Polska, Czechy, Słowacja i Węgry zostaną połączone koleją wysokich prędkości?
Reprezentujący kraje Grupy Wyszehradzkiej ministrowie transportu bądź ich przedstawiciele podpisali we wtorek w Bratysławie deklarację o połączeniu Polski, Czech, Słowacji i Węgier koleją wysokich prędkości.
Jakie będą koleje dużych prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego?
Zakończył się pierwszy etap regionalnych konsultacji ws. przebiegu kolejowych linii dużych prędkości prowadzących do Centralnego Portu Komunikacyjnego - poinformowała spółka CPK. Jak dodano, we wrześniu mają się odbyć spotkania w tej sprawie w kolejnych siedmiu województwach.
Dużą prędkością przez Śląsk. Jakie KDP na południu kraju?
Tematem ostatnich miesięcy stała się koncepcja tzw. szprych, czyli sposobu obsługi przyszłego nowego portu lotniczego pod Warszawą. Koncepcja ta zakłada, że uruchomione zostałyby połączenia kolejowe z różnych regionów Polski zbiegające się promieniście w porcie lotniczym. Relacji takich byłoby 12 i części pokrywały się z istniejącymi trasami pociągów. Inne były wytrasowane na nowo, przy czym część z nich wymagałaby budowy nowych linii, które uzupełniałyby obecną sieć kolejową.
W planach rozwoju Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T dla kolei dużych prędkości aglomeracja kalisko-ostrowska jest jednym z jej punktów węzłowych. Koncepcja Centralnego Portu Komunikacyjnego, która zakłada ukierunkowanie sieci kolejowej w Polsce na obsługę przyszłego portu lotniczego pod Warszawą, takiego węzła nie przewiduje. Warto więc przypomnieć, jakie były przesłanki projektowania sieci TEN-T w Polsce w tym regionie.
Francja pomoże Polsce zaprojektować Kolej Dużych Prędkości
Koleje Francuskie SNCF będą nam doradzać przy wytyczaniu szybkich tras kolejowych. Konsultacje będą współfinansowane przez Komisję Europejską
Współpracę z francuskimi kolejami SNCF podejmie spółka CPK, która zajmuje się przygotowaniami do budowy portu przesiadkowego w Baranowie. Oprócz realizacji samego lotniska, będzie ona odpowiedzialna za budowę nowych tras kolejowych m.in. szybkiej linii z Warszawy do Łodzi.
Z Warszawy do Wrocławia w dwie godziny. W 2030 roku ruszy kolej dużych prędkości
– Naszym celem jest, aby linia „Y” od Warszawy do Wrocławia i Poznania była zbudowana do 2030 roku. Oznaczać to będzie budowę około 470 kilometrów nowej linii kolejowej – zdeklarował Piotr Malepszak, członek zarządu spółki CPK odpowiedzialny za komponent kolejowy. Nowa trasa połączy stolicę, Centralny Port Komunikacyjny i Łódź z Wrocławiem i Poznaniem.
Kolej dużych prędkości będzie bezpieczna pod warunkiem zachowywania wszystkich obowiązujących standardów i przestrzegania procedur – powiedział w wystąpieniu podczas Forum Bezpieczeństwa Kolejowego dr Jan Raczyński z Instytutu Kolejnictwa. Według przedstawiciela IK zmierzenie się z nowymi wyzwaniami w tym zakresie będzie łatwiejsze dzięki czerpaniu z doświadczeń państw, które swoje systemy KDP eksploatują od kilkudziesięciu lat. Należy też być przygotowanym na nadchodzące zmiany w przepisach europejskich, mające dostosować otoczenie prawne kolei do coraz bardziej zaawansowanych technologii cyfrowych.
Kolej dużych prędkości przez całą Europę. Czy wielka inwestycja wydźwignie kontynent z kryzysu?
Kolej dużych prędkości łącząca europejskie stolice to jeden z pomysłów na naprawę europejskiej gospodarki. Według ekspertów najpierw trzeba jednak skupić się na poprawie krótszych połączeń.
Prosimy o poparcie koncepcji społecznej, prostującej wygiętą przez polityków trasę przyszłej kolei dużych prędkości Katowice - Ostrawa
Trzeba pamiętać, że jest to ważna sprawa dla regionu, Śląska, Polski i Europy.
Dziękujemy !
https://www.petycjeonline.com/emb/304155
Rząd zainwestuje 200 mld zł w kolej dużych prędkości w całym kraju
200 mld zł inwestycji w całym kraju dotyczące m.in. infrastruktury drogowej i kolejowej - zapowiedział w poniedziałek premier Mateusz Morawiecki podczas spotkania na placu budowy odcinka kolei dużych prędkości w ramach CPK, na stacji Warszawa Zachodnia.
Rząd zainwestuje 200 mld zł w kolej dużych prędkości w całym kraju
200 mld zł inwestycji w całym kraju dotyczące m.in. infrastruktury drogowej i kolejowej - zapowiedział w poniedziałek premier Mateusz Morawiecki podczas spotkania na placu budowy odcinka kolei dużych prędkości w ramach CPK, na stacji Warszawa Zachodnia.
Rząd zainwestuje 200 mld zł w kolej dużych prędkości w całym kraju
Jak dla mnie to ten projekt brzmi zbyt optymistycznie w tytule i treści aby był prawdziwy. Najważniejszą kwestią budowy kolei dużych prędkości jest region.
Każde województwo ma różnorodną sieć kolejową i część głównych magistrali kolejowych mogłaby odgrywać rolę do inwestowania w kolej dużych prędkości.
Poza tym czy ktoś nie odnosi wrażenia, że niektóre projekty CPK służą do blokowania kluczowych inwestycji w niektórych regionach ?
Moim zdaniem o wiele bardziej opłaca się inwestować w lokalne linie kolejowe aby przywrócić na nie ruchu pasażerski, a także i towarowy, a potem gdy już połączenia będą rozwinięte można myśleć o KDP w takim regionie.
Spółka CPK jako pierwsza w Polsce opracowała standardy szybkich kolei
Centralny Port Komunikacyjny przedstawił standardy Kolei Dużych Prędkości, opracowane z Instytutem Kolejnictwa i we współpracy z partnerami zagranicznymi. Są one niezbędne do projektowania i budowy tzw. szprych w ramach systemu kolejowego CPK, który będzie spójny z inwestycjami kolejowymi prowadzonymi i planowanymi przez kraje sąsiadujące z Polską.
Z Gdańska do Krakowa w 3 godziny. Kolejowy „ruszt” ma zrewolucjonizować podróżowanie po Polsce
Rusza projektowanie szybkiej trasy łączącej centrum Polski z Trójmiastem. Przejazd z Gdańska do Warszawy ma ona skrócić do ok. 1 godz. 45 min, a do Krakowa do ok. 3 godz.
Przedsięwzięcie będzie w dużej mierze dokończeniem planów z lat 70. XX w., kiedy to zbudowano istniejącą południową część Centralnej Magistrali Kolejowej z Zawiercia na Śląsku do Grodziska Mazowieckiego pod Warszawą. Wówczas na realizację kolejnego odcinka do Trójmiasta zabrakło pieniędzy.
Brytyjska firma Meridian Generic Rail Limited przymierza się do budowy nowoczesnego toru testowego na Dolnym Śląsku.
Meridian Generic Rail Limited to brytyjska firma zajmująca się utrzymaniem, testami i homologacją taboru kolejowego. Już w zeszłym roku Urząd Gminy Węgliniec informował o spotkaniu Burmistrza z przedstawicielami firmy w sprawie "omówienia zakresu inwestycji pod budowę odcinka nowej infrastruktury toru do homologacji pojazdów szynowych dla prędkości do 250 km/h". Teraz sprawy wyraźnie przyspieszyły, bo w ubiegłym miesiącu odbyło się spotkanie Brytyjczyków z mieszkańcami gminy Ruszów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum