Kolejny etap wieloletniej modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej oznacza kolejne utrudnienia w ruchu. Największe czekają nas latem. PLK nie zdecydowała się na budowę tymczasowego posterunku dla podniesienia przepustowości CMK podczas realizacji prac.
Centralna Magistrala Kolejowa zyska cztery nowe bezkolizyjne skrzyżowania z drogami
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę czterech wiaduktów na trasie Centralnej Magistrali Kolejowej, na odcinkach przebiegających przez województwa łódzkie i świętokrzyskie. Zastąpią one obecne skrzyżowanie jednopoziomowe dróg i torów.
Pociągi przyspieszą. "Pojedziemy polską koleją z prędkością 250 km/h".
Z końcem 2023 roku w Polsce pociągi będą mogły poruszać się z prędkością do 250 km/h - poinformował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. W piątek w Idzikowicach (Łódzkie) szef resortu podpisał nowelizację ustawy, która umożliwi osiąganie takich prędkości.
Do tej pory pociągi mogły jechać z prędkością maksymalnie do 200 km/h.
Na Centralnej Magistrali Kolejowej, na stacji Idzikowice od dziś pociągi kursują po trzech nowych torach. Sterowanie ruchem kolejowym odbywa się z nowej nastawni. PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują linię do kursowania pociągów z prędkościami powyżej 200 km/h.
Z Warszawy do Krakowa w niecałe dwie godziny. PKP PLK podpisały kluczową umowę ws. prędkości
Szef spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Ireneusz Merchel zapowiada, że pod koniec 2023 roku na Centralnej Magistrali Kolejowej pociągi będą mogły rozpędzić się do 230 lub 250 km/h. Podróż pociągiem z Warszawy do Krakowa lub Katowic zajmie niecałe dwie godziny.
PKP PLK przygotowują CMK do podróży z prędkością powyżej 200 km/h
Na Centralnej Magistrali Kolejowej rozpoczyna się przebudowa 16 obiektów między Pilichowicami a Olszamowicami. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za blisko 57 mln zł netto, to kolejne prace, przygotowujące CMK do prędkości powyżej 200 km/h. Zadanie finansowane ze środków budżetowych umożliwi szybsze i sprawniejsze podróże koleją.
PKP PLK budują cztery wiadukty na trasie Centralnej Magistrali Kolejowej
PKP Polskie Linie Kolejowe budują cztery wiadukty na trasie Centralnej Magistrali Kolejowej. Dwa z nich powstaną na terenie woj. świętokrzyskiego, a kolejne dwa w woj. łódzkim. Całkowita wartość inwestycji, których zakończenie planowane jest na 2021 rok, wyniesie ponad 104 mln zł.
Centralna Magistrala Kolejowa ma zostać zamknięta dla pociągów towarowych. Według PKP PLK, składy towarowe jeżdżące z prędkością 100-120 km/h będą utrudniać kursowanie szybkich pociągów pasażerskich.
Przewoźnicy towarowi sprzeciwiają się zamknięciu CMK na ruch cargo
W piśmie z 26 czerwca PKP PLK poinformowała przewoźników towarowych o tym, że od rozkładu jazdy 2023/2024 zamierza administracyjnie wyeliminować ruch towarowy z Centralnej Magistrali Towarowej. Taki krok zarządcy infrastruktury nie wszystkim się podoba.
Centralna Magistrala Kolejowa: PKP PLK podpisała umowy na modernizację obiektów
Umowę na modernizację 21 mostów, wiaduktów i przepustów na Centralnej Magistrali Kolejowej podpisała w środę spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Wartość inwestycji to prawie 45 mln zł, finansowanie ze środków budżetowych - informuje PAP zespół prasowy PKP PLK.
Na Centralnej Magistrali Kolejowej kolejnych stacji nie będzie?
Nie ustają starania na rzecz budowy na Centralnej Magistrali Kolejowej stacji pasażerskiej umożliwiającej szybki dojazd do Warszawy z powiatu rawskiego na północnym wschodzie województwa łódzkiego. Do oddalonej o 70 km stolicy pociągiem jechałoby się stąd około 40 min., czyli nawet dwa razy szybciej niż samochodem drogą ekspresową S8.
Centralna Magistrala Kolejowa jest przygotowywana do podniesienia prędkości pociągów do 250 km/h
Modernizowanych jest 21 obiektów: mostów, wiaduktów i przepustów. Kończy się budowa dwóch wiaduktów nad torami. Obok kursujących pociągów widać prace na mostach i wiaduktach na szlaku Opoczno Południe - Pilichowice (łódzkie).
– Czas przejazdu ze stolicy do Krakowa i Katowic skróci się do poniżej dwóch godzin – zapewnił wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Dążenia do osiągnięcia takiego czasu podróży mogą jednak utknąć w wąskim gardle, jakim jest stacja Psary wraz z odgałęziającą się tu jednotorową łącznicą do Starzyn, którą z Centralnej Magistrali Kolejowej zjeżdżają pociągi kierujące się w stronę Krakowa. O potrzebie rozbudowy tej łącznicy mówiono już w w chwili ukończenia budowy magistrali
Łącznica Czarnca – Włoszczowa Północ zwiększy możliwości podróży koleją. Połączy Centralną Magistralę Kolejową (linia nr 4) z linią Kielce – Fosowskie (linia 61). Ułożono już pierwszy odcinek toru. Inwestycja o wartości ponad 40 mln zł jest współfinansowana ze środków RPO Województwa Świętokrzyskiego.
Pociągi pojadą z prędkością 250 km/h. Szef PKP podaje datę: grudzień 2023
Trwają prace nad podniesieniem prędkości polskich pociągów do 250 hm/h. Prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, Ireneusz Merchel, poinformował, że Centralna Mistrala Kolejowa powinna być gotowa do procesu certyfikowania takiej prędkości już w grudniu 2023 roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum