uprzedzam Cię - zaraz ktoś tutaj odpisze, że Wrocław to też Śląsk
Ależ oczywiście, że Wrocław to też Śląsk. Mało tego, Wrocław jest historyczną stolicą obszaru całego Śląska. Historyczne granice Śląska rozciągają się aż za Zieloną Górę. Ale Zgorzelec to już nie Śląsk tylko Łużyce, gdyż granica tych krain jest na rzece Kwisa nieopodal Bolesławca. Śląsk dzieli się na Górny i Dolny. Obecne granice administracyjne województw nie odzwierciedlają granic historycznych. Przykładowo w granicach województwa śląskiego znajduje się część zachodniej Małopolski z Częstochową i Beskidy, które z historycznym Śląskiem nie mają nic wspólnego. Podobnie jest w województwie dolnośląskim (Łużyce, Kotlina Kłodzka). Z tego względu Zielonej Górze bliżej jest historycznie do Katowic niż Częstochowie, która z kolei historycznie związana jest z Małopolską, czyli z Krakowem. Ale nie trzeba szukać aż tak daleko, bo przykładowo Sosnowiec też nie ma nic wspólnego ze Śląskiem – w II RP, do 1939 roku Sosnowiec był w województwie kieleckim. Dopiero po wojnie komuniści na siłę połączyli Śląsk (dawny zabór niemiecki) z Zagłębiem Dąbrowskim (dawny zabór rosyjski, tzw. Kongresówka) w jedno województwo.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
ależ oczywiście Noemo !
moja uwaga dotyczy czegoś innego - organizowanie przewozów na terenie Górnego Śląska. Zwróciłem uwagę, aby ktoś nie pomyślał, że spółka, która realizuje przewozy na Górnym Śląsku jest jakoś szczególne uprawomocniona do realizacji połączeń na terenie Dolnego Śląska.
Samo sformułowanie na Śląsku - mogłoby dać podstawę do możności kreowania połączeń, ale najpierw warto uporządkować przewozy na swoim podwórku, czyli na Górnym Śląsku ! Niech zrobią dobrą kolej, a jak będzie dobra - nawet nie bardzo dobra - niech idą potem w każdą część kraju i jeszcze dalej.
_________________ im gorzej tym lepiej lub też nie.
pasjonatzzor, mylisz dwie różne kwestie, pomiędzy połączeniami dotowanymi, a komercyjnymi. Trasy wewnątrz województwa zamawia i finansuje UMWŚ i jeśli takowe zostaną zamówione przez Marszałka to KŚ na pewno będą tam jeździły. Natomiast połączenie do Wrocławia ma być w pełni komercyjne, czyli utrzymywane wyłącznie z wpływów z biletów. Reasumując, bez względu na to czy pociągi KŚ pojadą do Wrocławia czy nie, jak UMWŚ nie zamówi połączeń na wymienionych przez Ciebie trasach to tam i tak pociągi nie pojadą, a tabor będzie w weekendy grzał krzaki na Raciborskiej. Czy to tak trudno zrozumieć?
ale oczywiście - sam przeczytaj co napisałeś tak dokładnie - czy to jeszcze dobitniej nie świadczy o tym, co ja i Ty piszesz - po co poprawiać przewozy u siebie skoro można szybko i efektywnie zarobić na Kato - Wrocław.
Czy to tak trudno zrozumieć Adrianie ?
Po co polepszać obecną siatkę.... po co się starać, po co zrobić ten wysiłek ?
Czy to tak trudno zrozumieć Adrianie ?
_________________ im gorzej tym lepiej lub też nie.
pasjonatzzor, skoro chcesz poprawy siatki połączeń to zwróć się z tym do Marszałka, a nie wkręcaj sobie chorej jazdy że tej poprawy nie będzie dlatego, że w weekendy KŚ będą komercyjnie jeździć do Wrocławia. Myślę że jesteś na tyle logicznie myślący, że nie liczysz że KŚ uruchomią jakąś komercję wewnątrz województwa na linii, gdzie będzie podróżowało pięciu pasażerów na krzyż
jestem zbyt zdystansowany do sposobu organizacji przewozów, żeby w coś wierzyć, a że o wkręcaniu już nie wspomnę
jestem równie zbyt zdystansowany, że ktoś pomyśli lub nawet wdroży, że można w województwie śląskim JUŻ OD DAWNA część połączeń ułożyć tak, aby straty były niższe
no cóż - życzę, aby było lepiej na tej kolei.
Mimo wszystko mam nadzieję, że przyjdzie lepsze.
_________________ im gorzej tym lepiej lub też nie.
Koleje Śląskie ze zgodą na komercyjne pociągi Katowice – Wrocław
Niemal rok temu, 23 kwietnia 2021 r. do Prezesa UTK wpłynął wniosek Kolei Śląskich w sprawie uruchamiania planowanego nowego kolejowego przewozu pasażerskiego na trasie Katowice – Wrocław Główny – Katowice na okres od 11 grudnia 2022 r. do 10 grudnia 2026 r. Zgoda została udzielona 30 marca 2022 roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum