Ogłoszono postępowanie na prace "Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Rewitalizacja linii kolejowej nr 316 relacji Chojnów-Rokitki".
Z PFU:
Realizacja zamówienia ma na celu osiągnięcie następujących parametrów eksploatacyjnych dla odcinka od km 21,832 do km 27,900 linii kolejowej nr 316.
Prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich 80 km/h.
Klasa techniczna toru – 3 (wg instrukcji UK-4).
Skrajnia budowli: zgodna z UK-4
Długość peronu: 100 m, wysokość peronu: 0,55 m
Nawierzchnia kolejowa
Podkłady do wymiany mają być nowe, strunobetonowe typu PS-83 dostosowane do przytwierdzenia sprężystego typu SB o rozstawie podkładów 0,70 m zgodnie z instrukcją UK-4. Po zakończeniu wymiany podkładów tor należy wyregulować w planie i profilu zgodnie z projektem. Parametry geometryczne toru dostosować do szybkości pociągów 80 km/h.
W ramach zadania po roku od oddania linii do eksploatacji należy tor podbić stabilizacyjnie.
Należy zabudować szyny nowe S49E1 o długości 25-30m.
I UWAGA!!!!!
Złącza szyn wykonać jako wiszące, łączyć łubkami 6-cio otworowymi wzmocnionymi.
CZYLI TOR KLASYCZNY (stykowy).
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu wybrała wykonawcę prac na linii kolejowej nr 316 na odcinku Chojnów – Rokitki.
Inwestycję zaprojektuje i wykona prace budowlane firma Kopareczka sp. z o.o. ze Żmigrodu. Roboty dotyczyć będą odcinka o długości ok. 6 km. W ramach prac wykonawca wymieni m.in. elementy nawierzchni, wykona roboty podtorowe, a także prace peronowe. Wykonawca na realizację zadania będzie mieć 7 miesięcy od podpisania umowy.
Rewitalizacja linii Chojnów – Rokitki. Jednak nie “Kopareczka”
Linia 316 łącząca Chojnów z Rokitkami ma być oddana do użytku pod koniec 2022 roku. Pierwotnie prace miała wykonać firma Kopareczka, lecz po odwołaniu zmieniono wykonawcę, którym ostatecznie została firma Dolkom Wrocław. Dolkom ma 7 miesięcy na realizację prac, a aktualnie na linii trwają prace porządkowe przed planowaną rewitalizacją.
Pociąg do Chojnowa okazał się wielką szansą na rozwój tego regionu
Informacja o rozpoczęciu odbudowy linii kolejowej między Chocianowem a Chojnowem okazała się decydująca dla przedsiębiorców.
To nie będzie superszybka kolej. Na tej trasie pociągi będą się rozpędzać maksymalnie do 80 km na godzinę. Jednak linia z Chocianowa do Chojnowa przez Rokitki może zmienić życie kilku tysięcy ludzi. W momencie, gdy ruszył remont torowiska, dwie duże firmy zdecydowały się wybudować w pobliżu swoje zakłady.
Pociągiem do Chocianowa w połowie przyszłego roku?
Jak poinformował nas rzecznik prasowy Marszałka Województwa Dolnośląskiego, Michał Nowakowski, województwo wybrało już wykonawcę prac rewitalizacyjnych fragmentu linii 303, od Duninowa do Chocianowa. Samorząd planuje uruchomienie połączeń na tej linii w połowie 2022 roku.
W ubiegły weekend i po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią odbyły się długo wyczekiwane Dni Jagody, które przyciągnęły setki mieszkańców regionu. To jednak nie koniec dobrych informacji, bowiem po 22. latach Chocianów wraca na kolejową mapę Polski! Dzięki modernizacji odcinka linii kolejowej 303 Duninów - Chocianów, mieszkańcy gminy jeszcze w tym roku zyskają możliwość podróżowania pociągami KD m.in. do Legnicy czy Wrocławia.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Aktualnie prace przy linii 316 Rokitki-Chojnów wydają się być na ukończeniu. W Chojnowie nowy tor kończy się około 300 m przed kozłem oporowym, czyli jeszcze trochę pracy pozostało do wykonania. Nie ma jeszcze zamontowanych żadnych semaforów wjazdowych. Czy znany faktyczny jest termin włączenia linii do sieci.
Jak informują nas władze województwa dolnośląskiego, zakończyły się już prace rewitalizacyjne dwóch linii kolejowych, 303 oraz 316. Dzięki temu od grudnia bieżącego roku, pociągi zaczną docierać do Chocianowa po 22 latach przerwy.
janox79, jechałam parę dni temu do Wrocławia i przyjrzałam się temu odcinkowi. Tam nic się nie dzieje. Brakuje ok. 150 metrów toru. Teoretycznie to nie problem, bo przykładowo Chińczycy zrobiliby to w dwie godziny. Znając jednak nieudolność PKP PLK, może im to zająć kilka miesięcy...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
A czy przypadkiem nie trzeba będzie dodatkowo przeprogramować srk w Chojnowie? A to może zająć PLK sporo czasu. Zatem Chocianowa od grudnia nie będzie...
Śmieszy mnie to mówienie polityków, że linia gotowa jak ludzie widza codziennie jak to wygląda. A wygląda tak że od kilku miesięcy 200m od stacji w Chojnowie nie dzieje się nic. Ale nadal mimo to mamy huczne zapowiedzi że będzie to grudzień. Choć już tak rzucali terminami że już miał być wrzesień. Teraz grudzień, no ciekawy jestem kiedy data się zmieni na marzec.
krzysztoff, politycy z definicji są oderwani od rzeczywistości, więc z natury rzeczy mówią od rzeczy. Jeśli chodzi o uruchomienie odcinka Rokitki - Chojnów to stawiam na czerwiec przyszłego roku.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Politycy swoje, a PKP PLK swoje. W internecie lata odpowiedź na zapytanie o dostęp do informacji publicznej, według której na 2023 r. planuje się zabudowę urządzeń SRK i wykonanie "pozostałych niezbędnych prac", pod nazwą czego kryje się pewnie właśnie przeprogramowanie SRK, wpięcie linii itp. Pytanie tylko czy to odnosi się tylko do Chojnowa i to na Chojnów-Rokitki dłużej poczekamy, czy jednak dotyczy to też Chocianowa i Rokitek.
Źródło: https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=563&od=1&do=20&ed=0&okno=galeria&str=4&photoid=267015
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum