Wysłany: 28-11-2020, 02:38 Nowy rozkład Arrivy 2020/21
Zmiany w nowym rozkładzie przedstawiają się następująco:
1. Linia AR415 Toruń Główny - Chełmża - Grudziądz
- pojawi się takt godzinny w zasadniczych godzinach kursowania, łącznie 14 połączeń w tym 3 kursy
bezpośrednio do Brodnicy które teraz będą popołudniu: 13:41 i 14:39 zamiast 1 wieczorny oraz poranny
6:39 (godzinę pózniej niż dotąd).
- z kolei z Grudziądza i tylko z Grudziądza do Torunia będzie 13 połączeń.
- Nie będzie połączeń cząstkowych Grudziądz - Chełmża a także Grudziądz - Bydgoszcz przez Chełmżę.
- Niestety, czas przejazdu na tej dosyć ważnej trasie w kujawsko - pomorskiem wydłuży się średnio o 5 minut
co jest dziwne z uwagi na dosyć niedawny przecież remont kapitalny linii.
2. Linia AR416 Grudziądz - Chełmża - Unisław Pom. - Bydgoszcz Gł.
W nowym rozkładzie na tej linii też reorganizacja ruchu.
- Znikną bezpośrednie połączenia (2) z Grudziądza do Bydgoszczy ze zmianą czoła w Chełmży.
- Zostanie 7 par - z tego 2 z/do Bydgoszczy Wschód, z Chełmży ostatni odjazd 18:52 (do B. Wsch.) z Bydgoszczy Wsch. 19:59.
Aktualny rozkład dla porównania: AR416
3. Linia AR429 Laskowice Pom. - Wierzchucin/Szlachta/Czersk.
- Z Laskowic do Wierzchucina nie ma obecnie żadnego ruchu osobowego, jest tylko 4x/dzień do Czerska
(oraz 1 para Śliwice - Czersk oraz Wierzchucin - Czersk).
- Jednak w rozkładzie 2020/21 nie będzie on kontynuowany i te szlaki Laskowice/Wierzchucin -
Szlachta/Czersk, przestaną być czynne w ruchu osobowym a ponieważ
i w towarowym nic nie jeżdzi tam od dawna to nie wiem co z nimi będzie.
- Same stacje: Czersk, Lipowa, Szlachta, Wierzchucin utracą tym samym statut stacji węzłowych.
4. Linia AR431A Bydgoszcz Główna - Wierzchucin - Tuchola - Chojnice
- Na linii do Tucholi pojawi się "express" który dojedzie tam w 1H.
- Ponadto zmieniony zostanie trochę takt nielicznych pociągów z Chojnic by nie było tak dużej "dziury" w ciągu dnia.
- Obecny rozkład do pózniejszego porównania gdy pojawi sie nowy: AR431A
5. Linia AR431B Laskowice Pomorskie - Grudziądz - Brodnica (obecnie).
Na zachodnim odcinku tej linii, czyli między Laskowicami a Grudziądzem zajdą następujące zmiany:
- na odcinku Laskowice - Grudziądz będzie "zagęszczony" takt, teraz co godzinę od 5:28 (odj. Laskowice),
w sumie 16 pociągów (obecnie 11), w tym 6 bezpośrednich z Bydgoszczy, 3 pary z Laskowic do Brodnicy.
- w kierunku przeciwnym: łącznie 15 pociągów a w tym z Brodnicy do Laskowic 6 (pierwszy odjazd z Grudziądza 3:56), z tego dalej do Bydgoszczy 3 kursy.
- szlak wschodni, Grudziądz - Jabłonowo/Brodnica będzie uzupełniony jak obecnie o pociągi z Torunia (3) - łącznie 9 jednak w przeciwną stronę nie będzie połączeń bezpośrednich z Toruniem, dogęszczony będzie takt o kurs południowy Brodnica odj. 11:56.
- Kusy z Brodnicy będą teraz przeciętnie co 2 godziny.
- Obecny rozkład: AR431B
PODSUMOWANIE.
W kujawsko - pomorskiem w nowym rozkładzie 2020/21 zostaną tylko 4 linie Arrivy.
Zniknie linia AR429 Laskowice/Wierzchucin/Szlachta/Czersk.
Zostanie przeprowadzona reorganizacja ruchu na pozostałych liniach z zwiększeniem taktu do 1 godziny na najważniejszych kierunkach.
Na linii do Tucholi pojawi się "express" który dojedzie tam w 1H.
Faktycznie są.
Z Brodnicy odj. 7:01 i 17:16.
Z powrotem Toruń Gł. odj. 13:22 i 18:51.
Ma to chyba związek z reorganizacją połączeń Polregio na linii kolejowej nr 353 gdzie zlikwidowane zostaną bezpośrednie połączenia Bydgoszczy z Jabłonowem/Olsztynem a zostaną one skrócone do Torunia Wschodniego.
Nie będzie już bezpośrednich połączeń PR z Bydgoszczy do Olsztyna (obecnie 5) a nawet do Jabłonowa - tutaj poza jednym (obecnie 10).
Toruń z Olsztynem połączą bezpośrednio 4 pary PR (teraz jest 5) czyli ubędzie 1 para, do Jabłonowa 13 (+2) za to na odcinku Toruń Główny - T. Wschodni zwiększy się ilość par do 23.
[ Dodano: 28-11-2020, 14:36 ]
Z kolei do Kalisk Kujawskich zostaną 4 pary (zamiast jak obecnie 6) w tym 2 połączenia do Kutna: 7:05 oraz 13:05 (teraz ze stacji początkowej Bydgoszcz Gł.).
Toruń Główny nie będzie stacją poczatkową w kierunku Włocławka/Kutna.
Ilość kursów do Włocławka zostanie zachowana (16).
W ten sposób, szlak Bydgoszcz - Toruń w niektórych porach dniach bedzie miał takt nawet 1/2 H.
Z kolei na szlaku Bydgoszcz Główna - Piła Główna ilość połączeń PR zostanie zmniejszona z 8 do 7, ilość połączeń do Wyrzyska (10) oraz do Nakła (13) ma nie ulec zmianie wg wstępnych planów.
Pewnie zdecydują jak wszystko teraz, w ostatniej chwili.
Ale prawdą jest że jechałem jakis czas temu w godzinach szczytu "shuttle" Ino-Bydzia i nie było zbyt wielu chętnych.
Tak samo ostatni kurs Arriva z Chojnic do Bydzi 19:22 regularnie jezdzi pusty, oprócz niedziel gdy studenci wracają (kiedyś) na zajęcia.
Wbrew wcześniejszym "grandioznym" zapowiedziom, linie Arriva.pl zostaną znacznie ograniczone do pierwotnych planów.
I tak "zniknie" dodatkowo linia AR416 Grudziądz - Chełmża - Unisław Pom. - Bydgoszcz Gł, która i tak miała zostać skrócona do Chełmży z Bydgoszczy.
Ponadto nie będzie bezpośredniego połączenia Torunia z Brodnicą przez Jabłonowa z ominięciem Grudziądza.
Na pozostałych kierunkach praca przewozowa również ulegnie zmiejszeniu.
Najlepiej o kryzysie świadczy że jeszcze nie ma oficjalnie ogłoszonego nowego rozkładu na stronie arriva.pl
[ Dodano: 11-12-2020, 23:04 ]
Wieczorem została podpisana umowa na przewozy z Arriva.pl
Połączenia na liniach Laskowice - Czersk oraz Bydgoszcz - Chełmża być może wrócą w zależności
od "postępów" epidemii.
Na odcinku Bydgoszcz Główna - Laskowice Pomorskie dotychczas w całości obsługiwanym przez Polregio,
od nowego rozkładu 8 kursów w tej relacji zostanie zastąpionych przez 6 Arrivy - dalej do Grudziądza
(wydłużona dawna linia 431b Laskowice - Brodnica).
Z Bydgoszczy do Laskowic zostaną 4 kursy PR dalej do Gdyni/Słupska.
Ciekawe, co dalej? Trzymać drugiego przewoźnika w sytuacji, gdy wykonuje on pracę przewozową tylko na 3 liniach, z czego Grudziądz - Brodnica będzie ledwie kilka par?
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Rozkład Brodnica - Grudziądz - gorzej niż fatalny. Pocięte relacje Brodnica - Jabłonowo Pomorskie - Grudziądz - Laskowice Pomorskie. Od kilku lat widzę, że Całbecki nie ma pomysłu na tę linię. Winna jest też Arriva, bo pociągi powinny jeździć w relacji Brodnica - Laskowice a nawet Brodnica - Bydgoszcz.
Odjazdy z Brodnicy według wyszukiwarki względem tego co jest na plakatowym rozkładzie (stan na 12.12.2020 r.):
Ciekawe, co dalej? Trzymać drugiego przewoźnika w sytuacji, gdy wykonuje on pracę przewozową tylko na 3 liniach, z czego Grudziądz - Brodnica będzie ledwie kilka par?
Dla Kujaw najlepiej byłoby gdyby została tylko Arriva.pl po przejęciu linii Polregio, w zasadzie 2:
Włocławek - Piła (linia nr 18) oraz szlaku Toruń - Jabłonowo (*).
Pozostałe linie jak Ino - Laskowice (linia nr 131) oraz Mogilno/Ino - Toruń powinny zostać w gestii PR Wielkopolska i Pomorze uzupełnione o pojedyncze kursy Arria.pl odcinkowo.
W ten sposób PR kujawskie mogłyby zostać zlikwidowane.
A biorąc "postęp" kryzysu, na razie niezauważalny chyba dla nikogo, za rok może nie zostać pracy przewozowej nawet dla samej Arrivy.
(*) Arriva.pl musiałaby pozyskać tabor "elektryczny" dla obsługi tych 2 odcinków.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum