PKP Intercity rozpisało przetarg na modernizację wagonów rowerowych
PKP Intercity skieruje do naprawy na 5. poziomie utrzymania 14 wagonów typu 609A. W ramach zadania podmiot, który zajmie się przebudową pojazdów, wykona w nich później przegląd na 3. poziomie utrzymania.
^^ Warto zauważyć, że są to już wagony, które będą jeździć na nowych wózkach.
Ze względu na to, że wagony z hamulcami klockowymi będą mogły jeździć tylko przez kolejne 15 lat, modernizacja z pozostawieniem starych wózków przestaje być opłacalna, bo przewidywany okres eksploatacji wagonów po modernizacji to 20 lat. Ostatnimi modernizowanymi wagonami bez wymiany wózków będą 111A-20 i 141A-20 drugiej serii.
Olaf Skurvensen napisał/a:
Właśnie przeczytałem na Rynku Kolejowym, że Mag-Train wystąpił z najlepszą ofertą na modernizację 14 wagonów PKP Intercity:
Ale do czego zmierzam - czy ktoś mi może powiedzieć, czy ten Mag-Train, to firma działająca na bazie dawnego FABLOK-u po wykupieniu jego aktywów? Bo na RK przeczytałem, że Mag-Train ma siedzibę w Piasecznie, a pracę wykonuje w Chrzanowie.
Mag-Train jest dość ciekawą spółką, założycielem jest były prezes Olkolu (był tam prezesem 1 rok). Spółka stała się sławna dzięki zaangażowaniu w nią kilku byłych polityków i działaczy.
Co ciekawe spółka złożyła najkorzystniejsze oferty na modernizację ponad 100 wagonów Intercity, ale z tego, co wiem, żadnej umowy jeszcze nie podpisano.
2 mld zł kredytu z EBI na modernizację taboru PKP Intercity
EBI i PKP Intercity podpisały umowę kredytu na kwotę 2 mld PLN (ok. 434 mln euro), która pomoże spółce sfinansować strategiczny program unowocześniania taboru, mający na celu zwiększenie częstotliwości, bezpieczeństwa i atrakcyjności przejazdów pociągami dalekobieżnymi na terenie całego kraju, a także poprawę dostępności dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
Warto przy okazji wspomnieć, że Remtrak Opole pokazało pierwszy wagon zmodernizowany w zakładzie, czyli 141A-20ROP, jest to pierwszy z drugiej serii wagonów 1 i 2 klasy, których powstanie 60.
Natomiast ZNTK MM przekazał 2 pierwsze wagony 111A-20MM, czyli bezprzedziałowe 2 klasy, których na spółkę z Pesą wypuszczą drugą serię 125 sztuk.
Gorzej jest z wagonami drugiej serii 174A, czyli przedziałowymi 2 klasy, gdyż konsorcjum z najniższą ofertą zostało wyrzucone z przetargu, będą walczyć w KIO, natomiast druga oferta - FPS jest 70 mln ponad budżetem.
To ciekawe, wagony 111A-20MM po modernizacji, skoro przypisują na stacji Warszawy Grochowej i Wrocławia, to dlaczego najpierw przypisują razem Warszawy i Wrocławia? A będą przypisać na stacji Szczecina?
Natomiast na pewno 141A-20OP przypisują na Wrocław
Drugie serie wagonów 111A-20 i 141A-20 nie są przypisane do projektów unijnych, w związku z czym będą przypisywane tam, gdzie będą potrzebne. W tej chwili wagonownia Kraków jest w remoncie, stąd nowe wagony trafiają do Warszawy i Wrocławia, bo z tych stacji jest formowanych najwięcej składów.
Szczecin obsługuje zarówno wagony z projektów Przemyśl-Szczecin, jak i P1 i P2.
W obecnym rozkładzie jazdy wagony 111A-20MM są rozpisane w pociągach zestawianych przez Wrocław (np. Boznańska, Malczewski), a od wakacji także przez Kraków (np. Zefir)
PKP Intercity podpisało umowę na modernizację 90 wagonów
PKP Intercity podpisało z poznańską Fabryką Pojazdów Szynowych H. Cegielski umowę na modernizację 90 wagonów. Wartość zamówienia wynosi niemal 495 mln zł brutto. Tym samym wartość kontraktów podpisanych w ramach największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity wynosi już ponad 6 mld zł brutto. Pierwsze unowocześnione wagony pojawią się na torach w przyszłym roku.
W ostatnich dniach udało się wreszcie otworzyć oferty w postępowaniach na modernizację wagonów 609Ar oraz 152A/154A. Zaskoczenia nie ma, bo budżety zostały przekroczone w obu przypadkach.
Modernizację wagonów 609A - bagażowych, przystosowanych do przewozu rowerów chce wykonać FPS za ponad 95,5 mln złotych przy budżecie Intercity nieco powyżej 66,5 mln złotych. Drugim, droższym oferentem jest konsorcjum Compremum i i Mag-Train, któremu udało się do tej pory zdobyć modernizację wagonów 111Alux i 112Alux, a odrzucono ich oferty na modernizację 90 wagonów 174A drugiej partii i mieli też najkorzystniejszą ofertę w jednym z zadań na modernizację Henscheli.
W przypadku wagonów 152A i 154A wygląda na to, że pozytywne zakończenie jest bardziej prawdopodobne, bo przekroczenie budżetu jest na poziomie nieco powyżej 10%, a faworytem jest Pesa, która za oba zadania chce nieco ponad 376 mln, przy budżecie Intercity prawie 334 mln. Drugim oferentem było wspomniane wyżej konsorcjum, które pomimo niższej ceny w jednym z zadań przegrywa na punkty z Pesą.
Jak chodzi o wagony 152A, 154A, Z1A i Z1B to ja jestem ciekaw, jak IC chce wykonać tym wagonem P5 bez modernizacji, zachowując zasadnicze parametry tych wagonów, skoro stoją one na Olszynce z pootwieranymi drzwiami i powybijanymi szybami. Po takim postoju warunki atmosferyczne na pewno już swoje zrobiły i całe wnętrze tych wagonów nadaje się zapewne tylko do wyprucia i zrobienia od nowa w ramach gruntownej modernizacji.
Na tym generalnie polega P5, z oryginalnego wagonu zostaje pudło z wózkami.
A przywrócenie funkcji polega na pozostawieniu tych wagonów w funkcjach, które miały, przy czym:
- wszystkie wagony 152A i 154A mają pozostać wagonami bezprzedziałowymi, z tym, że w 154A we wszystkich wagonach pojawią się wieszaki na rowery, a liczba miejsc siedzących będzie zunifikowana z innymi wagonami bezprzedziałowymi - 72.
- wagony Z1A Z1B i Z1BN pozostaną wagonami przedziałowymi w takim układzie, jaki miały.
Dopuszczono użycie pewnych elementów wyposażenia poddanych regeneracji np. foteli, bo te, jeżeli chodzi o Z1A/B mają bardzo dobrą opinię.
Minęło trochę czasu, postępowanie na wagony 609A unieważniono, na wynik dotyczący wagonów 152A/154A nadal czekamy.
Warto odnotować, że w przypadku drugiej serii 111A-20 Pesa zasuwa jak mały samochodzik i dostarczyła już ponad 90 wagonów, co znacznie poprawiło sytuację taborową Intercity. Wagony te można spotkać w dużej części składów IC. Miejmy nadzieję, że FPS nie da plamy w swojej części, bo ostatnio jakby dostawy od nich są na dużo słabszym poziomie, niż przy pierwszej serii 174A.
Bez większego rozgłosu PKP Intercity zleciło swojej spółce córce modernizację 60 wagonów. PKP Intercity Remtrak zbuduje wagony, w których będą przedziały 1 klasy i bezprzedziałowa przestrzeń klasy 2.
Kolejny raz powiela się bzdurę o jakiejś cichej modernizacji. Przypomnę, że pierwszy zmodernizowany wagon 141AROP-20, czyli drugiej serii wagonów, które wcześniej powstawały w Pesie pokazano w listopadzie 2021.
Jakby dobrze spojrzeć, to wyżej w wątku jest już wpis w tym temacie
[ Dodano: 16-02-2023, 18:34 ]
Dzisiaj kolejna dobra wiadomość.
– Realizacja projektu modernizacji wagonów 609A będzie dokonana przez Spółkę PKP Intercity Remtrak przy uwzględnieniu możliwości produkcyjnych. Zakres samego projektu nie będzie odbiegał od wskazanego w ostatnim postępowaniu przetargowym. Włączenie wagonów 609A do eksploatacji po wykonanej modernizacji planowane jest w rozkładzie jazdy 2024/2025 – informuje nas Marta Ziemska z Biura Prasowego PKP Intercity.
[ Dodano: 11-04-2023, 23:57 ]
Dodam kolejną informację potwierdzoną, dziś widziano agony 141AROP-20 w ruchu, więc historia głębokich modernizacji w zakładzie w Opolu wchodzi w kolejny etap.
14 elektrycznych zespołów trakcyjnych po modernizacji już w PKP Intercity
Do parku taborowego PKP Intercity dołączył ostatni elektryczny zespół trakcyjny ED74, który został zmodernizowany w ramach wartej 274,8 mln zł umowy. To kolejny przykład udanej współpracy pomiędzy narodowym przewoźnikiem a polskim producentem taboru kolejowego.
W najbliższych dniach PKP Intercity ogłosi przetarg na modernizację 50 wagonów do standardu COMBO
PKP Intercity zmodernizuje do standardu COMBO kolejne wagony. Tym razem ma być ich 50. Ogłoszenie przetargu na wykonanie tych prac zapowiedział Wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz podczas konferencji prasowej w fabryce PESY. To właśnie firma z Bydgoszczy zrealizowała już dla narodowego przewoźnika usługę modernizacji 60 wagonów do standardu COMBO.
PKP Intercity modernizuje kolejne wagony do standardu COMBO! Jest przetarg na 50 wagonów
PKP Intercity ogłosiło właśnie przetarg na modernizację 50 wagonów typu 112A do standardu wagonów COMBO. Po zrealizowaniu kontraktu wagony będą w pełni dostosowane do potrzeb pasażerów z niepełnosprawnościami, rodziców podróżujących z dziećmi czy rowerzystów. W swojej flocie narodowy przewoźnik posiada już 60 podobnych pojazdów, które uzyskały prestiżowy certyfikat „Transport bez barier”.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum