Urząd Transportu Kolejowego opublikował powiadomienie RegioJet o planowanym uruchomieniu pociągu międzynarodowego na trasie Warszawa Wschodnia – Ostenda.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Ruszyły wszystkie nocne pociągi ÖBB. Także z Wiednia przez Wrocław do Berlina
24 maja Koleje Austriackie ponownie uruchomiły pełną siatkę pociągów międzynarodowych. Nowością jest pociąg do Amsterdamu, który po raz pierwszy wyruszy do Holandii właśnie dzisiaj.
Renesans nocnych pociągów. Dziesiątki tysięcy chętnych
Koleje Austriackie (ÖBB) odnotowują rosnące zainteresowanie przejazdami pociągami nocnymi. W ostatnich dwóch tygodniach sprzedano prawie 50 tys. biletów. Największą popularnością cieszy się połączenie z Wiednia (przez St. Pölten) i Innsbrucku (przez Monachium) do Amsterdamu. Już sam premierowy przejazd pociągu był szeroko komentowany w mediach, nie tylko branżowych. Większe zainteresowanie spowodowane jest też znoszeniem obostrzeń w Austrii, Niemczech i w Niderlandach.
... a we Francji pojawia się zupełnie nowy operator pociągów nocnych, rzec można - luksusowych. Mają być sprzedawane nie miejsca w przedziale sypialnym, ale przedziały-pokoje jak w hotelach. Zresztą poczytajcie pod linkiem:
Kolej chce nocą podebrać pasażerów liniom lotniczym.
Reaktywacja nocnych międzynarodowych pociągów, które nie tak dawno skreślano w Europie z rozkładów jazdy, coraz bardziej się rozkręca. W ostatni piątek prywatny przewoźnik FlixTrain uruchomił nocne połączenia między Monachium, Berlinem i Hamburgiem. Pociąg wyjeżdża ze stolicy Bawarii tuż przed północą, w Hamburgu melduje się o 10 rano. W promocji można kupić bilety już za niecałe 5 euro. Także w piątek austriacki przewoźnik ÖBB uruchomił z myślą o urlopowiczach nocne połączenie EuroNight z Bratysławy, Wiednia i Grazu do chorwackiego Splitu. Za miejsce siedzące płaci się 30 euro, za sypialne 70 euro. Specjalnym wagonem można też zabrać samochód.
Połączenia nocne – renesans kształtujący nowe oblicze kolei
Wzrost zainteresowania międzynarodowymi połączeniami nocnymi jest fenomenem kształtującym nowe oblicze europejskiej kolei. Pasażerowie chcą podróżować kuszetkami i wagonami sypialnymi po Europie. Oczekują jednak prostej i atrakcyjnej oferty, a to wymaga prokonsumenckiego podejścia do oferty. Prywatni przewoźnicy mają to w swoim DNA, a dawni monopoliści szybko się uczą, czego dowodem jest ÖBB.
Samoloty na tory: czy nocne pociągi zmienią to, jak podróżujemy po Polsce i Europie?
W Europie coraz częściej mówi się o zastąpieniu krótkodystansowych lotów nocnymi pociągami z powodów związanych z ochroną środowiska i redukowaniem emisji. Powstają więc nowe połączenia. Sprawdzamy, czy Polska nadąża za tym trendem (i dlaczego, niestety, nie).
ÖBB: Nightjet Wiedeń-Monachium-Paryż startuje 13 grudnia
We współpracy z SNCF i DB, ÖBB od 13 grudnia 2021 r. będzie kursować trzy razy w tygodniu Nightjet z Wiednia do Paryża. Rezerwacja biletów wystartowała 28 września.
Nowe pociągi Nightjet. Z Wiednia do Paryża i z Amsterdamu do Zurychu
W nowym rozkładzie jazdy 2021/2022, który wszedł w życie 12 grudnia, rozpoczęły kursowanie dwa nocne pociągi. Uruchomił je lider we wprowadzeniu tego rodzaju połączeń – Koleje Austriackie.
28 stycznia ze szwedzkiego Malmö, wyruszył nocny pociąg w swój dziewiczy kurs w austriackie Alpy
Szwedzki prywatny operator transportowy Snälltåget uruchomił nocny pociąg pasażerski z Malmö (Szwecja) do Zell am See i Salzburga w Austrii, który był planowany już rok temu, ale został przełożony ze względu na obecną sytuację epidemiologiczną. Latem 2021 roku Snälltåget wprowadził planowane wcześniej, a także opóźnione pandemią nocne połączenie Sztokholm - Kopenhaga - Berlin.
Po 28 latach Koleje Szwedzkie uruchomiły nocne międzynarodowe połączenie kolejowe z Danią i Niemcami. SJ zaliczyły jednak falstart i pociąg jest zestawiony tylko z dwóch wagonów.
České dráhy wprowadzają ČD Night i nowe nocne połączenie Praga - Zurych
Transport nocny przeżywa w Europie swój renesans. Na liniach europejskich pojawiają się nowe usługi nocne, budowane lub modernizowane są wagony sypialne, a coraz więcej krajów finansuje usługi nocne jako obowiązkową usługę publiczną. Nocne usługi dalekobieżne są postrzegane jako przyjazna dla środowiska alternatywa dla podróży lotniczych oraz jako wygodny środek transportu na duże odległości. České dráhy aktywnie uczestniczą w tym rozwoju. Modernizują swoje wagony, poprawiają usługi i poszerzają ofertę połączeń.
European Sleeper zapowiada uruchomienie od 25 maja nocnych połączeń z Brukseli przez Antwerpię, Rotterdam, Amsterdam do Berlina. Nowa usługa ma być dobrze skomunikowana z połączeniami Eurostar z Londynu.
Nocne pociągi z Amsterdamu do Barcelony. Jest zgoda KE
Z początkiem lutego Komisja Europejska (KE) ogłosiła, że poprze inicjatywę firmy European Sleeper ws. uruchomienia pociągu nocnego między Amsterdamem a Barceloną jako jeden z 10 pilotażowych projektów w Unii Europejskiej, które mają na celu rozwój europejskiej kolei transgranicznej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum