Moim zdaniem powinny te 3 pary zostały wydłużone do Zduńskiej Woli za rok lub dwa kiedy będzie tabor... W dodatku 2 lata to dużo czasu żeby marszałkowie się dogadali.... Chociaż moim zdaniem ważniejsza jest walka o dublujące się połączenia na "1" i o lepszy rozkład w tamtych rejonach oraz przedłużenie pociągów z Krzepic do Wielunia.
Wiecie może czy coś w tej sprawie ruszyło? Z tego co wiem to na dworcu w Herbach trwają jakieś poważne wykopy. na peronach w Siemkowicach, Chociwiu, Ruścu i kilku mniejszych zamontowano nowe tablice i oznaczenia peronów.
Przedstawiciele 29 samorządów terytorialnych (m. in. prezydent Gdyni, starosta powiatu wieluńskiego i wicemarszałek województwa łódzkiego) oraz organizacji pozarządowych podpisali porozumienie w sprawie pełnej rewitalizacji historycznej Magistrali Węglowej.
Powstałe „Konsorcjum Samorządów dla Rewitalizacji Magistrali Węglowej Śląsk-Porty” ma wspierać między innymi przywrócenie na całym przebiegu linii ruchu pasażerskiego. Obecnie nieczynny w ruchu regionalnym jest odcinek od Herbów Nowych do Inowrocławia: 9 grudnia ubiegłego roku zlikwidowano pociągi Regio ze Zduńskiej Woli przez Chorzew Siemkowice do Częstochowy, a reaktywowane tego samego dnia pod szyldem Kolei Śląskich połączenia Herby Nowe – Kłobuck zawieszono 1 czerwca. Inne zamiary samorządów to budowa infrastruktury towarzyszącej oraz ochrona związanych z „Węglówką” zabytków techniki.
Sygnatariusze chcą działać na rzecz „terminowej i pełnej realizacji Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk” (europejski korytarz towarowy nr 5 Gdynia – Katowice – Ostrawa/Żylina-Bratysława/Wiedeń - /Klagenfurt – Udine – Triest), którego częścią ma stać się obecna linia nr 131 Chorzów Batory – Zduńska Wola – Tczew. Ważną rolę mają odegrać planowane na jej trasie węzły intermodalne, w tym zwłaszcza projektowany „port przeładunkowy” w Zduńskiej Woli Karsznicach w pobliżu skrzyżowania z drogą ekspresową S8.
Źródła związane z Urzędem Miasta Zduńska Wola podają, że to właśnie prezydent tego miasta Piotr Niedźwiedzki był inicjatorem porozumienia. Został on też upoważniony do reprezentowania sygnatariuszy w sprawach dotyczących magistrali.
Dokument podpisano w Gdyni w poniedziałek 9 grudnia. Termin i miejsce wybrano nieprzypadkowo: 8 grudnia przypadła 80. rocznica otwarcia Dworca Morskiego oraz Wolnego Obszaru Celnego w gdyńskim porcie, będącym końcowym punktem magistrali.
Witam po wielu latach i odświeżam równocześnie temat.
W przyszłym roku, zgodnie z zamieszczonym rozkładem jazdy na stronie PLK, ma kursować sezonowy TLK "Korsarz" w relacji Kraków - Kołobrzeg przez węglówkę . Pociąg będzie zatrzymywał się m.in. w Tarnowskich Górach, Zduńskiej Woli Karsznicach, Inowrocławiu. Brak postojów w Herbach Nowych i Siemkowicach .
Będzie to, pierwszy raz po 2009 roku, okazja, żeby przejechać odcinek Herby Nowe - Chorzew Siemkowice (odpowiednio wsiadając w TG lub ZWK), dawno zapomniany przez składy pasażerskie (pomijając wybryk KŚ Katowice - Kłobuck kilka lat temu) .
Jadąc w tym roku Korsarzem do Sławna praktycznie nikt nie wsiadał w Herbach Nowych. Bardziej by się przydało przywrócić połączenia osobowe z Kłobucka do Katowic.
Sytuacja przypomina trochę tą z Podsudeckiej. Każde "przekroczenie granicy" pomiędzy województwem dolnośląskim i opolskim jest prawie wzorowe a Podsudecka leży odłogiem. Tutaj łódzkie i śląskie na Wiedence ma dosyć dobrą komitywę za to na Węglówce nie ma nic. Ja bym widział Koleje Śląskie aż do Działoszyna - wszak to też miasto (pierwsze za granicą), a łódzkie PR'y lub ŁKA dalej.
Myślę, że sprawa połączeń pasażerskich na węglówce pozostanie romantycznym wspomnieniem. Wciąż uważam, że mogłyby tędy kursować pociągi "przyspieszone", znane kiedyś jako Interregio (albo Regio+), np. w relacji Katowice - Inowrocław, z pominięciem zjazdu do Zduńskiej Woli czy postojów na niektórych przystankach typu Mokra czy Huta. Jednakże realia dość twardo weryfikują takie pomysły.
Łódzkie: Na „Węglówce” nie będzie pociągów międzywojewódzkich.
Samorząd województwa łódzkiego chciałby, by na linii 131 znów kursowały regionalne pociągi pasażerskie. Jeśli do reaktywacji ostatecznie dojdzie, kursy uruchamiane będą jednak tylko w granicach regionu. Nie ma obecnie planów wydłużenia ich ani w kierunku Kłobucka, ani w stronę Inowrocławia.
Proszę zwrócić uwagę, że podmiotem niezainteresowanym połączeniami jest tak naprawdę województwo śląskie - zarówno od Herb do Siemkowic, jak i z Częstochowy w kierunku Siemkowic. Podobnie jest z linią z Lublińca do Opola - nie da się i koniec.
LCS Zduńska Wola-Karsznice ma ruszyć jeszcze w tym roku.
PKP PLK remontują Magistralę Węglową na jej odcinku biegnącym przez teren województwa łódzkiego. Prace potrwają nieco dłużej, bo do drugiego, a nie pierwszego kwartału przyszłego roku. Jeszcze w 2022 r. ma natomiast zostać uruchomione nowe Lokalne Centrum Sterowania zlokalizowane w Zduńskiej Woli-Karsznicach.
Po 12 latach przerwy, w grudniu 2024 mają powrócić pociągi osobowe na linię kolejową 131 oraz 146. Wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2024/2025 Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi dwie pary pociągi z Łodzi do Częstochowy przez Zduńską Wolę. Dodatkowo spółka Polregio ma uruchomić 5 par pociągów na odcinku Chorzew Siemkowice – Częstochowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum