Opóźnione pociągi między Krakowem i Przemyślem zniechęcają do jazdy po nowej E30
Wykonana olbrzymim kosztem modernizacja magistrali E30 między Krakowem a Rzeszowem i Przemyślem nie jest wykorzystywana przez PKP Intercity – uważają nasi czytelnicy i zwracają uwagę na olbrzymie opóźnienia pociągów jakie mają miejsce na linii.
Postępuje budowa nowego mostu kolejowego nad Wisłą w Krakowie.
W sobotę, w nocy wykonawca montował ciężkie elementy konstrukcji nad ul. Podgórską. Trudna operacja przebiegła sprawnie i z sukcesem. Ważące przeszło 16 ton elementy czekają teraz na zabetonowanie. Na nowym moście znajdzie się nowy tor, po którym poruszać się będą pociągi aglomeracyjne.
Wszystko jest OK. W tej chwili budują tylko most wschodni (1 tor w kierunku Krakowa Głównego; ruch aglomeracyjny + dalekobieżny od strony Skawiny, Zakopanego, Oświęcimia). Jak ruch zostanie przeniesiony na niego to rozpocznie się rozbiórka istniejącego mostu dwutorowego i budowa w jego miejscu nowego, środkowego (2 tory w obu kierunkach; co do zasady ruch dalekobieżny od Krakowa Głównego do Płaszowa i vice versa). Na końcu zostanie wykonany nowy most po stronie zachodniej (1 tor w kierunku Krakowa Płaszowa; ruch aglomeracyjny + dalekobieżny w stronę Skawiny, Zakopanego, Oświęcimia).
Pierwszy z trzech mostów kolejowych przez Wisłę w Krakowie gotowy.
Zakończyła się budowa pierwszego z trzech nowych mostów kolejowych nad Wisłą w Krakowie na modernizowanej linii E30. Według zapowiedzi PKP PLK pociągi pojadą nim w najbliższych tygodniach; wtedy nastąpi rozbiórka starego mostu i budowa w jego miejscu dwóch pozostałych.
Między Krakowem a Podłężem trwa modernizacja linii kolejowej E30 w kierunku Tarnowa i Rzeszowa. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie przyspieszą do 160 km/h.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Trwają prace na przebudowie magistrali przecinającej Kraków.
Trwają prace przy modernizacji magistrali kolejowej E30 przez centrum Krakowa. Inwestycja miała się zakończyć w 2020 roku. Trwa realizacja projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” za przeszło miliard złotych realizowanego w ramach programu CEF „Łącząc Europę”.
XIX-wieczny wiadukt skreślony z rejestru zabytków. Zostanie rozebrany i odbudowany.
Wybudowany w XIX wieku wiadukt kolejowy nad ulicą Dietla w Krakowie zostanie w najbliższym czasie przebudowany. Konstrukcja została wykreślona z rejestru zabytków i zostanie całkowicie rozebrana, a następnie odbudowana "z zachowaniem historycznego charakteru".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum