Szkoda że w peronach Lubina już ósmy wagon się nie mieści
I po co było skracać perony? A teraz robi się problem. Drugim debilizmem było likwidowanie nieużywanych wtedy kilku torów dodatkowych w stacji które teraz by się przydały bo zrobiło się ciasno bo nikt nie pomyślał o tym że zwiększy się ilość pociągów
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Dolny Śląsk: Te linie kolejowe walczą o pieniądze z programu Kolej Plus
Dolny Śląsk stara się o pieniądze na rozwój kolei z programu Kolej Plus. Głównym celem programu jest jest zapewnienie sprawnego połączenia kolejowego do stolicy województw z miejscowości liczących powyżej 10 tysięcy mieszkańców.
Do drugiego etapu prowadzonego przez PKP PLK naboru przeszły wszystkie wnioski złożone przez samorząd województwa. W tym etapie samorządy będą musiały opracować wstępne studium planistyczno-prognostyczne, zebrać opinie innych instytucji, np. zarządców dróg, a także zadeklarować, że w razie otrzymania 85-procentowego dofinansowania będą utrzymywane przez 5 lat co najmniej 4 pary pociągów na linii, której dotyczy inwestycja.
Wkrótce pociągi pasażerskie wrócą na trasę Jelcz Miłoszyce – Wrocław Swojczyce
W połowie roku, po 21 latach przerwy, pociągi pasażerskie powrócą na trasę Jelcz Miłoszyce - Wrocław Swojczyce. W ramach inwestycji realizowanej przez PKP PLK, której wartość to 78 mln zł, na remontowanej linii powstaje m.in. pięć nowych przystanków.
Z Kłodzka do Wałbrzycha sprawniejsze przejazdy koleją – odnowione mosty
Ponad 43 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. a usprawnienie podróży i przewozów ładunków między Kłodzkiem a Wałbrzychem. Przebudowane będą dwa mosty nad Nysą Kłodzką i Ścinawką oraz wiadukt kolejowy. Na inwestycje w regionie Kłodzka PLK przeznaczyła już ponad 150 mln zł. Przebudowano m.in. stację Kłodzko Miasto i Kłodzko Główne. Przebudowywana jest stacja Ścinawka Średnia.
MON: Początek odbudowy linii Zebrzydowa – Żagań w przyszłym roku
Dojdzie do skutku planowany przez wojsko remont połączony z częściową odbudową linii kolejowej nr 283 na odcinku Zebrzydowa – Żagań. Prace mają rozpocząć się już w przyszłym roku, a za pięć lat rozebrana na sporym fragmencie trasa znów będzie przejezdna – zapowiada MON.
Nowe linie kolejowe na Dolnym Śląsku. Zobacz, gdzie powstaną
Jak poinformowali przedstawiciele PKP PLK, do drugiego etapu ogólnopolskiego Programu Kolej Plus zakwalifikowano 79 projektów inwestycyjnych. Pięć z nich planowanych jest na Dolnym Śląsku. Chodzi o remonty linii kolejowych, ale też odbudowę zlikwidowanych przed laty połączeń.
Pociąg z Wrocławia do Jelcza-Laskowice dopiero pod koniec roku
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami PKP PLK, po 21 latach, w połowie tego roku mieliśmy pojechać pociągiem zmodernizowaną trasą z Jelcza Miłoszyc do Wrocławia. Niestety, nie pojedziemy.
Modernizacja linii kolejowej 292 zakończy się z ponaddwuletnim opóźnieniem. Miała być już przejezdna we wrześniu 2019 r.
Sprawniejsze przejazdy koleją z Wrocławia w kierunku Jelcza i Opola
Sprawniej pojadą pociągi i zwiększą się możliwości przewozowe na trasie z Wrocławia przez Siechnice w kierunku Jelcza i Opola. Modernizacja mostów pozwoli na budowę drugiego toru. Kolejowy wiadukt w Czernicy zwiększy bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Na inwestycję PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ponad 41 mln zł ze środków budżetowych.
Pociągi pojadą do Piławy Górnej. Województwo szykuje rewitalizację linii kolejowej
Zarząd województwa przymierza się do uruchomienia liczącego nieco ponad 18 km długości odcinka linii kolejowej nr 310 z Łagiewnik do Piławy Górnej. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła właśnie przetarg na przygotowanie terenu pod prace i zrobienie projektu wykonawczego. Pod koniec lipca powinien być znany wykonawca, który na ukończenie zlecenia będzie miał 100 dni.
Dolnośląskie z przetargiem na studium dla projektów z programu Kolej Plus
Województwo dolnośląskie ogłosiło przetarg na opracowanie wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych dla projektów liniowych do programu uzupełniania lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej – Kolej+ do 2028 roku.
Zamówienie zostało podzielone na zadania:
Zadanie nr 1: Opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego na odcinku Środa Śląska – Wrocław.
Zadanie nr 2: Opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego Rewitalizacja odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój.
Zadanie nr 3: Opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego dla linii kolejowej nr 310 Kobierzyce – Piława Górna oraz odbudowie drugiego toru na odcinku linii kolejowej nr 285 Wrocław Główny – Kobierzyce.
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu wybrała wykonawcę prac na linii kolejowej nr 316 na odcinku Chojnów – Rokitki.
Inwestycję zaprojektuje i wykona prace budowlane firma Kopareczka sp. z o.o. ze Żmigrodu. Roboty dotyczyć będą odcinka o długości ok. 6 km. W ramach prac wykonawca wymieni m.in. elementy nawierzchni, wykona roboty podtorowe, a także prace peronowe. Wykonawca na realizację zadania będzie mieć 7 miesięcy od podpisania umowy.
Dolnośląskie z umowami na projekty w ramach Kolei Plus. Krok do rewitalizacji trasy do Lwówka
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego podpisał trzy umowy z wykonawcami wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych dla projektów liniowych do programu Kolej Plus.
PLK ogłosiły przetarg na rewitalizację linii nr 283 Zebrzydowa – Żagań
PKP PLK ogłosiły przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 283 na odcinku Zebrzydowa – Żagań.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz rewitalizacja ww. linii od km 60,399 do km 104,917 w zakresie nawierzchni i podtorza, obiektów inżynieryjnych, przejazdów kolejowo-drogowych, peronów, elektroenergetyki, srk i telekomunikacji.
Czy opóźnienie w rewitalizacji linii do Sobótki pomoże w uruchomieniu pociągów do Jelcza Miłoszyc już w grudniu? Trwają rozmowy zarówno z lokalnymi samorządami, jak i Centrum Unijnych Projektów Transportowych w sprawie przesunięcia do obsługi tej linii nowych pociągów hybrydowych z Newagu.
Kolej Plus: Dolny Śląsk przedstawił PLK cztery z pięciu projektów
Samorząd województwa dolnośląskiego podsumował drugi etap programu Kolej Plus. Ostatecznie opracował i złożył dokumenty dla czterech z pięciu zgłoszonych projektów. Szacowany koszt ich realizacji sięga blisko 800 milionów złotych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum