TLK Kormoran wypada z rozkładu jazdy 2022/23. Jak będą wyglądać połączenia?
Ministerstwo Infrastruktury potwierdziło, że rozkład jazdy pociągów 2022/23 dla powiatu kłodzkiego i linii kolejowej nr 137 zostanie zredukowany. Zabraknie połączenia dalekobieżnego TLK Kormoran. W rozkładzie jazdy 2023/24 uruchomione zostaną nowe połączenia do Trójmiasta i Krakowa.
Nie było ich 9 lat! Koleje Dolnośląskie wracają na trasę Wrocław-Głogów
Od niedzieli, 11 grudnia, Koleje Dolnośląskie wracają na dolnośląski odcinek "Nadodrzanki", czyli trasy Wrocław - Głogów. Tych charakterystycznych, żółto-białych pociągów nie widzieliśmy tam od 9 lat, a podróżni mogli korzystać jedynie z oferty Polergio.
Planowany od 11 grudnia 2022 roku nowy rozkład jazdy spowoduje, że w 2023 roku Koleje Dolnośląskie pobiją rekord pracy eksploatacyjnej, przejeżdżając po trasach Dolnego Śląska i województw sąsiednich 12 mln km.
Faktycznie był popołudniu pociąg Wrocław - Malczyce 69659 o g.16:32. Mogli napisać że wydłużono relację pociągu Wrocław - Malczyce do Legnicy. Dzięki za podpowiedź.
Koleje Dolnośląskie po ponad dziewięciu latach wróciły na Nadodrzankę. Nowoczesne i komfortowe biało-żółte pojazdy KD od 11 grudnia kursują na odcinkach: Wrocław - Wołów (5 par w dni robocze, 3 pary w dni wolne), Wołów - Ścinawa (5 par w dni robocze i 3 pary w dni wolne) oraz Ścinawa - Głogów (3 pary każdego dnia).
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
To jest ta sama niemoc, co brak przywórcenia 7 pary na Wałbrzych-Kłodzka albo niewydłużanie jednych Dusznik do Kudowy w środku dnia - zapewne brak taboru albo decydenci nie widzą takiej potrzeby... Ale Chocianów ma 8 par. Powinni ustalić plan, że na wszystkich liniach robimy min. 8 par, a tam gdzie trzeba dokładmay więcej.
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
W sobote, nie piątek.
Odjazd ok. 05:40 z Wrocławia.
Oczywiście PLK nie mogłoby przeżyć, gdyby czegoś nie zepsuło, stąd stwierdzono, że puści się go po Przemyślaninie, żeby przypadkiem nie miał tej wyraźniej przewagi nad IC. Mimo wszystko, uważam, że popyt spokojnie będzie, szczególnie w stronę Wyspy Wolin. Zresztą tylko w 45WE przewóz miałby jakiś sens. Chyba nikt nie wyobraża sobie stania 5 godzin w beczce śledzi. Pojemnościowo powinien być w porządku, a i jak wiadomo już posiada numerację miejsc. Tylko to Parłówko trochę kłuje w oczy, bo wymiana pasażerska tam będzie niczym dojazd Artusa do Helu punktualnie.
Tymczasem na Dolnym Śląsku pociągi pękają w szwach.
Przykład
Szynobus relacji Jelenia Góra - Goerlitz od Gryfowa Śląskiego wyjazd 10:34 tłum i brak miejsc siedzących. Potem następuje 4-godzinna dziura w rozkładzie jazdy i tak trwa już od lat.
Mnóstwo ludzi jedzie do Goerlitz, niektórzy nawet robią wycieczki do Zittau, Liberca i Szklarską Porębę.
Część ludzi przesiada się w Lubaniu do Wrocławia. Odcinek Lubań - Gierałtów Wykroty pociąg od 20 lat wlecze się 40 km/h. Od Bolesławca tłumy, a od Legnicy koszmar ! Jednoczłonowy impuls.
Nie wiem jaki sens jest puszczać nasze pociągi do Świnoujścia, póki u nas są dziury w rozkładzie i totalnie przepełnione pociągi, nawet na lokalnych liniach!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum