Wysłany: 25-08-2017, 18:11 MON chce mieć własne wagony
PKP Intercity szuka producenta wyjątkowych wagonów dla wojska. Problem w tym, że nie ma kto ich budować. Wiemy już, że składów wyposażonych w szafki na broń, kuchnie i niezależne zasilanie, nie zbuduje polska PESA. Co dalej z zaskakującym pomysłem MON?
Nikłe zainteresowanie producentów zapytaniem PKP Intercity o wagony specjalne do przewozu wojska nie zniechęciło przewoźnika. Właśnie ogłasza przetarg na dostawę ośmiu wagonów osobowych specjalnych na potrzeby Sił Zbrojnych RP.
MON wyjaśnia zamówienie na wagony i zapowiada kolejne, na platformy.
Pod koniec miesiąca PKP Intercity ma otworzyć oferty w przetargu na wagony do przewozu wojska. Jak tłumaczy Ministerstwo Obrony Narodowej, wagony niezbędne do zwiększenia zdolności operacyjnych transportu kolejowego Sił Zbrojnych RP, celem wdrożenia w życie postanowień szczytu NATO w Warszawie.
Nie było chętnych na dostawę wagonów dla wojska. MON sformułowało zapytanie w ubiegłym roku.
Żadna oferta nie wpłynęła w postępowaniu ogłoszonym przez PKP Intercity na dostawę ośmiu specjalnych, fabrycznie nowych wagonów osobowych dla sił zbrojnych - wynika z informacji z otwarcia ofert w przetargu ogłoszonym przez kolejową spółkę.
Nasi producenci są patriotami. Nie będą produkować wagonów, aby nasze wojska jeździły po Europie. One mają jeździć eszelonami po Polsce i basta.
Z drugiej strony dziwi brak oferty FPS. Firma państwowa, a nie złożyła oferty? Już powinna być afera na skalę tej w Autosanie.
Tylko FPS chce zbudować dla PKP Intercity wagony do przewozu żołnierzy.
Tylko FPS H. Cegielski zgłosił się do przetargu na budowę specjalnych wagonów pasażerskich do przewozu wojska. Przetarg PKP Intercity rozpisało ponownie w październiku.
30 maja PKP Intercity i H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych podpisali umowę na dostawę i produkcję 8 wagonów specjalnych, przystosowanych do potrzeb wojska.
Pierwszy z wagonów do przewozu wojska zamówionych przez PKP Intercity jest gotowy
Przypomnijmy, w postępowaniu na osiem wagonów kolejowych dla wojska ogłoszonym przez PKP Intercity za najkorzystniejszą została uznana oferta złożona przez spółkę H. Cegielski-Fabryka Pojazdów Szynowych. Była to jedyna oferta, jaka wpłynęła w postępowaniu, w którym 90 proc. wagi kryteriów przyznano za cenę, a 10 proc. za okres gwarancji i rękojmi. Kontrakt podpisany 30 maja 2019 roku ma wartość 85,1 mln złotych netto.
Specjalny wagon osobowy PKP Intercity do przewozu wojska na testach w Żmigrodzie
Na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie odbywają się testy dynamiczne specjalnego wagonu osobowego PKP Intercity do przewozu wojska. Jak widać na zamieszczonej fotorelacji Aleksandra Kędzierskiego wagon o numerze 61 51 89-90 003-3 ciągniony był przez Husarza - lokomotywę elektryczną EU44-006.
Wytłumaczcie mi czym różni się taki wagon od zwykłego pasażerskiego, że wymaga testów w Żmigrodzie. Rozumiem że może mieć jakieś ekstra wyposażenie ale przecież pudło, wózki i.t.p są chyba standardowe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum