Wczoraj odwiedziłem dworzec, pierwsze wrażenia bardzo pozytywne, jest przede wszystkim czysto w hali głównej, w tunelu i na schodach wejściowych na perony. Sporo się zmieniło na lepsze, wymienili posadzki, nowe drzwi wejściowe z ulicy na dworzec, trochę zieleni i krzesełek w holu głównym, czytelne tablice z rozkładami, bo z tym też dawniej bywały problemy. Ale oczywiście brakuje przynajmniej 1 czynnej kasy, toalet, kiosku ruchu, sklepu spożywczego, baru czy zwykłego automatu z napojami.
Wiele pozostało do zrobienia żeby faktycznie to był dworzec a nie tylko poczekalnia, brakuje podstawowych usług dla pasażera, brakuje remontu peronów które nadal straszą i większej ilości połączeń, przynajmniej w ruchu regionalnym.
Obawiam się o przyszłość tego dworca. Jest ogromny, podobnie jak część peronowa a ruch stosunkowo niewielki. Nie mogę ogólnie pojąć, jak to możliwe, że na Śląsku pociągi i dworce mogą być takie puste.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-06-2014, 17:35
Skoro częstotliwość mizerna, prędkość podobnież, tańsze przejazdy autobusem - to w imię jakiej idei mają ludzie podróżować pociągiem?
Ceny biletów odstraszają żeby jeżdzić na odcinku Katowice - Bytom - Tarnowskie Góry. W czerwcu 2013 zlikwidowali bilety strefowe - 4zł za w/w odcinek, a bilet jednorazowy kosztuje:
Tarn.Góry - Katowice 9,20, Bytom - Katowice 6,20.
Mała ilość pociągów, drogie bilety KŚ i znacznie taniej w KZK GOP - 4,80 za odcinek TG - Katowice i nawet można za 3,80 przejechać Bytom - Katowice, bo zwykle autobus zmieści się w 30minutach. Sam wielokrotnie korzystam z linii autobusowych, pociągów dorażnie, głównie z ich braku, bo są przerwy kilkugodzinne w rozkładach KŚ.
Cieszy remont dworca, ale kto i czym ma jechać i za jaką cenę.
Przy bytomskim dworcu powstanie węzeł przesiadkowy.
Bytom ogłosił przetarg na dokumentację projektową dla centrum przesiadkowego. Inwestycja to jeden z elementów gigantycznego unijnego projektu, który sprawi, że mieszkańcy Śląska będą w komfortowych warunkach korzystać z transportu publicznego.
Mieszkańcy apelują o remont dworca w Bytomiu i poszanowanie zabytkowej infrastruktury stacji
W 2022 roku ma rozpocząć się modernizacja stacji w Bytomiu. Mieszkańcy chcą, aby w trakcie przeprowadzania prac zachować zabytkową infrastrukturę kolejową. Apelują również o remont dworca.
Od połowy października podróżni będą mogli wsiąść do pociągów z nowego peronu stacji Bytom przykrytego imponującą wiatą. Ta została odremontowana, zachowując swoje historyczne oblicze. Wartość prac na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie to ok. 1,4 mld zł. Dofinansowanie pochodzi z funduszy unijnych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum