Są pieniądze na spalinowe pociągi dla Kolei Wielkopolskich.
27 października 2017 r. Maciej Sytek, Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego, w imieniu Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2014-2020, podpisał umowę o dofinansowanie w ramach Działania 5.2. "Transport kolejowy" WRPO 2014+.
Jaka będzie przyszłość wagonów piętrowych w Wielkopolsce?
Przewozy Regionalne, działające pod handlową marką PolRegio, posiadają obecnie łącznie 29 piętrowych wagonów DBme. To jedyne wagony tego rodzaju w taborze przewoźnika, które, choć z trudem, przystają do warunków współczesności.
Dwóch producentów było zainteresowanych dostarczeniem czterech spalinowych zespołów trakcyjnych dla Kolei Wielkopolskich. Komisja przetargowa wybrała ofertę bydgoskiej PESY.
Producent taboru szynowego, spółka Newag, podpisał umowę z Kolejami Wielkopolskimi na dostawę czterech spalinowych zespołów trakcyjnych. Wartość umowy netto to 77,2 mln zł.
Koleje Wielkopolskie informują, że 3 listopada włączone do eksploatacji zostały dwa najnowsze pojazdy typu 36WEhd. Te trzyczłonowe pojazdy stanowią istotne uzupełnienie taboru obsługującego połączenia na liniach Poznań – Wągrowiec – Gołańcz oraz Poznań – Grodzisk Wlkp. – Wolsztyn.
Jak niektórzy zapewne wiedzą dwa dni temu pojawiła się informacja, że urząd marszałkowski województwa wielkopolskiego planuje dokonać zakupu jednego spalinowego zespołu trakcyjnego, który zgodnie może być używanym pojazdem dopuszczonym do eksploatacji po 1 stycznia 2015 roku.
Patrząc po tym wymogu najprawdopodobniej do przetargu wystartuje Pesa ze swym SA139-008, który jako jedyny Link nie został sprzedany. Być może wkrótce może znowu zdoła wrócić na Wielkopolskie tory i wozić pasażerów, a producent przy okazji pozbędzie się odstawionego od paru miesięcy na bocznicy zespołu trakcyjnego
Zastanawia mnie trochę, czy przetarg nie jest związany przypadkiem nad uzupełnieniem braków taborowych, w szczególności, że kilku letni SZT mógłby zastąpić rozwalonego w wypadku na przejeździe kolejowym 14 letniego SA132-012, którego uszkodzenia są bardzo poważne. Jeżeli ma ktoś informacje w tym temacie, a widzę, że trochę mają tutaj niektórzy to prosiłbym o informacje.
Byłbym wdzięczny
Koleje Wielkopolskie z dofinansowaniem na zakup nowych pociągów spalinowych
Wkrótce pasażerowie linii kolejowych z Poznania do Wągrowca i Wolsztyna będą mogli korzystać z nowych pociągów spalinowych wyprodukowanych przez Newag. Umowę ws. dofinansowania ich zakupu środkami unijnymi z WRPO 2014+ podpisali przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego oraz Kolei Wielkopolskich.
Remont wielkopolskiego SA105-001 jest na ukończeniu. Pojazd, który w czerwcu został uszkodzony w wypadku pod Lesznem, przechodzi testy dynamiczne, po których będzie gotowy do jazdy. Niestety niedawno inny szynobus należący do województwa, SA134-010, także uczestniczył w wypadku i aktualnie jest wyłączony z eksploatacji. Region aby ratować sytuację kupił używanego Linka, a także dofinansuje realizację opcji na dwa kolejne spalinowe Impulsy dla Kolei Wielkopolskich.
Jankowiak: Wielkopolska potrzebuje kilkudziesięciu nowych pociągów
O najbliższych planach województwa wielkopolskiego na to, jak rozwijać transport publiczny w Wielkopolsce rozmawiamy z Wicemarszałkiem regionu odpowiedzialnym za kolej, Wojciechem Jankowiakiem. Wicemarszałek mówi nam o planach na zakup pociągów wodorowych z KPO, rewitalizacji linii kolejowych z programu Kolej+, a także priorytetach samorządu do realizacji w ramach nowego Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
Koleje Wielkopolskie z kompletem spalinowych Impulsów. Wkrótce dostaną pantografy.
Koleje Wielkopolskie zaprezentowały 21 grudnia dwa spalinowe Impulsy II, które przewoźnik nabył w ramach prawa opcji. KW mają więc sześć takich pociągów, które do końca przyszłego roku mają stać się pojazdami dwutrakcyjnymi.
Koleje Wielkopolskie uruchomiły pierwszego dwunapędowego Impulsa
Koleje Wielkopolskie włączyły dzisiaj do eksploatacji pierwszy dwunapędowy zespół trakcyjny Impuls po montażu pantografu. Pojazd 36WEhd został wyposażony w dwusystemowy napęd. Pozwala on na jazdę zarówno pod trakcją elektryczną, jak i na trasach niezelektryfikowanych, dzięki silnikowi spalinowemu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum