Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Kasa a bilety Intercity
Autor Wiadomość

pasqudek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Cze 2018

PostWysłany: 25-11-2022, 16:13   Kasa a bilety Intercity Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś wie czemu kasjerki usilnie zaznaczają na bilecie numer wagonu i miejscówkę?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 13 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 25-11-2022, 16:36    Odpowiedz z cytatem

Bo tak

//Zamykam

A tak na serio to możesz się ich zapytać

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

TFZ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2019
Skąd: DC

PostWysłany: 25-11-2022, 17:13   Re: Kasa a Biilety Intercity Odpowiedz z cytatem

pasqudek napisał/a:
Czy ktoś wie czemu kasjerki usilnie zaznaczają na bilecie numer wagonu i miejscówkę?
Mają takie polecenie służbowe od przełożonych. Zapewne chodzi o to, żeby osoby mniej obeznane z biletem łatwo znalazły tę informację.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pasqudek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Cze 2018

PostWysłany: 25-11-2022, 19:43    Odpowiedz z cytatem

@,TFZ: ok. Ale to albo niech zrobią czytelne albo niech nie upierają się jak pasażer ładnie prosi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 25-11-2022, 20:09    Odpowiedz z cytatem

To jest jedna z największych tajemnic Intercity! NO DLACZEGO Wątpliwość Moim zdaniem wcale nie chodzi o pasażera żeby sobie łypnął okiem tam gdzie powinien. Bardziej to ukłon w stronę drużyny konduktorskiej by w razie potrzeby spojrzenia na wydrukowany bilet ich wzrok przyciągnęło miejsce pomazane oczojebnym flamastrem. Ale to moje tłumaczenie sobie tego misterium. Mogę się mylić. Nigdy dotąd kasjerka poproszona przeze mnie o niemazanie po bilecie nie spełniła mojej prośby. Zawsze jakby na złość dostaję pomazany. Nie może więc chodzić o dobro (nawet indywidualnie zgłaszającego prośbę) pasażera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

TFZ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2019
Skąd: DC

PostWysłany: 25-11-2022, 21:21    Odpowiedz z cytatem

Tu akurat sprawa jest trywialna - jej szef wydał polecenie służbowe i tyle. A potem zawsze pasażer może donieść, albo może być podstawiony. Donieść może zresztą również kondi/kierpoć/rewizor.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 27-11-2022, 11:57    Odpowiedz z cytatem

Może nakupowali tych flamastrów i nie mają co z nimi zrobić? Smile

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Śrem / Zgorzelec

PostWysłany: 09-12-2022, 14:58    Odpowiedz z cytatem

sympatyk napisał/a:
Moim zdaniem wcale nie chodzi o pasażera żeby sobie łypnął okiem tam gdzie powinien. Bardziej to ukłon w stronę drużyny konduktorskiej by w razie potrzeby spojrzenia na wydrukowany bilet ich wzrok przyciągnęło miejsce pomazane oczojebnym flamastrem. Ale to moje tłumaczenie sobie tego misterium. Mogę się mylić. Nigdy dotąd kasjerka poproszona przeze mnie o niemazanie po bilecie nie spełniła mojej prośby. Zawsze jakby na złość dostaję pomazany. Nie może więc chodzić o dobro (nawet indywidualnie zgłaszającego prośbę) pasażera.

Kiedyś może i tak. Ale odkąd weszły skanerki, dane z biletu sczytują się z kodu paskowego. Konduktor nie musi nawet fizycznie brać biletu do ręki.

Mazanie ma raczej za zadanie wyłapywać błędy - i chronić kasjera. Bo kreśląc, bilet trzeba podróżnemu odczytać. Można łatwiej wyłapać niewłaściwie wystawiony bilet. Oszczędza to iluś sporów "a bo tamta w okienku mi źle sprzedała".

A nawet gdyby ktoś zgłaszał wąty: Bilet zaznaczony, a więc odczytany. Podróżny miał czas i możliwość sprawdzić, czy bilet jest zgodny z życzeniem (co w sumie jest Podróżnego obowiązkiem). Zapłacił = zaakceptował taki właśnie bilet.

Procedura może nieidealna, ale zostawia namacalny ślad, że bilet został sprawdzony przed wydaniem za okienko.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl