Plus stosunkowo często są problemy na jednotorowym odcinku Legnica-Lubin. Co do Legnicy, fajna bogata siatka, ale to co ostatnio działo się na dworcu w Legnicy to dramat. Jedno okienko sprzedające bilety IC, kolejka na 20 osób, pani w okienku robi sobie 15 min przerwy (ma prawo oczywiście)... Po bilet stałem ponad godzinę, a byłem gdzieś 8 w kolejce. Oczywiście zrezygnowałbym i kupił przez Internet, bo bilety kupowałem na tydzień do przodu, ale oczywiście nie da się kupić biletów w konfiguracji, która mnie interesuje. (Inna cena niż w kasie, komunikaty typu: nie da się umieścić wszystkich osób w pociągu). Tak więc oby jak najwięcej pociągów w siatce IC z/do Legnicy, ale niech coś zrobią z tymi kasami, bo masakra.
Bartuś, ups, mój błąd, nie zwróciłam uwagi. Nie jestem biegła w numeracji linii kolejowych. No fakt, przez Poznań będzie dużo szybciej, w związku z tym Legnica i Lubin mogą sporo stracić. Ale to pieśń przyszłości.
Wracając do tematu, podaję planowany rozkład jazdy dla IC „Łużyce” kier. Warszawa.
Zgorzelec 4:44 - Zgorzelec Miasto 4:48 - Pieńsk 4:54 - Węgliniec 5:07 - Bolesławiec 5:21 - Chojnów 5:35 - Legnica 5:47 - Środa Śląska 6:02 - Wrocław Leśnica 6:15 - Wrocław Główny p. 6:27
Przyjazd do Warszawy przed południem. Będzie ok. 5 godzin czasu, żeby pozałatwiać sprawy w stolicy i wrócić tego samego dnia powrotnym IC „Łużyce” do Zgorzelca.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
OIDP ostatni rozkład IC Wrocław - Szczecin przed moderną 351 - 2018 r. - to były 4 pociągi przez Poznań i 3 nadodrzanką (wychodził pociąg co ~2h) więc da się i niekoniecznie muszą dużo obcinać.
Przez Zieloną Górę należy trasować pociągi z Berlina na południe Polski. Zgodnie z niemieckim planem transportowym ma być kilka par Berlin-Kraków, więc zawsze coś jeździć tam będzie.
Jeżeli przez E59 będzie możliwy czas przejazdu Wrocław-Szczecin 3,5h to trasowanie pociągów Wrocław-Szczecin przez LGOM i Zieloną Górę zacznie mijać się z celem.
Taka ciekawostka. Od grudnia pociąg IC "Mehoffer" Zielona Góra - Przemyśl będzie miał postój handlowy w... Raszówce.
To ogromny cios w Bezpartyjnych Samorządowców pod przewodem prezydenta Lubina, którzy w czerwcu 2019 usiłowali pozbawić dostępu do pociągów KD mieszkańców gminy wiejskiej Lubin.
Fela, to de facto postój techniczny wymuszony mijanką na jednotorowym szlaku. Nie zmienia to faktu, że będzie to zarazem postój handlowy, który jednak może zniknąć przy pierwszej korekcie rozkładu jazdy.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Od grudnia pogorszenie oferty na odcinku Wrocław - Jaworzyna Śląska - Wrocław. 3 pary połączeń do Bielawy zostaną przekierowane na trasę przez Sobótkę bez zapewnienia połączeń alternatywnych. Ogromna głupota UMWD i KD - zabiorą 3 połączenia z trasy gdzie pociągi pękają w szwach, żeby obsługiwać trasę o niewiadomych jeszcze potokach pasażerów!!!
Ludzie z Kątów, Mokronosu i Smolca już o tym wiedzą i na forach sąsiedzkich wrze! Ludzie są wściekli do tego stopnia, że gmina Kąty Wrocławskie wydała oświadczenie
Czy ja wiem czy Kąty Wrocławskie winny tutaj głównie interweniować? Oni wcale tak mało połączeń nie mają, gorzej z Bielawą. Ale fakt, trasa ta jest bardzo popularna i mocno obniża to komfort podróży, szczególnie w weekendy, o niedzielnym popołudniu nie wspomnę.
Patrząc na to co dzieje się w pociągach od Kątów do Wrocławia - gdzie w Kątach, Smolcu i Mokronosie potrafi wsiadać po 50-60 osób to jak najbardziej Kąty Wrocławskie powinny się tym zajmować, zwłaszcza że na gminę jest ogromna presja mieszkańców co widać na wszystkich forach sąsiedzkich, gdzie ludzie się gotują na samą myśl o mniejszej ilości połączeń.
Jak dla mnie wszystkie gminy od Kątów Wrocławskich, przez Mietków, Żarów po Jaworzynę Śląską powinny ostro lobbować w UMWD za uruchomieniem połączeń w relacji Wrocław - Jaworzyna Śląska i z powrotem w godzinach tych 3 Bielaw które zostaną przekierowane przez Sobótkę. W przypadku pociągu o 22:15 z Wrocławia i powrotu z Jaworzyny jeszcze w tym samym dniu dałoby to bardzo potrzebne od dłuższego czasu połączenie z Jaworzyny, Żarowa, Kątów, Smolca czy Mokronosu po 23 tak aby dostać się do Wrocławia późnym wieczorem (na innych liniach ostatnie pociągi do Wrocławia przyjeżdżają np. od Zgorzelca/Lubina o 00:22, od Kudowy/Lichkova o 22:56 i z praktycznie każdego innego kierunku w okolicach 23 - gdzie od Jaworzyny jest to 21:39)
[ Dodano: 30-10-2021, 14:37 ]
wamp napisał/a:
Oni wcale tak mało połączeń nie mają, gorzej z Bielawą.
Tylko, że Bielawie połączeń nie przybędzie za to na na trasie Wrocław - Jaworzyna Śląska połączeń ubędzie...
KraxWRO, nie wiem jak jest z frekwencją na tej linii, bo tamtędy nie jeżdżę, ale jeśli jest tak jak mówisz to chyba zgodzisz się ze mną, że nie szynobusy a pojemne EZT-y powinny tam jeździć, i przynajmniej do Wałbrzycha.
A propos, co z pociągami zamawianymi przez gminę Kąty Wrocławskie, które jeździły przez jakiś czas? Już nie jeżdżą? Widziałam, że te połączenia były obsługiwane szynobusem, co uważam za nonsens, ponieważ tabor spalinowy powinien jeździć po liniach niezelektryfikowanych. Tymczasem od paru lat szynobus jeździ nawet w relacji Wrocław - Węgliniec. A ponoć w KD szynobusów brakuje...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum