Budowę, przebudowę bądź modernizację dwustu „Przystanków Prezydenckich” zapowiedział podczas konferencji prasowej w miejscowości Józefin, prezydent Andrzej Duda. Minister Andrzej Adamczyk zapowiedział, że projekt zostanie zrealizowany w 5 lat.
Skandal!
Przecież kolejowy przystanek osobowy Mława Miasto, pokazany na mapie istnieje od kilkunastu lat. 3 km dalej istnieje od wieków stacja kolejowa Mława.
Co ten kłamliwy PiS chce nam wcisnąć?
Teraz wiem. Chodzi o wydłużenie peronów na kolejowym przystanku osobowym Mława Miasto. Natomiast nie wiem dlaczego też do programu wpisano stację kolejową Mława. Na tej stacji perony są odpowiednio długie.
Choć Józefin jest przecięty linią Siedlce – Warszawa, to nie ma w tej miejscowości przystanku kolejowego. To właśnie w Józefinie 7 maja 2020 r. prezydent Andrzej Duda i minister infrastruktury Andrzej Adamczyk ogłosili program przewidujący budowę nowych przystanków na sieci kolejowej.
Program przystankowy po konsultacjach. Gdzie powstaną nowe perony?
Ministerstwo Infrastruktury zakończyło konsultacje publiczne dotyczące Programu budowy i modernizacji przystanków kolejowych na lata 2020–2025. Uwagi można było zgłaszać od końca listopada 2020 do 2 stycznia 2021. Ministerstwo odniosło się właśnie do bardzo licznych uwag dotyczących programu.
Poznaliśmy listę 355 inwestycji w ramach rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych. Na liście podstawowej są 173 lokalizacje, a na liście rezerwowej 182.
Kolej na Podkarpaciu bardziej dostępna dzięki Programowi Przystankowemu
Dodatkowy przystanek w Przemyślu, nowe perony na stacjach Hurko i Medyka, przejście pod torami w Żurawicy zwiększą dostępność mieszkańców do kolei w woj. podkarpackim. Podróżni wygodniej pojadą w kierunku Rzeszowa, Krakowa i Medyki. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetargi o szacowanej wartości ponad 13 mln zł na inwestycje w ramach Rządowego Programu Przystankowego na lata 2021–2025.
PKP PLK otworzyła kolejne trzy przetargi w ramach programu przystankowego. Dotyczą one budowy przystanków w zamieszkanym przez 237 osób Patrzykowie, w Białężycach pod Wrześnią oraz w Zgierzu Rudunkach. Przebudowane mają zostać przystanki Słupca, Złocieniec, Łubowo i Recz Pomorski.
Nowy przystanek PKP w Mirkowie. Ma obsługiwać trasę między Wrocławiem a Oleśnicą
Mieszkańcy Mirkowa zyskają dostęp do kolei na linii do Wrocławia i w kierunku Oleśnicy (linia kolejowa nr 143). Nowy przystanek powstanie między stacjami Wrocław Psie Pole i Długołęka przy ulicy Kiełczowskiej.
Inwestycja realizowana jest z "Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025". Koszt budowy nowego przystanku to blisko 4,8 mln zł netto, a pasażerowie będą mogli skorzystać z niego pod koniec 2023 roku.
Najlepszy dowód na to, że nie powinno rozwijać się kolei w Polsce ponieważ jest przesadnie droga. Gdyby kurował tam autobus komunikacji publicznej wystarczyłby znak drogowy D 15 i jakaś wiata za około 10.000 zł zamiast 4,8 mln zł.
Kolej i kolejarze muszą obniżyć koszty funkcjonowania bo źle się to dla nich skończy. Historia lubi się powtarzać.
Zmiany w Programie przystankowym. Na listę podstawową przesunięto 43 inwestycje
Rząd przyjął zmiany w Programie budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025. Z listy rezerwowej na podstawową zostały przesunięte 43 inwestycje.
Wśród inwestycji, które znalazły się na liście podstawowej Programu znalazły się m.in. budowa nowych przystanków w Krakowie i w Żarach oraz modernizacje istniejących przystanków, m.in. Chełm, Dąbrowa Białostocka i Augustów.
Wątpliwości wokół rządowego programu. Nowe perony, stare rozkłady
Rząd ustami ministra infrastruktury ogłosił sukces: ponad 40 nowych zadań dopisano do podstawowej listy Programu Przystankowego. Ten rządowy projekt, warty miliard złotych, ma zbliżać Polaków do kolei. W parze z nowymi peronami, ławkami i parkingami dla pasażerów nie idą jednak dodatkowe połączenia. - Jeśli wydaje się duże pieniądze na remont przystanków, skąd odjeżdża bardzo mało pociągów, więc korzysta z nich niewiele osób, pojawiają się znaki zapytania - komentuje w rozmowie z Interią Paweł Rydzyński, prezes Stowarzyszenia Ekonomiki Transportu.
Program Przystankowy – pierwsze prace na linii Sokółka – Suwałki
Wygodne podróże w kierunku Białegostoku i Suwałk zyskają mieszkańcy powiatu sokólskiego. Rozpoczęły się prace na przystankach Różanystok i Gliniszcze. W przygotowaniu są kolejne inwestycje na tej linii. Przystanki finansowane z „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025” będą gotowe w tym roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum