W poniedziałek radni Sejmiku Woj. Podkarpackiego zgodzili się na realizację studium wykonalności Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Cała inwestycja, która skomunikuje rejony wokół Rzeszowa, kosztować ma ponad 300 mln zł.
Równolegle toczy się postępowanie na modernizację stacji Rzeszów Główny i Zachodni, w którym nie widać choćby dodatkowych torów odstawczych za peronami dla autobusów szynowych kolei aglomeracyjnej.
Oprócz tego niezależnie toczy się dyskusja o wspólnym centrum przesiadkowym na terenach kolejowych.
Oczywiście wszystkie projekty niezależne od siebie i niestety mało wierzę w szansę ich "komplementarności".
Dodajmy jeszcze kto-co. Kolej aglomeracyjna - UM + PR, modernizacja PKP PLK, centrum - miasto + PKP SA - to się nie może dać połączyć.
Radni Sejmiku Województwa Podkarpackiego wyrazili zgodę na opracowanie studium wykonalności projektu pod nazwą Podmiejska Kolej Aglomeracyjna. Ma ona powstać do 2023 roku.
PiS ma pomysł na kolej aglomeracyjną. Między Rzeszowem a gminami z okolic Dębicy, Kolbuszowej, Przeworska i Strzyżowa pasażerów mają wozić szybkie szynobusy.
Chodzi o dobudowanie pewnej ilości przystanków i zakup nowego taboru plus budowa krótkiej linii na lotnisko (żeby nie było: koło lotniska jest strefa ekonomiczna). Do tego niebawem remont/modernizacja odcinka linii 106 między Boguchwałą i Czudcem. To jedyny fragment jak na razie nie wyremontowany.
do tego dojdzie remont i rozbudowa drogi Rzeszów-Babica.Zobaczymy jaka wtedy ofertę zaproponują PR...obecna oferta 2pary pociągów rano z Jasła do Rzeszowa to za mało!
Podkarpacie: ŁKA wzorem dla rzeszowskiej kolei aglomeracyjnej.
Chęć odkorkowania dróg, szczególnie w stolicy regionu, a z drugiej strony – poprawy komfortu podróżowania koleją po regionie – to główne motywy decyzji o utworzeniu Podkarpackiej (alternatywnie: Rzeszowskiej lub Podmiejskiej) Kolei Aglomeracyjnej. Władze województwa podkarpackiego zamierzają korzystać z doświadczeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, której trzyletnią działalność uważają za przykład dobrego funkcjonowania przewoźnika samorządowego. W projekcie biorą udział także gminy położone wzdłuż linii zbiegających się w rzeszowskim węźle.
Podpisano umowę na budowę Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej.
Ponad 300 mln zł kosztować będą inwestycje, które powstaną w ramach budowy Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej (PKA) na Podkarpaciu. Wśród inwestycji, które powstaną będą m.in. parkingi, chodniki i drogi dojazdowe do przystanków kolejowych.
Jest drugi przetarg na budowę Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej w Rzeszowie.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły drugi przetarg na zaprojektowanie i budowę Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej w Rzeszowie wraz z linią do portu lotniczego Rzeszów-Jasionka. Pierwsze postępowanie unieważniono z powodu przekroczenia budżetu.
Mimo że wybrany został wykonawca prac w ramach Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej PKP Polskie Linie Kolejowe nie mogą podpisać z nim umowy. A to za sprawą odwołania, które złożyły do KIO inne firmy.
Za niemal 300 mln zł powstanie Podmiejska Kolej Aglomeracyjna wokół Rzeszowa
Blisko 300 mln zł kosztować będzie budowa wokół Rzeszowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. W ramach inwestycji powstanie m.in. nowy tor, który połączy lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce ze stolicą Podkarpacia. Budowa PKA ma się zakończyć w 2023 r.
W poniedziałek podpisana została umowa z wykonawcą - Przedsiębiorstwem Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie.
Od 1 stycznia rusza Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna. 74 nowe połączenia
W godzinach szczytu co 30 minut, a poza nimi – co godzinę. Natomiast w weekendy co dwie godziny – od 1 stycznia 2021 roku rusza Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna. Na razie na trzech liniach.
W Rzeszowie powstanie baza do obsługi podkarpackich pociągów. Jak idzie projekt PKA?
Na Podkarpaciu rusza budowa zaplecza technicznego dla pociągów. To kolejny etap realizacji zadania związanego z budową systemu Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w grudniu wartą 300 mln zł netto umowę na budowę i modernizację linii kolejowych oraz infrastruktury przystankowej w ramach projektu Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Cała PKA obejmuje kilka części. Wystartowała już pierwsza część połączeń pod tym szyldem - od stycznia pociągi przewiozły już już ponad 70 tys. pasażerów. - Pociągi kursują w relacjach Rzeszów-Dębica-Rzeszów, Rzeszów-Przeworsk-Rzeszów oraz Rzeszów-Strzyżów-Rzeszów. Liczba pasażerów będzie się jednak z czasem zwiększać – mówi marszałek Władysław Ortyl. Rusza też budowa zaplecza technicznego dla składów.
Rzeszów robi kłopoty kolei aglomeracyjnej. Prezydent chce rozmów z marszałkiem.
Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna to projekt realizowany przez samorząd województwa podkarpackiego wraz z szesnastoma jednostkami samorządu terytorialnego, w tym oczywiście z Rzeszowem, który wydaje się być największym beneficjentem tej inwestycji. Dzięki niej siatka połączeń kolejowych w rejonie Rzeszowa będzie mocniej rozwinięta, co może wpłynąć na odciążenie ruchu samochodowego w mieście. Miasto Rzeszów do tej pory zobowiązało się do partycypowania w realizacji PKA pod kątem przygotowania infrastruktury towarzyszącej, czyli m.in. parkingów, miejsc dla rowerów czy zatok autobusowych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum