Wysłany: 01-06-2011, 00:43 Linia Działdowo - Nidzica - Olsztyn
Oto na co natknąłem się ostatnio w internecie:
Cytat:
2) Obecnie największą kolejową inwestycją jest odcinek Warszawa-Iława-Gdynia, na którym prace powinny dobiec końca do roku 2013. W skład tej inwestycji wchodzi odcinek Działdowo-Nidzica-Olsztyn, którego modernizacja ma się zakończyć do 2014 roku i wtedy prędkość jaką będą na nim mogły rozwijać pociągi, to około 160 km/h.
Bzdura.
Raz że geometria Olsztyn-Nidzica-Działdowo nie pozwala na więcej niż 110-120km/h, dwa nic takiego nie jest obecnie planowane.
Coś tam obecnie grzebią koło Krasnołąki, ale to prace bieżące. Plus coś tam związanego z moderną E65.
Tej inwestycji nie ma także w bieżącym RPO.
Jedyna opcja to taka, że może posłowi się pomyliło 160km/h z 120km/h. A taki remont do końca 2014r jest realny(materiały staroużyteczne z E65)
Na prostych odcinkach linii Działdowo - Olsztyn można jechać 120km/h, ale od Nidzicy do Olsztyna jest to fizycznie nie możliwe ze względu na krętość trasy. Może autor miał na myśli Iława - Olsztyn.
Polregio musi powalczyć z MPK Olsztyn o pasażerów z Olsztynka.
W 2018 roku doszło do znacznego rozszerzenia systemu komunikacji miejskiej w Olsztynie o połączenia w cenie biletu miejskiego za Stawigudą i Olsztynkiem. Autobusy przyciągnęły tłumy pasażerów, co nie dziwi w kontekście modernizowanej wówczas linii kolejowej na odcinku Olsztyn – Olsztynek. Teraz, gdy pociągi już jeżdżą, Polregio musi powalczyć o powrót pasażerów.
Olsztyn – Działdowo: Trudno pogodzić ruch regionalny i dalekobieżny.
Na jednotorowej linii kolejowej nr 216 Olsztyn Główny – Działdowo przez Nidzicę kursują zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne. Trasa jest jednak jednotorowa, a spora skala ruchu sprawia, że elastyczność w konstruowaniu rozkładu jazdy jest dość niska. Odczują to niebawem korzystający z usług Polregio.
Urząd Marszałkowski województwa warmińsko-mazurskiego w piśmie które widziałam na Facebooku Kolejowej Mławy napisał że oferta pociągów regio do/z Działdowa jest satysfakcjonująca i ułożona pod potoki pasażerskie.
Z Olsztyna przydałby się jeszcze Regio do Działdowa ok. 18:30. Inną kwestią jest to, czy nie należałoby tych Regio wydłużyć chociaż do Mławy, znaczenie Działdowa jako węzła w ostatnich latach znacznie spadło.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
PolRegio bez zmian w kursowaniu pociągów na Warmii i Mazurach.
W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 31.10.2022 r. w sprawie rozkładu jazdy pociągów realizowanego na linii kolejowej nr 216 Olsztyn Główny – Działdowo, chciałbym podziękować za zainteresowanie oraz przekazaną propozycję zmian w przedmiotowym rozkładzie.
Roczny Rozkład Jazdy pociągów (RRJ) konstruowany jest w oparciu o realizowaną umowę PSC (IG-I.1/2021-2026 z dnia 23 listopada 2020 r.),
Regulamin Sieci PKP PLK oraz przy uwzględnieniu wielu czynników i parametrów m.in. takich jak: potoki podróżnych, możliwości zapobiegania taboru czy też rodzaj linii kolejowej (jednotorowa, dwutorowa).
Województwo Warmińsko-Mazurskie jako Organizator, w rozumieniu art. 7 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 roku o publicznym transporcie zbiorowym, w ramach posiadanych na ten cel środków finansowych, zawarło z Operatorem POLREGIO S.A. Umowę na lata 2021-2026 o wykonywanie wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich na świadczenie usług publicznych, w której zostały określone warunki ramowe dotyczące wielkości pracy eksploatacyjnej i wysokości rekompensaty.
Roczna praca eksploatacyjna określoną przez strony Umowy wynosi nie mniej niż 3 000 000,00 pockm i nie więcej niż 3 000 500,00 pockm. Obecnie na linii kursuje 5 par pociągów w różnym oterminowaniu, zapewniając dotarcie podróżnym do pracy, szkoły czy do lekarza. Zwiększenie ilości połączeń kolejowych na przedmiotowej linii zgodnie z Pana propozycją bądź wydłużenie jakiejkolwiek relacji wiązałoby się że zmniejszeniem pracy eksploatacyjnej na innej linii lub zwiększeniem rekompensaty dla Operatora.
Uwzględniając powyższe warunki i parametry, Operator w uzgodnieniu z Organizatorem konstruuje optymalną ofertę przewozową, która musi być kompromisem dla wielu grup podróżnych.
Ostateczny kształt RRJ pociągów niejednokrotnie odbiega od pierwotnych założeń Organizatora i wskazanych w nim godzin wiodących. Wynika to z faktu, iż PKP PLK S.A. zatwierdzając RRJ musi uwzględniać pociągi innych Operatorów, przepustowość linii, remonty linii czy dostęp do krawędzi peronowych.
W świetle powyższego, obecnie Województwo Warmińsko-Mazurskie nie planuje poszerzenia oferty przewozowej. Wyrażam nadzieję, iż przekazane w przedmiotowym piśmie informacje, okażą się dla Pana wystarczające.
Źródło: Pismo z Urzędu Marszałkowskiego województwa warmińsko-mazurskiego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum