Tym samym wartość umów podpisanych w ramach największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity wynosi już ponad 5 mld zł brutto.
Inwestycje taborowe PKP Intercity: ponad 5 mld zł brutto w kontraktach i blisko połowa pojazdów u przewoźnika
2020 rok przyniósł widoczne efekty największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity - park taborowy przewoźnika wzmocniło 30 nowoczesnych lokomotyw elektrycznych oraz ponad 130 zmodernizowanych wagonów. Wartość umów podpisanych w ramach programu przekroczyła w grudniu 5 mld zł brutto. Najbliższe dwanaście miesięcy przyniesie kolejne nowości we flocie PKP Intercity.
Kolejne zmodernizowane przez PESA Bydgoszcz wagony w barwach PKP Intercity
PKP Intercity odebrało 40 wagonów zmodernizowanych dla przewoźnika przez PESA Bydgoszcz. Tym samym zrealizowana została podstawowa, warta 165 mln zł brutto część podpisanej w 2018 roku umowy. Unowocześnione wagony przewidziane są do kursowania na terenie całej Polski.
PKP Intercity: Unowocześnienie ED74 to komfort dla pasażerów. Dobra współpraca z Pesa.
Dobiega końca modernizacja pierwszych dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74, którą dla PKP Intercity realizuje konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz PESA Bydgoszcz. Unowocześniane w mińskich zakładach pojazdy zaczną wozić pasażerów w drugim półroczu 2021 roku.
PKP Intercity odebrało 4 z 60 wielofunkcyjnych wagonów COMBO
PKP Intercity odebrało pierwsze 4 z 60 wielofunkcyjnych wagonów COMBO, które dla przewoźnika modernizuje Konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki. Z pojazdów o podwyższonym standardzie pasażerowie będą korzystać na wielu popularnych trasach. Wagony są w pełni dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. PKP Intercity planuje zintensyfikować działania na rzecz tej grupy pasażerów, czego wyrazem jest przystąpienie przewoźnika do programu Dostępność Plus.
Ale do czego zmierzam - czy ktoś mi może powiedzieć, czy ten Mag-Train, to firma działająca na bazie dawnego FABLOK-u po wykupieniu jego aktywów? Bo na RK przeczytałem, że Mag-Train ma siedzibę w Piasecznie, a pracę wykonuje w Chrzanowie.
Widzę, jak tutaj, gdzie mieszkam, że już jeżdżą składy pociągów dalekobieżnych ze zmodernizowanymi wagonami.
Tutaj też zobaczyłem skład jednego z pociągów, jak przyczepiono lokomotywę w dawnych, zielonych barwach.
Od razu mi się przypomniały lata 90 - te, kiedy to kolej, która jeszcze była państwowa miała właśnie lokomotywy w kolorze zielonym.
I za tym trochę tęsknię...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum