Czarne chmury nad SKM Szczecin. „Rozwiązanie umowy z wykonawcą to ostateczność”
Ministerstwo Infrastruktury przyznaje, że kontrakt związany z realizacją Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej ma spore opóźnienia. Pociągi w ramach SKM na pewno nie pojadą w 2022 roku.
O problemach związanych z terminową budową przystanków i modernizacją infrastruktury, po której, na czterech liniach, pojechać mają pociągi Polregio, pisaliśmy jesienią 2020. Pomimo, że wykonawca – spółka Trakcja poczyniła pewne postępy w budowie, to opóźnienie w realizacji kontraktu się zwiększa. Obecnie marne są szanse na to, że ze Szczecina do Polic, Stargardu, Goleniowa i Gryfina pociągi SKM pojadą w 2022 roku, choć planowano ich uruchomienie od połowy grudnia 2021, lub na początku 2022 roku.
Ostatni akapit tego artykułu jest zagadkowy.
Dlatego zainteresowałem nim portal Radio Szczecin.
i dziś w audycji Czas Reakcji od minuty 22:36
p. Roman Walaszkowski wyjaśniał słuchaczom zawiłości.
Przepraszam WAS
Jestem mieszkańcem Polic i kurwicy idzie dostać jak się na to patrzy!!!
W ubiegłym tygodniu prezydent Piotr Krzystek, w imieniu Zarządu Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego jako lidera projektu Budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej zwrócił się do PKP Polskie Linie Kolejowe SA w sprawie podjęcia działań mających zapewnić zrealizowanie projektu w terminie zakreślonym w Umowie o Dofinansowaniu środkami unijnymi (ponad 500 mln złotych). W opinii SSOM brak postępów na zadaniach, za które odpowiedzialna jest spółka PKP PLK SA oznacza krytyczne ryzyko dla całego przedsięwzięcia i może oznaczać nie tylko utratę dofinansowania, ale długofalowe konsekwencje dla rozwoju całego obszaru metropolitalnego Szczecina.
W odpowiedzi na wystąpienie do PKP PLK SA swoje stanowisko przedstawiła firma Trakcja SA – generalny wykonawca obu zadań PKP PLK SA. W piśmie skierowanym do Stowarzyszenia SOM przedstawiciele wykonawcy przedstawili szereg czynników mających wpływ na opóźnienia.
W zaistniałej sytuacji, chcąc doprowadzić szybkiego i efektywnego zakończenia sporów i podjęcia prac prezydent Piotr Krzystek w imieniu zarządu SSOM zaprosił przedstawicieli PKP PLK SA, Trakcji SA oraz samorządów uczestniczących w projekcie do spotkania przy okrągłym stole, by w sposób merytoryczny przedyskutować wszystkie problemy w realizacji opóźnionych zadań. Spotkanie powinno zakończyć się
wypracowaniem wspólnych decyzji i harmonogramu działań naprawczych, które zagwarantują realizację budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Zdaniem prezydenta niezbędne jest podjęcie zdecydowanych działań i pełne zaangażowanie ze strony partnerów i wykonawców.
Prezydent Szczecina: “Nie jestem optymistą. Na odcinkach za które odpowiada PKP PLK nie dzieje się właściwie nic”
Sytuacja związana z budową Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej robi się coraz mniej ciekawa. Sam projekt ma obecnie duże opóźnienia. Prezydent Szczecina zaprosił do okrągłego stołu PKP PLK oraz wykonawcę – firmę Trakcja S.A. Prezydent spotkanie skomentował słowami: “Sytuacja wokół SKM nie zmierza w dobrą stronę”.
PLK: Przyczyną problemów z SKM Szczecin są problemy finansowe Trakcji
Budowa stacji, przystanków i modernizacja linii kolejowych, po których mają pojechać pociągi szczecińskiej SKM stoi pod znakiem zapytania. Prezydent Szczecina z obrad „okrągłego stołu” poświęconego inwestycji wyszedł bez optymizmu.
PLK przedstawia pomysły na zakończenie budowy szczecińskiej kolei miejskiej
Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych poinformował zachodniopomorskich parlamentarzystów i miasto Szczecin o tym, jak będą wyglądać kolejne kroki zarządcy infrastruktury w celu zakończenia realizacji projektu SKM Szczecin bez groźny zwrotu unijnej dotacji na nią.
Przechodziłem dziś rano 10.06.21 z tragarzami tamtą okolicą i nic się na "placu budowy " nie dzieje.
Jak PLK przesunie moce i podwaliny pod budowę to może się to naprawdę ruszy.
[ Dodano: 25-06-2021, 13:15 ] Gmina Police ma problemy z przejęciem działki pod budowę infrastruktury SKM
W ubiegłym roku gmina Police miała bezpłatnie przejąć trzyhektarową działkę wzdłuż torów kolejowych w Policach, na której docelowo ma powstać infrastruktura będąca częścią projektu Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej. Niestety w międzyczasie ujawnione zostały roszczenia osób trzecich do tego terenu. Finał sprawy spodziewany jest dopiero jesienią tego roku...
SKM Szczecin: Przyszłość inwestycji wciąż niepewna.
Zabiegamy o to, by Szczecińska Kolej Metropolitalna mogła rozpocząć kursowanie przed końcem 2023 r. – zapewnia PKP PLK. Pozwoliłoby to uratować przeznaczone dla inwestycji unijne dofinansowanie w wysokości ponad pół miliarda złotych. Pociągi na zmodernizowanych trasach do Polic, Stargardu, Goleniowa i Gryfina miały początkowo wyruszyć na tory na przełomie bieżącego i przyszłego roku.
PKP PLK chce zmienić termin wybudowania SKM-ki.„To nie tylko jest niepokojące, ale nieracjonalne i niemożliwe do zrealizowania”
Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej jest już mocno opóźniona, a tempo prowadzonych prac budzi obawy, że budowlańcy nie zdążą przed końcem 2023 r., gdy zamknięte powinny zostać unijne rozliczenia dofinansowań w ramach obecnej perspektywy. Podczas ostatniego spotkania partnerów przy realizacji tego projektu z przedstawicielami Centrum Unijnych Projektów Transportowych, PKP PLK zaproponowało wydłużenie realizacji projektu do następnej perspektywy unijnej (kończy się ona w 2027 r.).
Problemy przy inwestycji związanej ze Szczecińską Koleją Metropolitalną
Trwają prace budowlane związane z inwestycją Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Jednak PKP PLK zgłaszają problemy dotyczące terminowego wywiązania się z zobowiązań ujętych w harmonogramie prac, za co odpowiada spółka Trakcja.
Mimo wielu deklaracji o „motywowaniu” Trakcji do realizacji inwestycji w Szczecinie, od wielu miesięcy place budów na torach w stolicy Zachodniego Pomorza znacząco się nie ożywiają. Sporo informacji na temat kondycji głównego wykonawcy prac – Trakcji SA – wnosi do sprawy interpelacja poselska Arkadiusza Marchewki, a w zasadzie odpowiedzi resortu infrastruktury na nią. W sprawie są nowe wątki – takie jak sprzedaż warszawskiej nieruchomości dotąd należącej do Trakcji.
Trakcja SA przedstawia stanowisko w sprawie SKM Szczecin. Koniec prac niemożliwy w 2023 roku
Trakcja SA nie zgadza się ze słowami wiceministra infrastruktury, który w odpowiedzi na interpelację posła Arkadiusza Marchewki, wskazywał, że PKP PLK rzetelnie zapoznała wykonawcę z warunkami geologicznymi na budowie SKM Szczecin. Spółka przedstawia swoje stanowisko w tej sprawie.
Trakcja wykonała w zaledwie ok. 10% swoje zadanie przy budowie SKM Szczecin
W dalszym ciągu nie milkną echa sprawy związanej z budową Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Projekt już teraz jest mocno opóźniony, pojawiają się pytania czy uda się go zrealizować w tej perspektywie dofinansowania unijnego. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało o etapie wykonania zadania przez wykonawcę. Dane nie wróżą nic optymistycznego.
Jest wniosek o nowy termin zakończenia budowy SKM Szczecin
Jak poinformowało Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, które jest liderem zadania budowy SKM Szczecin, PKP PLK złożyło do Centrum Unijnych Projektów Transportowych wniosek o przesunięcie terminu zakończenia prac. O rok, do 31 grudnia 2023 roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum