A ja wyrażę nietypową , bo odmienną opinię.
Niestety ale nie widzę sensu jej reaktywacji.
Uważam, że po części przez PKM nie ma ona racji bytu.
Ponadto jako piechur kolejowy po nieczynnych liniach nie zauważyłem potencjału ludzkiego dla tej linii.
Większy potok pasażerski występowałby raczej właśnie jedynie od Straszyna.
Obecnie realnie największa miejscowość trasy czyli Kolbudy (Żukowo i Kartuzy odpadają dzięki PKM) dzięki inwestycjom tramwajowym w południowej części Gdańska ma dobry dojazd do Gdańska komunikacją autobusową +tramwaj i nie korzystałoby w wystarczającej ilości z pociągu.
Mieszkańcy Pomorza szturmują pociągi. Nikt w Polsce nie jeździ koleją tak często.
Z raportu opublikowanego przez Urząd Transportu Kolejowego wynika, że mieszkaniec Pomorza w ciągu jednego roku korzysta z transportu kolejowego ponad 21 razy. To najwięcej w kraju. Dla porównania, podróżni z Podlasia i Podkarpacia jeżdżą koleją zaledwie 1,3-1,5 razy w roku. Władze województwa zapowiadają przy tym kolejne inwestycje w rozwój pomorskiej kolei.
W dużej mierze to zasługa przewozów aglomeracyjnych SKM,podobnie jest na Mazowszu w okolicach Warszawy,gdzie rozwinięte są przewozy aglomeracyjne.W relacjach stricte regionalnych zapewne już nie jest tak dobrze.
Trafiła mi się podróż PKP PR z Tczewa do... Krzyża, dzięki czemu ominęły mnie przesiadki w Chojnicach i w Pile. Konduktor powiedział że to tylko wyjątkowo. Przydałby się taki bezpośredni do Kostrzyna. Cała linia bez druta. Tyle że...Kociewie by straciło.
Szanse na reaktywację połączenia SKM do Nowego Portu zmalały praktycznie do zera. Kolejarze w ramach modernizacji torów do portu planują rozbiórkę wszystkich przystanków pasażerskich aż do Zaspy Towarowej. Miasto nie było przeciwne planom PKP PLK, choć wzdłuż torów w Letnicy powstają nowe osiedla mieszkaniowe.
Kolej na Pomorzu przeszła w ostatnich latach pozytywną metamorfozę dzięki szeregowi inwestycji – m.in. budowie PKM. W najbliższych latach planowane są kolejne inwestycje, które – co ważne – nie tylko usprawnią ruch na istniejących trasach, ale przede wszystkim pozwolą na zupełnie inne myślenie o kształtowaniu siatki połączeń.
Współpraca z PKP warunkiem powstania kolei na zachód Gdyni.
Władze Gdyni chcą, by transport szynowy do zachodnich dzielnic był poprowadzony od linii 201 i współfinansowany przez Unię Europejską w ramach projektów realizowanych przez PKP PLK. Stosowny wniosek w sprawie ujęcia inwestycji w latach 2021-2027 wpłynął do spółki, skąd trafił do Ministerstwa Infrastruktury. Trwa jego analiza.
Ustawa metropolitalna dla Pomorza. Jakiego transportu publicznego oczekują samorządy?
Bez ustawy metropolitalnej pomorskie miasta i gminy tracą ok. 200 mln zł rocznie, które mogłyby zostać przeznaczone na inwestycje w transport publiczny. Pomorscy samorządowcy wskazują, jakie potrzeby transportowe mają mieszkańcy regionów położonych poza trójmiejską aglomeracją.
7 lat temu (post na samej górze strony) pisałem w negatywnym tonie o ewentualnej rewitalizacji lini kolejowej 224 z Pruszcza Gdańskiego do Kartuz.
Budowa PKM-ki pokazała jak bardzo się myliłem i nie miałem racji. Stała się ona kołem zamachowym rozbudowy regionu wzdłuż trasy.
Tak samo byłoby w tym wypadku, tym bardziej, że tereny te są niezwykle malownicze. Oby bajpas kartuski (tam pociągi osobowe na części trasy 234 nie jeżdżą od 1973 r.)
był początkiem powrotu kolei na nieczynnej od 1994 r. trasie.
W tamtym czasie niejako zazdrościłem woj. kuj - pom gdzie utrzymywano nadal przewozy pasażerskie w Borach Tucholskich. Sytuacja się odwróciła diametralnie. I teraz pozostaje tylko współczuć tamtejszych cięć na skalę nieodnotowywaną od ponad 20 lat , za najgorszych czasów dla PKP i mieszkańców/pasażerów którzy z dnia na dzień zostali całkowicie wykluczeni społecznie przez zamykanie linii.
Pomorze przed szansą rozwoju transportu kolejowego. PKP PLK podpisały List Intencyjny z Ministerstwem Infrastruktury, PKP S.A. oraz władzami Województwa Pomorskiego, dotyczący współpracy przy rewitalizacji infrastruktury oraz przywrócenia ruchu kolejowego na wybranych liniach w regionie, w tym m.in. z Kartuz do Lęborka i z Lipusza przez Bytów do Korzybia.
Linia helska i Kolejowy Pakt dla Pomorza. Dużo niewiadomych
Jednym z elementów „Paktu Kolejowego dla Pomorza” ma być modernizacja linii helskiej. Nad linią gromadzą się jednak czarne chmury. Nie wybrano jeszcze ostatecznego zakresu i tak opóźnionej mocno inwestycji, nie ma też dla niej finansowania. PLK chce zrealizować wydzieloną część prac, by choć trochę ulżyć pasażerom.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum