Podkarpackie: Więcej pociągów na Słowację. „W Bieszczady lepiej uruchomić autobus”.
Województwo podkarpackie opowiada się za modelem, w którym wszystkie pociągi z kierunku Jasła kończyłyby bieg w Sanoku, skąd pasażerów jadących w Bieszczady zabierałyby autobusy. W tym roku uruchomione będą natomiast pociągi przez Łupków do słowackich Medzilaborzec. Ma być ich więcej niż w ubiegłe wakacje.
PKP Intercity obsługuje mniej stacji w południowo-wschodniej części Podkarpacia
Mieszkańcy miejscowości położonych przy stacjach pasażerskich między Zagórzem a Jasłem od nowego rozkładu jazdy pociągów mają do dyspozycji mniej połączeń. Dotyczy to również pociągów obsługiwanych przez PKP Intercity, które zmierzają w/z kierunku Rzeszowa.
PiS ogólnie ma wszystko. W Województwie Podkarpackim ma samorząd wojewódzki, czyli marszałka z sejmikiem. Ma samorządy powiatowe, wszelakie struktury lokalne. Po 2015 roku doszedł jeszcze wojewoda, Przewozy Regionalne i w ogóle reżim centralny. PKP Intercity i co? I klapa. Dysponuje kopią wypowiedzi Urzędu Marszałkowskiego w kwestii przewozów. Ale na początek kilka zdań wstępu:
6 lipca pociągi prywatnej spółki SKPL ponownie rozpoczęły kursowanie w Bieszczadach. Będą kursować do 27 sierpnia.
Niespodziewany powrót przewoźnika na bieszczadzką linię z Zagórza do Łupkowa to efekt porozumień zawartych w ostatnich dniach z marszałkiem województwa podkarpackiego, powiatem sanockim, miastem i gminą Zagórz oraz z gminą Komańcza. Od poniedziałku do czwartku kursować będą dwie pary pociągów – poranny i popołudniowy – z Sanoka przez Zagórz i Komańczę do Łupkowa, dodatkowe dwie pary będą też kursować między Sanokiem a Zagórzem.
Samorząd powiatu sanockiego zamierza sfinansować częstsze kursy pociągów osobowych na swoim terenie. W zamyśle radnych „kolej powiatowa” ma przeciwdziałać wykluczeniu komunikacyjnemu i być remedium na złą kondycję transportu autobusowego. Najwcześniejszy możliwy termin jej uruchomienia to przyszły rok – wynika z artykułu Doroty Mękarskiej na portalu eSanok.pl.
PKP IC wyjaśnia przyczyny dzierżawy szt-ów. Szereg zalet
PKP Intercity wyjaśnia chęć wynajmu spalinowych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń z Krakowa w Bieszczady. Duży wpływ na tę decyzję mają prace ograniczenia wynikające z remontów infrastruktury.
Powiat sanocki zamierza zorganizować stałe, regularne przewozy kolejowe na liniach przebiegających przez jego teren. O idei pozytywnie wypowiada się działający od kilku lat w Bieszczadach przewoźnik – SKPL. Do uruchomienia pociągów konieczne jest jednak wsparcie finansowe podkarpackiego Urzędu Marszałkowskiego, który kwestionuje sens lokalnego ruchu pasażerskiego na południu województwa.
Tak się zastanawiam... Podkarpackie czy warmińsko-mazurskie ma najbardziej antykolejowe władze?
Chyba jednak na Podkarpaciu są bardziej wprost bezczelni.
_________________ EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Sporo chętnych na pociągi w Bieszczady. Część trasy obsłużył Flirt
Po kilku tygodniach funkcjonowania nowego połączenia kolejowego z Krakowa do Zagórza, można powiedzieć, że oferta zainteresowała pasażerów. Choć trzeba jeszcze zlikwidować pewne niedociągnięcia.
Po raz pierwszy od lat PKP Intercity przedstawiło zestandaryzowaną ofertę dla pociągów w Bieszczady. Codziennie, korzystając ze spalinowych zespołów trakcyjnych, których właścicielem jest SKPL, uruchamiane są dwie pary połączeń Kraków – Zagórz. Jednocześnie operator zrezygnował z uruchamiania innych pociągów w Bieszczady, czego skutkiem jest np. brak możliwości dotarcia do Sanoka czy Zagórza pociągiem PKP Intercity z Rzeszowa (niezwykle marna jest tu też oferta pociągów regionalnych, które przegrywają walkę z autobusami na tej trasie).
W Zagórzu stoją składy SKPL, w tym odkupione od Holendrów DM90. https://en.wikipedia.org/wiki/NS_DM_90
Czekają na otwarcie linii do Łupkowa? SKPL odkupił 32 takie składy.
Strona tego przewoźnika należącego do Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych
http://shortlines.pl/
Tak się zastanawiam... Podkarpackie czy warmińsko-mazurskie ma najbardziej antykolejowe władze?
Chyba jednak na Podkarpaciu są bardziej wprost bezczelni.
Tak się podkarpackie z warmińsko-mazurskim ścigali w antykolejowości, że przyszedł taki Całbecki i rozwalił cały bank ich zabawy - ten to dopiero bezczelnie zniszczył kolej w swoim województwie...
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Tak się podkarpackie z warmińsko-mazurskim ścigali w antykolejowości, że przyszedł taki Całbecki i rozwalił cały bank ich zabawy - ten to dopiero bezczelnie zniszczył kolej w swoim województwie...
Tylko tak to wygląda. Po prostu w kuj-pom było co niszczyć, bo na większości linii oferta była przynajmniej znośna. W podkarpackim takiej sytuacji nie ma od dawna(może poza Tarnów-Przemyśl).
PKP Intercity jak kolej regionalna w Bieszczadach. Będą pociągi do stacji Uherce
W rozkładzie jazdy ważnym od wakacji PKP Intercity będzie po raz pierwszy w historii docierało do miejscowości Uherce Mineralne w Bieszczadach. PKP PLK remontuje most na Sanie i naprawia szlak kolejowy od Zagórza do Uherzec po to, aby weekendowe kursy były możliwe.
PKP IC: Do Zagórza znów przez Gorlice. Ale już nie przez Rzeszów.
Pociągi z Krakowa w kierunku Zagórza zmieniają trasę: będą teraz jeździć przez Gorlice zamiast przez Rzeszów. Z jednej strony nieco skróci to czas przejazdu, ale z drugiej – utrudni dojazd ze stolicy Podkarpacia w Bieszczady. W tym roku czekają nas jeszcze dwie zmiany organizacji ruchu pociągów obsługujących rejon Krosna i Sanoka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum