Racibórz podpisuje się pod inicjatywą reaktywacji linii do Głubczyc.
Racibórz wspiera wysiłki gminy Głubczyce, które są jedyną stolicą powiatu w województwie opolskim, z której nie można dojechać koleją do żadnej innej miejscowości w Polsce. Dla Głubczyc priorytetem jest przywrócenie ruchu pasażerskiego na linii Racibórz – Baborów – Głubczyce nr 177 o długości 37,7 km oraz linii 294 Głubczyce – Racławice Śląskie o długości 15,35 kilometra.
Do 2028 r. ma powstać linia kolejowa Racławice Śl. – Racibórz
454 milionów złotych – tyle Opolszczyzna otrzymała w ramach rządowego programu „Kolej Plus” na odbudowę linii kolejowej Racławice Śląskie – Racibórz. Wartość inwestycji jest jednak nieco wyższa, dlatego samorząd musi znaleźć brakujące ok. 80 mln zł.
A nie lepiej oddac czesc linii kolejowych prywarnym przewoznikom...
To by była patologia. Powstałoby mnóstwo napięć przez różne wizje funkcjonowania konkretnych linii kolejowych. A jak jeszcze by posiadali własne pociągi to by faworyzowali swoje pojazdy kosztem innych przewoźników
Sieć kolejowa powinna być spójna i pod zarządem jednej, publicznej spółki
Ale infrastruktura jest cały czas zarządzana przez jedną agencję publiczną. Na początku po prywatyzacji British Rail zostawiono jednego zarządcę infrastruktury, który później został znacjonalizowany.
A skoro gadamy o Wielkiej Brytanii to dla przykładu warto się zapoznać z tym jak funkcjonowała komunikacja Londynu przed i po nacjonalizacji i powstaniu TFL
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum