Wysłany: 09-08-2021, 11:58 [KD] Wagony towarowe do przewozu rowerów
KD kupiły wagony towarowe. Będą nimi wozić rowery
Koleje Dolnośląskie jako pierwszy w Polsce wykorzysta stare wagony towarowe do przewozu rowerów. Przewoźnik kupił pięć krytych wagonów od PKP Cargo; po niezbędnych naprawach ma zamiar doczepiać je do szynobusów na popularnych wśród rowerzystów trasach.
W tej historii zaciekawił mnie typ wybranych wagonów, bo bardziej oczywiste byłoby wykorzystanie np. platform. Ale skoro zabrała się za to spółka samorządowa, to ona popatrzyła na pieniądze. Okazuje się, że obecnie przewoźnicy mają nadmiar wagonów krytych, gdyż spadło zapotrzebowanie na przewóz towarów w tej formie. A co z tego wynika, ceny sprzedaży takich wagonów są korzystne. Natomiast na platformy jest boom, więc i o zakup trudno i ceny wyższe.
^^ Wagon kryty pozwoli wprowadzić stałą obsługę wagonów, poza tym rowery będą chronione przed warunkami atmosferycznymi. Moim zdaniem jest to lepszy wybór. Ciekawe jednak jak to będzie wyglądać w praktyce, bo pasażerowie nie będą podróżować razem z rowerami, trzeba będzie wprowadzić jakieś specjalne oznakowanie, by pasażer przy wysiadaniu na pewno otrzymał swój pojazd.
Zapał nieco studzi były prezes KD Piotr Rachwalski. Cytuję jego komentarz:
KOLEJ NA ROWERY
Nie mógłbym o tym nie napisać, zresztą nie dawaliście mi spokoju zasypując informacjami i fotkami... Od kilku miesięcy temat się wykluwał, ale obiecałem trzymać gębę na kłódkę, więc czekałem na oficjalne info. I wreszcie jest. Nie powiem, po prawie 3 latach od "dobrej zmiany" to chyba największa nowość w KD. Szacun - bez ściemy, w końcu jakiś nowy i dobry pomysł: kupione i wyremontowane za grosze (40k za P5 w skali kosztów taboru pasażerskiego to grosze) wagony towarowe które mają służyć jako wagony rowerowe na 60 bicykli to odważny i po prostu fajny pomysł. Gratuluję szczerze i winszuję odwagi, bo problemów jest i może być co najmniej kilka. Od największego czyli taboru - a raczej jego braku. Póki co o ile się nie mylę wagony mogą pociągnąć raptem 2 pojazdy KD: SA106 i SA132, czyli dwa rodzynki raczej rzadziej używane. Mogłyby zdaje się pojechać za SA109 ale Kolzamy dalej na bocznicy. Więc rozbudzone apetyty mogą nie zostać zaspokojone. Nie wiem także jaki będzie regulamin korzystania z wagonu - czy korzystać z niego można tylko na niektórych czy też na wszystkich stacjach, gdzie i jaka będzie obsługa (czy szczupła konduktorka załaduje rower z sakwami z niskiego, ziemnego peronu?). Gdzie go puścić, jak zrobić manewry na pociętych przez PLK stacjach, co z niższą prędkością? Pytań wiele, ale za pomysł i odwagę należą się brawa!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Wagony rowerowe wyjadą na tory Kolei Dolnośląskich?
Koleje Dolnośląskie podjęły decyzję o wprowadzeniu do swoich składów wagonów przeznaczonych do transportu rowerów. Zgodnie z zapowiedziami nowe pojazdy wejdą do użytku w maju 2022 roku, a KD będą pierwszym krajowym operatorem z taką ofertą.
Nikt nie chciał wyremontować wagonów rowerowych KD.
Koleje Dolnośląskie nie otrzymały żadnej oferty w postępowaniu dotyczącym naprawy P5 dwóch wagonów towarowych, które spółka zakupiła w zeszłym roku z myślą o przewozie rowerów. Wagony mają być włączane do pociągów do Sobótki w okresie letnim.
Jednak będą wagony rowerowe w KD! „Sezon rozpoczniemy na przełomie czerwca i lipca”
Jednak Koleje Dolnośląskie wysyłają na przegląd 5. poziomu wagony rowerowe, które nabyły od PKP CARGO. Prezes KD zapowiada, że wagony swoją premierę będą miały już na przełomie czerwca i lipca.
Koleje Dolnośląskie, jako pierwszy przewoźnik w Polsce, uruchamiają wagony rowerowe. Pierwszy skład na początku lipca wyjedzie na trasę z Wrocławia, przez Sobótkę do Świdnicy.
W sezonie letnim Koleje Dolnośląskie będą wykorzystywać wagony pilotażowo na jednej trasie. Opłaty za przewóz roweru są zbieżne z obecnym cennikiem, niezależnie od liczby stacji, na których przewożony jest rower.
W każdym zmieści się 38 jednośladów, docelowo będzie ich pięć. Na razie dwa pierwsze przechodzą gruntowny przegląd i modernizację. Drewniane wagony towarowe Gbs, bo o nich mowa, już za kilka tygodni pojawią się na szlakach regionu jako wagony rowerowe. Dokąd będę kursować?
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Wagony do przewozu rowerów Kolei Dolnośląskich już prawie gotowe
Koleje Dolnośląskie, jako pierwszy przewoźnik w Polsce, wprowadza do swojej floty wagony towarowe przystosowane do przewozu rowerów. Pierwszy skład na początku lipca wyjedzie na trasę z Wrocławia, przez Sobótkę do Świdnicy. Kurier Kolejowy prezentuje na zdjęciach Bartosza Jungiewicza wagony będące na ostatnim etapie prac remontowo - adaptacyjnych.
Już 2 lipca zadebiutują wagony rowerowe Kolei Dolnośląskich
Długo wyczekiwane wagony rowerowe Kolei Dolnośląskich będą miały swoją premierę 2 lipca. Wagony będą kursować w specjalnym, weekendowym pociągu uruchamianym w trakcie najbliższych wakacji na linii 285 do Sobótki i Świdnicy.
Wagony rowerowe Kolei Dolnośląskich blisko debiutu
Długo wyczekiwane wagony rowerowe Kolei Dolnośląskich będą miały swoją premierę 2 lipca. Wagony będą kursować w specjalnym, weekendowym pociągu uruchamianym w trakcie najbliższych wakacji na linii 285 do Sobótki i Świdnicy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum