Nie opłaca się jeździć na fip we Włoszech, dopłata z taryfy regionalnej do każdej wyższej kategorii pociągu. Taniej wyjdą wcześniej kupione bilety promocyjne.
Do pociągów regionalnych R i RV nie ma dopłat , do pociągów IC jest dopłata 3 euro , w pociągach ICN siedzące dopłata 3 euro, do kuszetek 41 euro a do sypialnych T3 48 euro - sprawdzone w tym roku , dopłaty kupowałem przez strone Trenitalia.com - oczywiscie mowa o dopłatach do FIP.
Na szybkie pociągi przewoznika Trenitalia czyli FB , FR , FA dopłaty 25 euro.
Więc nie rozumie dlaczego sie nie opłaca jezdzic ? Dopłaty w wysokości 3 euro to nie jest jakas tragednia. Do tych szybkich pociągów faktycznie jest sporo.
Jechałem IC Venezia-Florencja (3 euro), ICN (Inter City Notte) Florencja-Tropea sypialny T3 48 euro, IC Ricadi-Roma Termini 3 euro.
Na szybkie pociągi FB , FR , FA dopłaty 10 euro. Tyle płaciłem wiosną tego roku. Problemów z kupnem dopłaty do biletu za tą cenę i podczas ich kontroli w pociągu nie było.
Ktoś był ostatnio. Podobno teraz płaci się cambcio servizo czy jakoś tak czyli różnicę między bazową ceną danego pociągu a ceną pociągu regio. Ktoś potwierdzi, zaprzeczy?
I drugie, RJ Wieden - Venezia. Wymaga jakieiś dopłaty (prócz 10/15E do kuponu na OBB) ?
Te doplaty wielkosci roznicy pomiedzy taryfa osobowa a ekspresowa byly juz w 2017 roku. Niektorzy konduktorzy o tym nie wiedza i uznaja miejscowki do interraila za 10 eur. Ale jak sie trafi na ogarnietego to walnie doplata nawet za 100 EUR - roznica miedzy regio a FR + prowizja. Nie warto ryzykowac, lepiej kupic bilet promocyjny w cenie do 50 eur.
Ktoś był ostatnio. Podobno teraz płaci się cambcio servizo czy jakoś tak czyli różnicę między bazową ceną danego pociągu a ceną pociągu regio. Ktoś potwierdzi, zaprzeczy?
I drugie, RJ Wieden - Venezia. Wymaga jakieiś dopłaty (prócz 10/15E do kuponu na OBB) ?
Pozdrawiam
Jak, co i w jaki sposób kupować (oraz sprawdzać ceny) masz tutaj:
Aanniiaa, w pewnych sprawach i Brytyjczycy mają błędy. Pytałem też o praktykę bo nawet polrail serwis nie wie za wiele o tych dopłatach. No i wciąż nie wiem jak z tym RJ Wiedeń Wenecja
Aanniiaa, w pewnych sprawach i Brytyjczycy mają błędy. Pytałem też o praktykę bo nawet polrail serwis nie wie za wiele o tych dopłatach. No i wciąż nie wiem jak z tym RJ Wiedeń Wenecja
Na RJ kupiłam online dopłatę do FIP za 10 euro (+w pociągu ogólna dopłata 24-godzinna do RJ):
A z POLRAIL-em to dopiero uważaj, bo oni ładnie potrafią ludzi wykiwać np.: z godziną odjazdu (nie mówię, że złośliwie, ale fakt partactwa pozostaje partactwem).
[ Dodano: 19-08-2021, 21:02 ] aanniiaa, Czy jest jakiś inny sposób niż kupienie miejscówki w kasie na pociąg we Włoszech? Nie umiem się już drugi dzień dogadać z Włochami w kasie nie pomaga to ze na Sycylii mało kto mówi po angielsku. Chcą cały czy sprzedać nam bilet w formie zniżki na kartę a nie jako miejscówkę, więc faktycznie wychodzi po 40/50 euro i nie wiem jak to zrobić inaczej. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam
[ Dodano: 19-08-2021, 21:02 ] aanniiaa, Czy jest jakiś inny sposób niż kupienie miejscówki w kasie na pociąg we Włoszech? Nie umiem się już drugi dzień dogadać z Włochami w kasie nie pomaga to ze na Sycylii mało kto mówi po angielsku. Chcą cały czy sprzedać nam bilet w formie zniżki na kartę a nie jako miejscówkę, więc faktycznie wychodzi po 40/50 euro i nie wiem jak to zrobić inaczej. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam
EDIT:
Jak dla mnie wygląda to tak:
1) na stronce wybierasz ulgę "Diritto Ammissione";
2) po jej wybraniu pojawia się komunikat z czerwonym wykrzyknikiem, że to ulga "Offer for holders of CLC (not belonging to FS)"; dokument CLC (Carte di Libera Circolazione) to ichniejsza legitymacja kolejowa;
3) kupujesz bilet, przy czym sprawdź czy przypadkiem bilet promocyjny ogólnodostępny nie jest tańszy.
aanniiaa,
Znalazłem dzięki wielkie, wychodzi 25 euro czyli w sumie tak jak pisali koledzy wyżej, zastanawiam się tylko czy credential number to numer biletu fip czy tej legitymacji fip.
aanniiaa,
Znalazłem dzięki wielkie, wychodzi 25 euro czyli w sumie tak jak pisali koledzy wyżej, zastanawiam się tylko czy credential number to numer biletu fip czy tej legitymacji fip.
Ja zawsze wpisuję ten jeden ogólny numer książeczki FIP. Ważne, żeby dało się go powiązać z nazwiskiem posiadacza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum