Po pobieżnym przeglądzie rozkładu dla Wrocławia Głównego mam wrażenie, że takie "kwiatki" jak kursy 1-5 i 7 są coraz bardziej popularne. I to nie tylko na kursach wieczornych. Pierwszym przykładem jaki mogę podrzucić jest brak pociągu o 13:35 z Wrocławia do Zielonej Góry, przez co w soboty powstaje przerwa między 12:12 a 14:50, gdzie w obecnym rozkładzie przerwy rzadko wynosiły ponad 2 godziny...
W nowym rozkładzie 2020/2021 są zmiany w stosunku do obecnego.
- na linii D1 do Węglińca 1 sprinter znacząco przyspieszy oraz dojdzie "nocny" przez JG WrG odj. 20:01 przyj. 23:09 Lubań 23:37 Węgliniec.
- na linii D10 do Zgorzelca przybędą 2 dodatkowe pociągi z Wrocławia do Zgorzelca a czas przejazdu KD Sprinter skróci się nawet do 1H 36-43M.
Skróci się "dziura" przedpołudniowa ze Zgorzelca bo o 13:01 będzie bezpośredni sprinter "Łużyce" (przyj. 14:43) czyli przybędzie 1 pociąg KD z tego kierunku.
- linia D3: będzie 20 par gdyż 2 relacje poranne KD zostaną wydłużone do Rawicza, tylko WrG odj. 04:35 będzie do Żmigrodu (powrót odj. 5:38).
- linia D5: na odcinku Legnica - Dzierżoniów będzie 9 par z tego: 2 do Kamieńca, 3 do Bielawy, 3 do Kłodzka Miasto oraz 1 do Kudowy, czyli ubędą 4 pary.
- linia D6: do Szklarskiej pozostanie tyle samo połaczeń, do samej JG - w tym JG.Zachodnia 5 połączeń w tym 1 do Weglińca przez Lubań j.w., zostanie uruchomiony przystanek Wałbrzych Centralny na którym będą się kończyć 2 kursy popołudniowe z Wrocławia a do tego 2 na Wałbrzychu Głównym, 1 na Miasto oraz 4 w Kątach.
- linia D7: do Krotoszyna zostaną tylko 3 kursy z Jelcza, WrG odj.: 7:47, 19:39, 23:12 za to w Miliczu będzie konczyć się 6 relacji o nazwach "rybnych (z powrotem 5 kursów z Milicz).
Z Krotoszyna odjazdy: 4:57, 9:32 (Barycz - tylko do WrG) oraz 23:04 (widocznie szlak "umarł").
- linia D8: do Trzebnicy w dniu robocze +1 para.
- linia D9: bez zmian.
- linia D11: dojdzie KD "MALACHIT" do Lubina odj.13:29 przyj. 14:29 czyli tylko 1 godzina! (bez zatrzymania na odcinku Legnica - Lubin). W drugą stronę bez zmian ilościowych.
- linia D15: mniej o 1 para do Kłodzka z tym że teraz już do Kł. Miasto.
Pojawią się za to "dziwne" relacje": z JG do Kudowy oraz Wałbrzycha Miasto do Dusznik a także z WrG do Kudowy.
[ Dodano: 26-11-2020, 16:44 ]
Zmiany również w PR.
- do Ostrowa 6 połączeń ale brak już bezpośredniego połączenia z Łodzią czy choćby Kaliszem.
- do Kluczborka 9 +2/1 do/z Namysłowa.
- do Opola 20 (w tym 2 przez Jelcz) w tym 7 do KK, 4 do Raciborza + 2 kursy do Brzegu.
- na linii nr 273: do Wołowa 3, do Ścinawy 5, do Głogowa 5, do Zielonej Góry 7.
- linia D25: do Żar tylko 1 KD sprinter BÓBR odj. 13:40 +5 relacji Legnica - Żary, w sb. ndz. 2x sprinter do Forst nadal.
Z Dolnego Śląska do Berlina i w Polskę. PKP Intercity prezentuje rozkład jazdy na sezon 2020/2021 dla województwa dolnośląskiego
Nowe połączenie do Berlina, krótsze podróże z Wrocławia do wielu miast - to najważniejsze nowości dla województwa dolnośląskiego w nowym rocznym rozkładzie PKP Intercity, który wejdzie w życie w niedzielę 13 grudnia 2020 roku.
W nowym rozkładzie mieszkańcy Wrocławia będą mogli korzystać z ponad 45 pociągów PKP Intercity. Zwiększy się liczba połączeń między Krakowem a Wrocławiem. Obydwa miasta połączy już nie 9, a 14 par pociągów. Co więcej, skróci się czas przejazdu na tej trasie. Niektóre pociągi pokonają ją w niecałe 3 godziny. Z 11 do 15 zwiększy się liczba połączeń między Wrocławiem a Poznaniem. Krótsze staną się podróże między tymi dwoma miastami – z około 2 godzin i 20 minut do 1 godziny i 44 minut dla najszybszego pociągu.
A tak w ogóle co to za kolejarska mania, żeby likwidować kursy w sobotnie wieczory, co to do cholery ma być?! Tak było i jest na masową skalę w PR i IC. No i niestety KD też przejmują najgorsze praktyki rodem z PKP. Co, w soboty mniej ludzi jeździ? Z moich obserwacji wynika, że wręcz przeciwnie.
Myślę, że wynika to z oszczędności. Mniej pociągów w sobotnie wieczory (załoga takiego pociągu zazwyczaj "pracuje" do niedzielnego poranka nocując na postoju w pociągu) to mniej świątecznych godzin, za które trzeba pracownikom dodatkowo płacić.
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Lady Makbet, niekoniecznie. Nigdy nie zapomnę rozkładowych idiotyzmów PR Wrocław na linii zgorzeleckiej. Gdy jeszcze pracowałam na kolei to ostatni pociąg Wrocław - Węgliniec kursował tylko od poniedziałku do piątku. Ale w soboty i niedziele o tej samej porze „kibel” jechał luzem (tzn. bez pasażerów) do Węglińca, żeby rano wracać rozkładowo do Wrocławia. Absurd level hard. KD, nie idźcie tą drogą!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
W nowym rozkładzie 2020/2021 są zmiany w stosunku do obecnego.
- na linii D1 do Węglińca 1 sprinter znacząco przyspieszy oraz dojdzie "nocny" przez JG WrG odj. 20:01 przyj. 23:09 Lubań 23:37 Węgliniec.
- na linii D10 do Zgorzelca przybędą 2 dodatkowe pociągi z Wrocławia do Zgorzelca a czas przejazdu KD Sprinter skróci się nawet do 1H 36-43M.
Skróci się "dziura" przedpołudniowa ze Zgorzelca bo o 13:01 będzie bezpośredni sprinter "Łużyce" (przyj. 14:43) czyli przybędzie 1 pociąg KD z tego kierunku.
- linia D3: będzie 20 par gdyż 2 relacje poranne KD zostaną wydłużone do Rawicza, tylko WrG odj. 04:35 będzie do Żmigrodu (powrót odj. 5:38).
- linia D5: na odcinku Legnica - Dzierżoniów będzie 9 par z tego: 2 do Kamieńca, 3 do Bielawy, 3 do Kłodzka Miasto oraz 1 do Kudowy, czyli ubędą 4 pary.
- linia D6: do Szklarskiej pozostanie tyle samo połaczeń, do samej JG - w tym JG.Zachodnia 5 połączeń w tym 1 do Weglińca przez Lubań j.w., zostanie uruchomiony przystanek Wałbrzych Centralny na którym będą się kończyć 2 kursy popołudniowe z Wrocławia a do tego 2 na Wałbrzychu Głównym, 1 na Miasto oraz 4 w Kątach.
- linia D7: do Krotoszyna zostaną tylko 3 kursy z Jelcza, WrG odj.: 7:47, 19:39, 23:12 za to w Miliczu będzie konczyć się 6 relacji o nazwach "rybnych (z powrotem 5 kursów z Milicz).
Z Krotoszyna odjazdy: 4:57, 9:32 (Barycz - tylko do WrG) oraz 23:04 (widocznie szlak "umarł").
- linia D8: do Trzebnicy w dniu robocze +1 para.
- linia D9: bez zmian.
- linia D11: dojdzie KD "MALACHIT" do Lubina odj.13:29 przyj. 14:29 czyli tylko 1 godzina! (bez zatrzymania na odcinku Legnica - Lubin). W drugą stronę bez zmian ilościowych.
- linia D15: mniej o 1 para do Kłodzka z tym że teraz już do Kł. Miasto.
Pojawią się za to "dziwne" relacje": z JG do Kudowy oraz Wałbrzycha Miasto do Dusznik a także z WrG do Kudowy.
[ Dodano: 26-11-2020, 16:44 ]
Zmiany również w PR.
- do Ostrowa 6 połączeń ale brak już bezpośredniego połączenia z Łodzią czy choćby Kaliszem.
- do Kluczborka 9 +2/1 do/z Namysłowa.
- do Opola 20 (w tym 2 przez Jelcz) w tym 7 do KK, 4 do Raciborza + 2 kursy do Brzegu.
- na linii nr 273: do Wołowa 3, do Ścinawy 5, do Głogowa 5, do Zielonej Góry 7.
- linia D25: do Żar tylko 1 KD sprinter BÓBR odj. 13:40 +5 relacji Legnica - Żary, w sb. ndz. 2x sprinter do Forst nadal.
Linia D9: No chyba nie: (godziny mniej więcej)
- pociąg 11:58 Klodzko - Wrocław 13:40
- pociąg 16:57 Ziębice - Wrocław 18:00
- pociąg 9:00 Kudowa-Zdrój - Wrocław 12:00
- pociąg 12:15 Wrocław - Kudowa-Zdrój (przez Kamieniec) 15:00 skrócony do Ziębic.
+ pociąg 17:50 Kłodzko - Ziębice
+ pociąg 11:00 Wrocław - Ziębice 12:10 (od 01.91.21 PR)
+ pociąg 12:20 Ziębice - Wrocław 13:10 (od 01.01.21 PR)
- jak nie zdążysz na pociąg o 10 do Kamieńca bądź Kłodzka to następny o 13, bo dwa wcześniej do Ziebic.
Więcej pociągów z Wrocławia do Krakowa, Poznania czy Berlina. Nowy rozkład jazdy.
Nowe połączenia z Wrocławia do Krakowa, Poznania, Berlina, a także krótsze podróże do wielu miast - to najważniejsze nowości dla województwa dolnośląskiego w nowym rocznym rozkładzie PKP Intercity, który zacznie obowiązywać od niedzieli 13 grudnia.
Od niedzieli, 13 grudnia wchodzi w życie nowy, roczny rozkład jazdy Kolei Dolnośląskich. Najważniejsze zmiany dotyczą pojawienia się 20 nowych, kolejowych przystanków na żądanie oraz zwiększenia liczby pociągów przyspieszonych i ekspresów regionalnych.
W nowym rozkładzie jazdy utrzymana została dotychczasowa siatka i harmonogram połączeń. Dodatkowo pojawi się kilkadziesiąt nowych, w tym pociągi przyspieszone i ekspresy regionalne, a część relacji zostanie wydłużonych.
Po 13 latach wrócił wyjątkowy pociąg do Jeleniej Góry. Z Krakowa toczy się prawie 7 godzin!
Na trasę Kraków - Jelenia Góra wrócił we wtorek, 22 grudnia, pociąg TLK Sudety.
- To historyczna chwila bo po 13 latach w końcu powróciły na Magistralę Podsudecką pociągi dalekobieżne! - wskazują autorzy strony Linia Kolejowa 137 - Podsudecka Magistrala Kolejowa.
O regionalnych ekspresach, nowym rozkładzie jazdy, przystankach na żądanie i przyszłości, jaka rysuje się przed transportem kolejowym na Dolnym Śląsku:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum