Remont legnickiego dworca: Czas goni, a do zrobienia wiele
Ma kosztować 27 milionów złotych i trwać do końca roku. Czy plan uda się zrealizować? Wykonawca twierdzi, że tak, ale podróżni zaczynają wątpić.
- Pandemia nie opóźniła remontu hali peronowej legnickiego dworca kolejowego - twierdzą przedstawiciele wykonawcy remontu legnickiego dworca z konsorcjum Fewaterm. Legniczanie są jednak zaniepokojeni wolnym postępem prac. Tylko połowa dachu została wymieniona, a cała stalowa konstrukcja czeka jeszcze na oczyszczenie i konserwację. Poza podróżni podkreślają, że korzystanie z peronów jest utrudnione.
Dworzec w Legnicy nie dla niepełnosprawnych. PKP PLK: Lepiej wysiadać... 6 kilometrów dalej.
Tak szokujące sceny można zobaczyć chyba jedynie na legnickim dworcu. Niepełnosprawni na wózkach, aby opuścić peron, siadają na stopniach i zsuwają się w dół. Wcześniej proszą innych podróżnych o zniesienie wózków. Batalia o montaż wyjścia dla inwalidów trwa od lat.
Nasza interwencja pomogła. Koniec gehenny niepełnosprawnych na legnickim dworcu
Kamienne schody dzielące halę peronową od hali pasażerskiej w ostatnim czasie znów stanowiły barierę trudną do pokonania. Tym bardziej, że pracownicy firmy ochroniarskiej odmówili udzielania pomocy inwalidom. PKP PLK zapowiedziało, że od czwartku specjalne ekipy znów będą do dyspozycji.
Napisy sprzed pół wieku na legnickim dworcu. Czy warto je zachować?
Pół wieku temu wskazywały podróżnym wyjście z legnickiego dworca i wejście na perony. Białe tablice informacyjne przetrwały ostatnie dziesięciolecia pod plastikowymi ikonami. Teraz - w czasie remontu hali - znów ujrzały światło dzienne.
Poślizg i spór o pieniądze - remont dworca kolejowego w Legnicy idzie... pod górkę!
Remont hali przyjazdów legnickiego dworca kolejowego ma kosztować ponad 27 milionów złotych. I przynajmniej takie pieniądze zostaną na to wydane. Miał się też już dawno zakończyć - pierwszy termin wyznaczono na 31 grudnia 2019 roku. Niestety, stan prac nie jest szacowany nawet na 50 proc. I pewnie jeszcze trochę potrwa. Tym bardziej, że właśnie kolejni podwykonawcy opuszczają plac budowy i zapowiadają sądowy finał ich współpracy z głównym wykonawcą.
Modernizacja zabytkowej hali peronowej w Legnicy idzie mozolnie
Remont okazałej hali peronowej w Legnicy, jednej z trzech tego typu w Polsce, idzie niezwykle mozolnie. Poznaliśmy nowy termin zakończenia inwestycji. Znacząco różni się od tego co PKP PLK obiecała kilka lat temu.
Mieszkańcy się niecierpliwią, a legnicki dworzec wciąż w remoncie. Nie pomogą też radni
Termin zakończenia remontu na legnickim dworcu planowany jest na listopad przyszłego roku, ale prac nie można na ten moment oszacować nawet na 50%. Mieszkańców niepokoi fakt, że terminów oddania tej inwestycji było już kilka i żadnego spółce nie udało się dotrzymać.
Remont hali peronowej na dworcu w Legnicy potrwa do końca listopada 2022 r.
Opóźnienia związane z prowadzonymi pracami dotyczącymi hali peronowej na dworcu kolejowym w Legnicy spowodowane są wieloma czynnikami poinformował Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury. Zapewnił jednocześnie, że nadzór nad inwestycją prowadzony jest przez zespół inspektorów posiadających stosowne kwalifikacje.
Ślimaczące się od wielu miesięcy prace remontowane legnickiej stacji kolejowej ustały całkowicie. Ostatni, nieliczni robotnicy zniknęli z placu budowy kilka dni temu. Inwestycja realizowana jest na zlecenie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
No to taką firmę zatrudnili do remontu tego dworca PKP?
Jeżeli nieudolnie i powoli wykonują remont, to taka firma powinna zostać zwolniona i powinna być zatrudniona inna, porządna firma, która będzie warta takiej sumy pieniędzy i będzie wykonywać prawidłowo remont dworca.
Ale nie wiadomo jaka jest przyczyna, dokładnie tego, że prace remontowe się zatrzymały?
Wstrzymano remont stacji kolejowej w Legnicy. Robotnicy zniknęli po czterech latach prac
Od wielu tygodni nie widać remontowców na stacji Legnica. Urlopy? Upały? Nic z tych rzeczy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozwiązały umowę z firmą wykonawczą Fewaterm, gdyż nie wywiązywała się ona z zawartej umowy i poważnie opóźniała roboty. Remont przerwano po czterech latach prac.
Modernizacja stacji kolejowej w Legnicy miała się zakończyć do końca lutego 2020 roku. W sierpniu 2022 roku prace nadal nie zostały zakończone i raczej nie zmieni się to zbyt szybko, ponieważ PKP PLK zerwały umowę z dotychczasowym wykonawcą inwestycji. Prace wstrzymano i na razie nie wiadomo kiedy ruszą ponownie.
Trzyletni poślizg przy remoncie hali peronowej legnickiego dworca, a to jeszcze nie koniec
PKP PLK rozstał się z nierzetelnym wykonawcą i szuka nowej firmy budowlanej. Niestety, budżet jakim spółka dysponuje na ten remont pozostaje bez zmian - 27 milionów złotych. Reprezentanci spółki zapewniają, że do końca przyszłego roku zadanie zostanie wykonane.
30 czerwca 2022 r. PKP Polskie Linie Kolejowe rozwiązały z dotychczasowym wykonawcą umowę na przebudowę na stacji Legnica. Jak dowiedział się „Kolejowy Portal” prace mają być wkrótce wznowione, a zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2023 r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum