Wysłany: 14-08-2019, 18:05 "Bajpas kartuski" - połączenie Kaszub z Trójmiaste
„Bajpas kartuski” – będzie kolejowe połączenie Kaszub z Trójmiastem podczas modernizacji linii Maksymilianowo – Kościerzyna – Gdynia nr 201. Podpisano porozumienie pomiędzy PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A., Województwem Pomorskim oraz PKM. Podróżni z Kartuz będą mieć zapewniony dostęp do Trójmiasta podczas modernizacji linii nr 201. Dzięki inwestycji powiat kartuski otrzyma nowe dogodne połączenie z Gdańskiem. Prace PLK zapewnią podróże ze zmodernizowanych peronów w Gdańsku Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile i Żukowie Zachodnim. PKM odbuduje ok. 1,5 km toru na odcinku Gdańsk Kiełpinek – Gdańsk Kokoszki.
Kuriozalna inwestycja. Budują kładkę na torach, bo nie sprawdzili, co planują kolejarze.
Miasto rozpoczyna budowę kładki dla rowerów nad nieczynną dziś linią kolejową. Urzędnicy projekt zrobili trzy lat temu i nie sprawdzili, czy coś się nie zmieniło. A zmieniło się sporo, bo PKP linię będzie odbudowywać i kładka stanie na przyszłych torach.
[ Dodano: 13-12-2020, 15:14 ]
I kilka zdjęć. Być może po remoncie będą one stanowiły swego rodzaju pamiątkę czasów niedoli pomorskiej kolei. Swoją droga tych zdjęć mam mnóstwo z pieszych wycieczek, w tym cała trasa Wrzesz-Leźno przed budową PKM Także ten tego - kawał historii
Bajpas kartuski czyli kolejowa oferta dobrych podróży z Kaszub do Gdańska
Będzie dojazd koleją z Kartuz i okolic do stolicy województwa podczas modernizacji linii nr 201. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na wykonanie tzw. bajpasu kartuskiego. Podróżni wsiądą do pociągów z przebudowanych, dostępnych peronów m. in. w Gdańsku Kokoszkach i Żukowie Zachodnim. Na budowę połączenia PLK przeznaczyły ponad 91 mln zł.
Patrząc na grafikę dotyczącą remontowanych tras zamieszczoną w poście powyżej na stronie PKP PLK zauważyłem na linii 229 pętlę wokół Kartuz. Czy taka pętla za Kartuzami rzeczywiście będzie budowana ?
Jaki jej jej cel i sens ? czy tylko to aby pociągi nie zmieniały swojego czoła po przyjeździe na stację końcową ?
Bajpas kartuski – działająca do końca wojny linia kolejowa będzie odbudowana
W najbliższych tygodniach rozpoczną się prace na 1,5-kilometrowym odcinku tzw. bajpasu kartuskiego realizowanego przez Pomorską Kolej Metropolitalną S.A. Cały bajpas poddawany jest modernizacji, w ramach której za kilkunastokilometrową część odpowiada PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zaniedbana przez dziesiątki lat linia będzie reaktywowana w 2024 r.
Na styku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z bajpasem kartuskim widać już coraz wyraźnie, jak będzie wyglądało połączenie obu linii.
Pomorska Kolej Metropolitalna, która zarządza linią i odbudowuje 1,5 kilometrowy fragment bajpasa (pozostałe 15 kilometrów linii odbudowuje PKP PLK), opublikowała zdjęcia z miejsca, gdzie podstawowa linia PKM będzie łączyła się z bajpasem.
Bajpas kartuski: kratownicowe mosty zapewnią sprawne podróże z Kaszub do Trójmiasta
Zakończony został remont mostu kolejowego w Niestępowie, kontynuowane są prace na podobnym obiekcie w Rutkach. Ponad 100-letnie mosty nad rzeką Radunią zapewnią sprawne i bezpieczne podróże koleją po tzw. bajpasie kartuskim, który umożliwi dojazd z Kaszub do Gdańska podczas modernizacji linii kolejowej nr 201. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za kwotę 95,2 mln zł netto ubiega się o dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Kończą się prace przy budowie tzw. kolejowego bajpasa kartuskiego. Wykonawcy na odcinku, który remontuje PKM, zapewniają, że prace zakończą się w czerwcu. Termin czerwcowy dla odcinka naprawianego przez PKP PLK wydaje się trudny do osiągnięcia.
Pierwszy pociąg z pasażerami wjechał na bajpas kartuski. Otwarcie przed wyborami?
W weekend po raz pierwszy pociąg pasażerski wjechał z linii PKM na tzw. bajpas kartuski. Był to skład turystyczny; trwają starania o uruchomienie regularnych połączeń jeszcze w marcu tego roku.
Pociągi wreszcie na Bajpasie Kartuskim. Znamy rozkład jazdy
Po Bajpasie Kartuskim można było kursować już od grudnia, jednak dopiero od 11 marca pociągi pojadą po nim do Kartuz. Przewoźnik wybrany do tego zadania (Polregio) miał problem ze znalezieniem taboru spalinowego mogącego kursować po linii. Problem ten występuje w całym kraju.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum