A co do tego tymczasowego pociągu do Piły, to się okazuje że dwa wagony pojadą dalej do Kołobrzegu. Czyżby to pierwsze w historii chełmskiej kolei bezpośrednie połączenie w tym kierunku?
Nie zapominaj, że jest to chwilowe.... ochłap, tymczasowe rozwiązanie spowodowane "usterkami techniczno-remontowymi"... do października. Nie przyzwyczajaj się za bardzo.
TLK Zamoyski zostanie skierowany do Chełma przez remont szlaku za Krasnymstawem.
Regio do Zamościa bedzie w relacji Lublin-Krasnystaw a dalej ZKA.
Za IC od Hrubieszowa do Rejowca ZKA.
Jest to ten sam pociąg, ktory aktualnie kursuje w relacji Hrubieszów-Piła-Kołobrzeg a od grudnia pojedzie w relacji Hrubieszów-Piła-Gorzów Wlkp.
Nie mam nic przeciwko TLK Zamoyski w relacji Chełm - Kołobrzeg, pomimo tego, że będzie już po sezonie, ale nie rozumiem dlaczego mają zabierać Lubuszanina. Tak samo mógł spokojnie zostać Roztocze. Ostatnio chciałem dostać się jakoś na Wyczółkowskiego, ale Chełm nie jest z nim skomunikowany, pociąg z Chełma dociera chyba jakiś kwadrans po jego odjeździe. .
śmiało mógłby jeździć zgodnie z planami JAGIEŁŁO w relacji Chełm-Kraków
śmiało mogłoby jeździć ROZTOCZE w relacji Chełm-Bohumin
śmiało mógłby zostać LUBUSZANIN w relacji Chełm-Zielona Góra
śmiało możnaby wydłużyć relacje porannego KIEV-EXPRESSU i CHEŁMIANINA
ale jest zawsze ALE
i pytanie na górze: po co?
po to, by zdobyć na nowo klientów kolei i zachęcić do podróżowania tym środkiem transportu
stabilnymi, pewnymi, skomunikowanymi połączeniamini
.... nikt w centrali za biurkiem nie będzie się przejmował zaściankowym miasteczkiem na krańcu Polski, to nie Przemyśl, to nie Trójmiasto, to nie Szczecin, to Chełm
Narazie "meczymy" MI o połączenie Chełma z południem Polski przynajmniej w weekendy. Czy się uda okaze sie na dniach. Chodzi o wydłuzenie jednego z pociagów z Wrocławia lub Krakowa do Chełma.
Pisałem tez do Urzędu Marszałkowskiego w sprawie połaczenia dotychczasowych połaczeń Lublin-Rzeszów, Lublin-Stalowa Wola w relacje Chełm-Rzeszów i Chełm - Stalowa Wola ale niestety urząd wychodzi z założenia, ze połaczenia mają byc w miare krótkie zeby niwelowac ewentualne opóźnienia. Odpowiedz urzedu to jeden wielki "bełkot"/ Widać, ze za dział transportu odpowiadaja ludzie bez pasji kolejowej , wszystko ma byc na zasadzie, ze pociagi kursuja a czy potencjalnym pasazerom dana siatka połaczeń sie podoba to juz nie ich sprawa bo przeciez komu chciałoby sie usiąść i pochylic nad tematem. Lubelski urzad własciwie nigdy nie przeprowadza konsultacji.
[ Dodano: 25-08-2021, 08:58 ]
Posłanka wysłała pytania ministerstwu infrastruktury odnośnie rozkładu Intercity 2021/22
1. Czy obecny rozkład kolejowy PKP Intercity dla Chełma zostanie utrzymany w kolejnym rozkładzie 2021/2022 (tj. trzy połączenia do Warszawy, w tym jedno do Zielonej Góry)?
2. Czy jest możliwość wydłużenia do Chełma jednego z pięciu połączeń Wrocław-Lublin lub Kraków-Lublin (jeśli nie codziennie to przynajmniej w weekendy)? O takie połączenia bardzo proszą mieszańcy Chełma i okolic, w czasie spotkań.
3. Czy planowane jest przywrócenie połączeń na odcinku Kowel-Chełm we współpracy z Kolejami Ukraińskimi?
Otrzymała następującą odpowiedź:
"Uprzejmie wyjaśniam, że zgodnie z zapisami Regulaminu sieci 2021/2022 (załącznik 8.1) dostępnego na stronie „PKP Polskie Linie Kolejowe” S.A. (dalej: „PKP PLK”, „zarządca infrastruktury”) rozkład jazdy pociągów 2021/2022 jest obecnie w fazie konstrukcji przez zarządcę infrastruktury na podstawie wniosków, które aplikanci zobowiązani byli złożyć do 12 kwietnia br.
Na obecnym etapie konstrukcji Rocznego Rozkładu Jazdy 2021/2022 nie ma już możliwości zgłaszania
uwag lub proponowania zmian do nowej oferty przewozowej. W związku z tym nie jest możliwe
wprowadzenie proponowanych przez Panią Poseł zmian do przyszłorocznego rozkładu jazdy. Ponadto
informuję, że z uwagi na ograniczenia wynikające z przyjętego limitu rekompensaty na lata 2022-2024 wprowadzanie zmian mających wpływ na wzrost pracy eksploatacyjnej będzie możliwe po tym okresie.
Ponadto w związku z tym, że konstrukcja rozkładu jazdy edycji 2021/2022 jeszcze się nie zakończyła, ostateczny kształt przyszłej oferty przewozowej dla stacji Chełm może ulec zmianie.
Dodatkowo informuję, że zgodnie z harmonogramem opracowania rocznego rozkładu jazdy pociągów
obowiązującego od 12 grudnia 2021 r. do 10 grudnia 2022 r. (załącznik 8.1. Regulaminu sieci 2021/2022), zarządca infrastruktury kolejowej jako podmiot odpowiedzialny za opracowanie rocznego rozkładu jazdy, najpóźniej w dniu 13 września 2021 r. przekazuje powiadomienie o przydzielonych trasach pociągów. Jest to etap końcowy konstrukcji, w którym możliwe będzie podanie zatwierdzonych połączeń do realizacji w RRJ 2021/2022.
W odniesieniu do pytania dotyczącego planów przywrócenia połączeń na odcinku Kowel – Chełm we
współpracy z Kolejami Ukraińskimi informuję, że gromadząc informacje do odpowiedzi na przedmiotowe zapytanie, Ministerstwo Infrastruktury nie otrzymało informacji o zamierzeniach strony ukraińskiej co do wznowienia przedmiotowych połączeń. Wyjaśniam, że mając na uwadze międzynarodowy charakter tych połączeń, zaangażowanie Kolei Ukraińskich jest konieczne.
Jednocześnie przypominam o inicjatywie utworzenia Spółki PKP LCHS Sp. z o.o. powstałej, na mocy
podpisanego w dniu 17 maja 2019 r. listu intencyjnego pomiędzy władzami Chełma i PKP S.A., w celu aktywizacji rozwoju kolejowych przewozów ładunków po szerokotorowej linii kolejowej nr 63. Spółka PKP LHS Sp. z o.o. jako założyciel PKP LCHS Sp. z o.o., dla której przyjęto model funkcjonowania, w postaci podmiotu łączącego funkcję zarządcy infrastruktury kolejowej z funkcją przewoźnika kolejowego, poinformowała, że na obecnym etapie nie zakłada się wznowienia ruchu pasażerskiego po szerokotorowej linii kolejowej nr 63 po ewentualnym jej wniesieniu do PKP LCHS Sp. z o.o.
Ponadto informuję, że pociąg nr 751/752 relacji Zdołbunow – Chełm – Zdołbunow został odwołany przez Koleje Ukraińskie od dnia 19 czerwca 2019 r. z powodu konieczności uiszczania podatku od towarów i usług od oleju napędowego znajdującego się w zbiornikach autobusu szynowego obsługującego ww. pociąg.
Rozmowy Ministerstwa Finansów RP oraz Ministerstwa Infrastruktury RP z odpowiednim dyrekcjami
generalnymi Komisji Europejskiej na ten temat doprowadziły do uzyskania informacji, że intencją KE nie jest
wprowadzanie zwolnień podatkowych w zakresie VAT w odniesieniu do transportu kolejowego a raczej uchylenie obowiązujących zwolnień, które dotyczą innych rodzajów transportu. Dodatkowo Ministerstwo Finansów RP wskazało w tej sprawie, że prawodawstwo unijne umożliwia podatnikowi odliczenie podatku VAT naliczonego przy zastosowaniu odpowiednich rygorów."
Na inne zapytanie odnośnie remontu dworca w Chełmie, minister odpowiedział, ze rozpoczecie prac w IQ 2022
Ale urzędniczy bełkot w tej odpoweidzi, szczególnie w pierwszej części. Nikt nie prowadzi konsulatcji, a potem piszą, że nie ma możliwości naniesienia zmian i uwzględnienia propozycji. Projekt rozkładu okryty tajemnicą, nic nikt nie wie, a potem zawsze można powiedzieć, że nie ma możliwości wprowadzenia korekt i na wszelki wypadek, że wszystko się może zmienić.... mam wrażenie, że Ci urzędnicy żyją jeszcze w epoce carskiej rosji.... albo i współczesnej...
[ Dodano: 14-09-2021, 12:26 ]
W nowym rozkładzie od grudnia też jest to samo. KievExpress stoi w Lublinie 20 min jadąc do Warszawy i 23 minuty gdy wraca. Poszaleli, oni normalnie sobie pogwizdują i kpią z pasażerów i ich czasu, a potem się dziwią, że nie ma nikogo w wagonach.
[ Dodano: 18-10-2021, 12:33 ]
Już po ZAMOJSKIM... dzisiaj już wraca do Hrubieszowa
[ Dodano: 14-12-2021, 15:20 ]
już KUJAWIAK zamiast LUBUSZANINA.... a tu cisza....
Czyli Chełm w nowym rozkładzie po staremu?
Kiev Express, Kujawiak i Chełmianin
Nie postarali się o nic nowego.... kiedyś Jagiełło miał być, nawet był w rozkładzie, który nie ruszył z uwagi na zamknięcie linii Lublin-Dęblin
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum