Co z polską luxtorpedą? PKP Intercity rozkręca zakupy i modernizację taboru
PKP Intercity w ramach strategii do 2023 r. zakontraktowało już zakupy i modernizację pociągów na kwotę 4,5 mld zł. Nie wiadomo jednak, co z zamówieniami na szybkie składy do 250 km/h.
PKP Intercity z zakontraktowanymi umowami o wartości 5 mld zł
PKP Intercity ma już zakontraktowane umowy wartości 5 mld zł w ramach realizowanej strategii taborowej zakładającej zakup i modernizację nowych pojazdów – poinformował prezes kolejowej spółki Marek Chraniuk podczas uroczystości odbioru ostatniej z 30 nowych lokomotyw Griffin, dostarczonych przez firmę Newag.
PKP Intercity zapowiedziało w ciągu najbliższych dziesięciu lat zakup dwudziestu hybrydowych zespołów trakcyjnych, które mogłyby obsługiwać połączenia także tam, gdzie nie dotarła elektryfikacja kolei.
Deklaracja zakupu padła podczas konferencji prasowej zorganizowanej w związku z podpisaniem 10-letniej umowy na świadczenie przewozów w ramach umowy z Ministerstwem Infrastruktury. Zapytaliśmy PKP Intercity o plan na hybrydy. Na razie informacja cechuje się sporym stopniem ogólności.
To wszystko wygląda tak, jakby MI powiedziało - macie 10 mld zł do wydania, tylko podajcie co za to chcecie kupić.
Pociągi hybrydowe - jakie, no jeszcze nie wiemy, to na jakiej podstawie wiedzą, że je potrzebują, bo jest moda?
Nowe push-pulle, nowe EZT, to lokomotywy, to wagony, totalna sraczka umysłowa.
Żadnego długofalowego planu, wedle hasła "wydamy, co mamy, a nawet więcej".
PKP Intercity bliskie ogłoszenia przetargu na zakup 90 nowych lokomotyw
PKP Intercity jest bliskie ogłoszenia przetargu na zakup do 90 nowych lokomotyw wielosystemowych, które rozpędzą się do prędkości 200 km/h – poinformował Adam Laskowski, Członek Zarządu PKP Intercity podczas wywiadu dla NaKolei.TV.
Na razie mamy pierwszy mały krok w kierunku realizacji zakupu lokomotyw.
CZLoko z umową na manewrówki dla PKP Intercity
PKP Intercity podpisało umowę z czeską firmą CZ Loko na dostawę 10 nowych lekkich lokomotyw spalinowych. [...]
Wartość zamówienia wynosi 39,1 mln zł netto. W ramach kontraktu CZ Loko przeszkoli pracowników przewoźnika z obsługi lokomotyw. Czeski producent taboru udzieli czteroletniej gwarancji i rękojmi na wyprodukowane pojazdy. Umowa będzie realizowana przez okres 24 miesięcy od daty jej podpisania, a dostawa pierwszej z lokomotyw nastąpi w ciągu 18 miesięcy.
"PKP Intercity otworzyło oferty w przetargu na dostawę 10 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych wraz ze świadczeniem usług utrzymania z prawem opcji na dostawę 5 kolejnych pojazdów. Zgłosił się tylko jeden producent – nowosądecki Newag."
Czyli nie będzie "Husarzy" i Vectronów, ale będziemy mieli polską lokomotywę wielosystemową.
Najgorsze będzie dopuszczenie do sieci DB - wiemy, ile lat walczyła PESA z Linkami i SKODA ze swoimi piętrusami.
Jak wrócą odwołane poc. "BWE", NIGHTJET i TALGO to IC stoi pod ścianą, bo dyspozycji jest teraz 5 lok. EU44.
Lok EU44-009 po zderzeniu z naczępą w styczniu 2020 nadal stoi na Olszynce.
@sopek: Tak jak myślałem. Dostawy rozpocznie Newag. Miejmy nadzieję, że na sieć DB homologacja wyjdzie bez problemu, choć niestety patrząc na tamtejsze przepisy antyobywatelskie może być trochę papierologii i odczekiwanie paru miesięcy.
Mimo to oby nie było żadnych problemów z homologacją jak już Newag dostarczy elektrowozy PICom.
PKP Intercity ogłosiło postępowanie w trybie dialogu konkurencyjnego na zakup 63 nowoczesnych, wielosystemowych lokomotyw elektrycznych o prędkości co najmniej 200 km/h. Będzie to jeden z największych projektów taborowych w historii Spółki.
Krajowy Plan Odbudowy (KPO) może przyczynić się do zamknięcia polskiego rynku kolejowego dla konkurencji – alarmuje AllRail, organizacja zrzeszająca prywatnych przewoźników kolejowych w Europie. Chodzi o rządowy projekt przewidujący zakup 38 zestawów kolejowych typu push-pull do przewozów dalekobieżnych oraz 45 lokomotyw z dotacją 482,5 mln euro. Jedynym jej beneficjentem ma być PKP Intercity.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Wysłany: 13-07-2021, 10:22 PKP Intercity kupuje składy piętrowe typu push-pull
PKP Intercity ogłosiło przetarg na zakup 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi oraz świadczeniem usług utrzymania lokomotyw wielosystemowych.
Skoro temat o nowym taborze to takie pytanie mam, może ktoś wie: czy zmodernizowane wagony (mam na myśli głównie 174A oraz 140A-20 bo tymi najczęściej jeżdżę) mają jakiś przełącznik trybu klimatyzacji (obieg otwarty/zamknięty, coś jak w samochodzie)? Pytam, bo mam wrażenie, że w tym roku za każdym razem gdy jadę to klima w tych wagonach działa dość słabo (nie jest gorąco, ale mogłoby być chłodniej) i zastanawiam się, czy z powodu epidemii nie została przełączona na obieg otwarty (z tego co pamiętam sprzed pandemii z 2019 roku w wagonach tego samego typu można było zrobić porządną lodówę jak się ustawiło na minimum).
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dostawę 10 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych wraz ze świadczeniem usług utrzymania z prawem opcji na dostawę 5 kolejnych pojazdów. Pojazdy wyprodukuje Newag.
Intercity to jednak stan umysłu, takie same 111A-20 z drugiej partii oczywiście musieli pomalować inaczej (szare, niebieskie drzwi). I znowu będą pstrokate pociągi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum