Od 2022 roku kolejne przetargi na przebudowę stołecznej linii średnicowej
PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają ogłaszać przetargi na dalszą przebudowę warszawskiej linii średnicowej od 2022 roku, a jako pierwszy ma zostać ogłoszony ten dotyczący przebudowy Warszawy Wschodniej - poinformował we wtorek dziennikarzy prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
Między Warszawą Zachodnią a Warszawą Główną ani sieci ani torów
W III kwartale 2019 roku pociągi miały dojeżdżać do stacji Warszawa Główna. Mamy III kwartał 2020 roku a między Warszawą Zachodnią a budowaną Warszawą Główną nie ma ani torów ani sieci trakcyjnej.
Stacja Warszawa Gdańska będzie lepiej dostosowana do potrzeb pasażerów. Dojście na perony ułatwią dwie kładki oraz windy. Z przejścia podziemnego na perony dojedziemy schodami ruchomymi. Planowane zakończenie prac to pierwsza połowa przyszłego roku.
Warszawa Zachodnia – intensywniejsze prace i zmiany w rozkładzie jazdy
Kolejny etap prac przy budowie nowej Warszawy Zachodniej rozpocznie się 26 marca. Zakres robót rozszerzy się na dwa perony oraz jeden tor linii dalekobieżnej między Warszawą Zachodnia a Centralną. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz PKP Intercity przygotowały zmienione trasy dla pociągów dalekobieżnych. Podróżni i mieszkańcy otrzymają dodatkowe informacje o zmianach w rozkładzie jazdy pociągów.
Stacja Warszawa Gdańska zwiększy przepustowość. Ponad 40 pociągów PKP Intercity
Od piątku, 26 marca Warszawa Gdańska zwiększy możliwości obsługi podróżnych. Na przebudowanej stacji będzie się zatrzymywało ponad 40 pociągów PKP Intercity. Stacje Warszawa Gdańska i Warszawa Główna mają odgrywać kluczową rolę podczas przebudowy stołecznej linii średnicowej.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowują stację Warszawa Zachodnia. To największa w Polsce stacja pod względem liczby kursujących pociągów. Średnio na dobę przejeżdża przez nią około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych.
Prace zwiększą komfort obsługi podróżnych. Stacja będzie dostępna dla wszystkich pasażerów, szczególnie poprawi się sytuacja osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – będą m. in. ruchome schody, windy. Zapewnione zostaną sprawniejsze połączenia z komunikacja miejską. Wszystkie perony zostaną zadaszone. Czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej, ułatwią korzystanie z kolei. Dodatkowy peron od strony ul. Tunelowej zwiększy możliwość organizacji sprawnych połączeń.
Komunikację w obszarze stacji ułatwi kładka, która połączy Wolę i Ochotę. Przejście podziemne będzie wydłużone do peronu nr 8 (docelowo nr 9) przy linii obwodowej oraz wyższe, szersze i połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Kompleksowo przebudowany będzie układ torowy. Dzięki nowoczesnym systemom sprawniejsze będzie zarządzenie ruchem kolejowym.
Jest umowa na zaprojektowanie nowych przystanków kolejowych w Warszawie
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały aneks do umowy dot. prac na linii średnicowej w Warszawie, który obejmuje zaprojektowanie dwóch nowych przystanków kolejowych oraz nowych dwutorowych łącznic.
Jaki będzie całkowity koszt przebudowy warszawskiej linii średnicowej?
Posłowie Magdalena Biejat oraz Adrian Zandberg w interpelacji do ministra zapytali jaki będzie całkowity koszt przebudowy linii średnicowej w Warszawie. Z odpowiedzi Ministerstwa wynika, że szacunkową wartość robót na stacji Warszawa Wschodnia oraz na szlaku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia można określić na około 5,8 mld zł.
Warszawa Zachodnia – z trzema nowymi peronami i nowymi torami
Od niedzieli na stacji Warszawa Zachodnia, która obsługuje około 750 pociągów, zwiększą się możliwości prowadzenia ruchu. Do dwóch nowych peronów i przebudowanych torów dołącza trzeci – peron nr 8. Wykonawca kontynuuje prace ponad peronami, w obszarze torów, w przejściu podziemnym oraz tunelu tramwajowym. Projekt za ok. 2 mld zł netto ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych POIiŚ.
Budowa nowych wiaduktów kolejowych. Duże zmiany na dworcu Warszawa Zachodnia
Kilkusetmetrowe wiadukty kolejowe usprawnią podróże koleją w aglomeracji warszawskiej – poinformowało PLK. Jak wskazano, powstanie bezpośrednie połączenie pociągiem z Radomia w stronę przystanków Warszawa Koło i Młynów na linii obwodowej.
Warszawa Zachodnia. Inwestycja w wygodę i sprawne prowadzenie pociągów
Na Warszawie Zachodniej postęp prac i zapewnienie bezpiecznego prowadzenia ruchu wymaga tymczasowych zmian w komunikacji między 22 sierpnia a 3 września. Zaplanowane roboty związane są z podłączaniem nowych urządzeń do systemu sterowania ruchem kolejowym. Przed podróżą prosimy o sprawdzenie rozkładu jazdy, w którym uwzględniono zmienione połączenia w Warszawie i aglomeracji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum