Wysłany: 01-05-2021, 17:51 RJ 2021/2022 na Dolnym Śląsku
„Kolejowe Łużyce” opublikowały na fejsie projekt rozkładu jazdy PR Zielona Góra, konkretnie linii stycznych z Dolnym Śląskiem (Żary - Węgliniec / Legnica).
Z nowości, mają być dwie weekendowe pary pociągów Zielona Góra - Jelenia Góra. Pojawi się także dodatkowy pociąg Zielona Góra - Görlitz, który wyeliminuje wieczorną 3-godzinną dziurę na odcinku Węgliniec - Zgorzelec.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Moim skromnym zdaniem,odnośnie połączeń Dolny Śląsk-Niemcy,KD powinny uruchomić minimum 4 pary w relacji Wrocław-Legnica-Żary-Forst-Cottbus codziennie z wydłużeniem 2 par w weekendy do Berlina.Wyeleninowałoby to niewygodne przesiadki we Forst.
2021/22 Szklarska Poręba G-Wrocław Gł. dalej ostatni KD po 18 . O ile UM się zgodzi to w weekendy będzie połączenie po 20 z przesiadką w Jeleniej i Wałbrzychu Miasto. Szkoda , bo latem o 18 wracać z gór do Wrocka to za wcześnie .
LEGNICA - pociągi PKP IC w nowym rozkładzie jazdy:
1:28 TLK "Wolin" Bielsko-Biała/Katowice - Świnoujście (wakacje)
2:33 TLK "Wolin" Świnoujście - Katowice/Bielsko-Biała (wakacje)
5:47 IC "Łużyce" Zgorzelec - Warszawa
6:16 IC "NightJet" Budapeszt/Wiedeń - Berlin
8:07 IC "Mehoffer" Zielona Góra - Przemyśl
9:30 IC "Chełmoński" Kraków - Świnoujście
11:46 IC "Hetman" Zielona Góra - Lublin
11:57 TLK "Wyczółkowski" Lublin - Świnoujście
13:46 IC "Wawel" Przemyśl - Berlin
14:17 IC "Wawel" Berlin - Przemyśl
16:13 TLK "Wyczółkowski" Świnoujście - Lublin
16:21 IC "Hetman" Lublin - Zielona Góra (przez Żagań, Żary)
18:35 IC "Chełmoński" Świnoujście - Kraków
19:34 IC "Mehoffer" Przemyśl - Zielona Góra
21:48 IC "Łużyce" Warszawa - Zgorzelec
22:10 IC "NightJet" Berlin - Wiedeń/Budapeszt
To może być jednak ostatni rozkład dla Legnicy w takim dość bogatym kształcie. Docelowo połączenia dla Legnicy mogą zostać za rok zmodyfikowane i należy mieć tego świadomość.
Należy liczyć się z tym, że część to po prostu objazdy spowodowane remontem LK 351. Natomiast istnieją odpowiednie argumenty za tym, aby znaczna część tych połączeń pozostała. Do tych objazdowych z pewnością należy zaliczyć IC Matejko i IC Chełmoński. Jednak potoki już wyrobiły się na tyle wyraźnie, że nie ma wątpliwości, iż poranny ze Szczecina do Wrocławia powinien zostać na tej trasie. Naturalnym rozwiązaniem jest tutaj przywrócenie IC Swarożyc w kształcie z 2017 roku, czyli rano ze Szczecina do Wrocławia, ewentualnie w sezonie do Szklarskiej Poręby na obiegu z nocnym/IC Halny. Natomiast w drugą stronę wskazane jest jednoczesne obsłużenie Świnoujścia, jak i Kołobrzegu latem. Trudno powiedzieć, czy za dnia, czy w nocy. Wszystko jest możliwe. Ewentualnie można pomyśleć o hybrydzie w stylu TLK Barnim z 2020 roku i spróbować to zrobić na jednym składzie w przypadku Świnoujścia i obiegiem z IC Bosman/Bryza w przypadku Kołobrzegu.
Ostatecznie jednak takt powinien zostać zachowany, a rano z pewnością da się dojechać zarówno ze Szczecina do Wrocławia, jak i vice versa z wydłużeniem do Świnoujścia i Kołobrzegu, śróddziennym Wyczółkowskim, a także wkrótce dodatkowym międzynarodowym do Nightjeta i Wawela.
Atoman, nie sądzę, żeby w przyszłości PKP Intercity zrezygnowało z obsługi Legnicy (99,4 tys. mieszkańców) i Lubina (71,7 tys. mieszkańców) na rzecz Brzegu Dolnego, Wołowa i Ścinawy (łącznie ok. 30 tys. mieszkańców). To byłby absurd, zważywszy również na fakt, że Legnica to druga (po Wrocławiu Głównym) największa stacja przesiadkowa na Dolnym Śląsku.
Może co najwyżej wakacyjny TLK "Wolin" przetrasują, który nie zatrzymuje się w Lubinie ze względu na zbyt krótkie perony.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Linia 351 łączy Poznań i Szczecin i tą linię kol. Atoman ma na myśli. Poznań ma 540tys mieszkańców. Więcej niż Legnica, Głogów, Zielona Góra i Lubin razem wzięte.
Po modernizacji LK351 czas przejazdu Wrocław-Poznań-Szczecin wyniesie 3,5h. Przy takich możliwościach i potencjalne ludnościowym Poznania trasowanie IC Wrocław-Szczecin przez Zieloną Górę (4,5h) będzie absurdem. Podróżni z południa Polski (i Wrocławia) powinni mieć możliwość jak najszybszego dostania się na Pomorze Zachodnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum